ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

این دنیای زیبا که بسته به هر نوع پرنده از جزئیات خاص و منحصر به فردی برخوردار است که این ویژگی های مختلف بستگی به اشکال و اندازه های پرواز، تغذیه، مبارزه و یافتن غذاهای در زیستگاه طبیعی پرندگان دارد.
کد خبر: ۲۵۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
دنیای پرندگان بی شک یکی از دیدنی ترین و مهیج ترین های خلقت می باشد.

به گزارش روزگار نو، این دنیای زیبا که بسته به هر نوع پرنده از جزئیات خاص و منحصر به فردی برخوردار است که این ویژگی های مختلف بستگی به اشکال و اندازه های پرواز، تغذیه، مبارزه و یافتن غذاهای در زیستگاه طبیعی پرندگان دارد.

تصاویر زیر بخش کوچکی از این دنیای زیبا می باشد که نشان از اوج زیبایی خلفت خداوند دارد.
تصاویری از پرنده های نادر و صحنه هایی نادیده و منحصر به فرد.


مرغ ماهی خوار تعقیب هزاران ماهی برای شکار فقط یک ماهی - مکزیک


هنگامه خروج مرغ ماهیخوار از زیر آب


صحنه ای جفتگیری دو پرنده در کانادا


تصویری از یک پرنده نادر


تصویری از پرنده ای معروف به پرنده امق در سوئیس

























کد خبر: ۲۵۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
هنرمند اسلوونیایی با استفاده از يك سوزن نقش‌هايي از نمادها و شخصيت‌هاي جهاني روي پوست تخم‌مرغ طراحي كرد.

به گزارش ايسنا، «فرانك گروم» 72 ساله تنها با يك سوزن و كمي شكيبايي پوسته تخم‌مرغ‌هايي را كه هر روز روانه سطل زباله مي‌شوند به قطعه هنري تبديل مي‌كند.

او ابتدا شكافي در پايين و بالاي پوسته ايجاد مي‌كند تا مايع داخل آن خارج شود سپس با يك سوزن هزاران سوراخ ريز روي پوسته بوجود مي‌آورد و نقش مورد نظرش را طراحي مي‌كند.

«گروم» كه تاكنون طرح‌هاي مثل چهره «چه‌گوارا» يا برج ايفل روي پوسته نقش انداخته است، ماه‌ها طول مي‌كشد تا 3000 سوراخ ريز روي پوسته بوجود آورد.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي‌ميل، «گروم» كه در روستايي دور افتاده در نزديكي پايتخت اسلووني زندگي مي‌كند پس از بازنشستگي اين كار را تنها سرگرمي خود انتخاب كرده است.





 

شنایی با خواص مویز

آشنایی با خواص مویز

تغذیه > آشنایی با خواص خوراکی‌ها  - همشهری آنلاین:
به حبه‌های درشت خشک شده‌ی انگور سیاه، "مویز" گفته می‌شود.

در سال‌های اخیر، مویز در آجیل‌فروشی‌ها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و اغلب خانواده‌ها از آن همراه با دیگر مغزها، برای افزایش توان و انرژی به ویژه در فصول سرد سال استفاده می‌کنند، اما سوال اینجاست که آیا مویز را می‌توان جایگزین انگور کرد؟ آیا افراد دیابتی و چاق می‌توانند از این میوه خشک استفاده کنند؟

ا

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 19:17 :: توسط : زرین

 

کد خبر: ۲۵۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
به گفته يك كارشناس تغذيه، مصرف پياز علاوه بر نقش موثر در رشد و سلامت استخوان‌ها، مقابله با عفونت‌ها و سرطان‌ها، قند و كلسترول خون را نيز كاهش مي‌دهد.

يوسف نقيايي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب، افزود: پياز حاوي ويتامين c، كلسيم و فسفر به مقادير متوسط است كه مي‌تواند در رشد استخوان‌ها و سلامت آنها نقش موثري داشته باشد، پياز همچنين حاوي مقداري گوگرد است كه به كاهش عفونت‌ها كمك شاياني مي‌كند.

وي با تاكيد بر مصرف پياز در وعده‌هاي غذايي، اظهار كرد: ميزان انرژي در پياز پايين و حدود 38 كيلو كالري در 100 گرم است.

اين كارشناس تغذيه با اشاره به وجود ماده‌اي به نام گلوكزين در پياز تصريح كرد: اين ماده‌ خواصي شبيه انسولين دارد و مي‌تواند در افراد ديابتي كمك بسيار خوبي در كاهش گلوكز يا قندخون باشد، پياز همچنين كاهش دهنده كلسترول و چربي‌هاي خون است.

وي افزود: پياز همچنين حاوي آنتي اكسيدان‌هاي بسيار موثر و مفيد نظير مواد فنولي و پلي فنولي است كه خاصيت ضد ميكروبي، ضد ويروسي و ضد قارچي دارد و مي‌تواند كمك بسيار موثري براي سيستم ايمني بدن در از بين بردن مواد عفونت‌زا باشد.

اين كارشناس تغذيه در خاتمه خاطرنشان كرد: اين سبزي، همچنين حاوي مقدار كمي آنتي‌اكسيدان از نوع فلاونوئيد مانند آنچه در چاي سبز و سويا وجود دارد، است كه مي تواند از اين طريق خواص ضد سرطاني خود را اعمال نمايد.

 



 

کاش من اینگونه عاشق بودم ..... ای کاش ..

 

میخواهم عاشقی را از تو یاد بگیرم

که چنین بی وقفه در هر زمان و مکانی یادت نمیرود باید عاشقی کنی

کاش من اینگونه عاشق بودم ..... ای کاش ...

 

 

 



عطر جان بخش فلق بوییدنی است

سوره سبز علق روییدنی است

بزم یاران است در غار حرا

جبرییل وبو تراب ومصطفی

مبعث رحمت للعالمین بر همه ی مسلمین مبارک باد

خجسته باد مبعثش که با (اقراباسم ربک) آغازوبا(انااعطیناک الکوثر)بیمه وبا(الیوم اکملت لکم دینکم)جاودانه شد.

تمام آفرینش سبز پوش است

حریم عرش لبریز ازسروش است

ملایک پای کوبان نغمه برلب

محمد خلعت بعثت به دوش است

عرشیان امشب زمین را لاله باران می کنند

خاک را خوشبوتر اززلف نگاران می کنند

آفرینش فیض از دیدار احمد می برد

کعبه امشب سجده برخاک محمد می برد


 



بابعثت آن نبی مرسل

بت خانه به کعبه شد مبدل

هردم صلوات بر جمالش

بر احمد وبر علی وآلش



 


 
دلايل معده درد که به آن بي توجهيم
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۹
بروز درد معده اغلب به دليل مشکلاتي از جمله سندروم بي قراري روده، سوءهاضمه يا مشکلات ماهانه زنان است. بيشتر مردم براين باورند علت درد معده از خود معده ناشي مي شود در حالي که ناراحتي هاي ديگري نيز ممکن است منشاء آن باشد. معده در قسمتي از بدن که انشعابات زياد عصبي قرار گرفته است، قرار دارد بنابراين درد در قسمت هاي ديگر بدن مانند قلب، ريه يا گلو ممکن است به صورت معده درد بروز کند. خوشبختانه، در بيشتر موارد درد معده قابل درمان است اما در صورت مشاهده درد ناگهاني، شديد و طولاني همراه با دفع خون يا سرفه يا استفراغ بايد بلافاصله به پزشک مراجعه کنيد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از خراسان ،در اين مطلب به نقل از «Prevention» به چند علت پنهان معده درد اشاره شده است که خواندن آن جالب و مفيد است.

● احساس نفخ هنگام خوردن: ممکن است ديابت علت اين ناراحتي باشد. در چنين شرايطي عصب هاي دستگاه گوارش تحت تاثير قرار مي گيرد و اين امر موقعي رخ مي دهد که ميزان بالاي گلوکز تغييراتي در بدن به وجود مي آورد و 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 5:25 :: توسط : زرین

در یكی از دانشگاه‌های تورنتو مد شده بود دخترها وقتی می‌رفتن تو دستشویی، بعد از آرایش کردن آئینه رو می‌بوسیدن تا جای رژ لب شون روی آئینه دستشویی بمونه. مستخدم بیچاره از بس جای رژ لب پاک کرده بود خسته شده بود. برای همین موضوع رو با رئیس دانشگاه در میون گذاشت. فردای اون روز رئیس دانشگاه تمام دخترها رو جمع كرد جلوی دستشویی و گفت: کسانیکه که این کار رو می‌کنن خیلی برای مستخدم ایجاد زحمت می‌کنن. حالا برای اینکه شما ببینین پاک کردن جای رژ لب چقدر سخته، یه بار جلوتون پاک می‌کنه. مستخدم با آرامش کامل رفت دستمال رو فرو کرد تو آب توالت فرنگی وقتی دستمال خیس شد، شروع کرد به پاک کردن آینه و از اون به بعد دیگه هیچکس آیینه‌ رو نبوسید...!!!



باسمه تعالی

کلید زبان فارسی 2

الف)زبان شناسی  (4نمره)

1-زیرا گویش ها از نظر قواعد دستوری و نوع کلمات نیز با هم تفاوت دارند.(5/نمره)

2-به طور غیر مستقیم (25/)گفتار(25/)

3-الف)مشتق    ب)مشتق مرکب   پ) مرکب  ت)ساده(هرمورد25/)

4-دو هجا  ،شش واج ،4صامت و2مصوت دارد (هرمورد25)

5-تکواژ(5/)

6-یک وند صرفی وپنج وند اشتقاقی یاسه وند معنی دار وشش وند بی معنی(هرمورد25/)

....................................................................................................................................................

ب)نگارش(5نمره)

1-ب      2-صفحه ی26 از4موردذکرشده دومورد کافی است هرمورد25/        3-صفحه ی49 از4مورد ذکرشده دومورد کافی است هرمورد25/   4-براعت استهلال (25/)حسن مطلع (25/)           5-اجمالی وکوتاه(5/)    6-نتیجه گیری(25/)مقدمه(25/)    7-هدف(25/)انگیزه(25/)   8-درفرهنگ دهخدا با علامت دوخط موازی   ودر فرهنگ معین باشماره(هرمورد25/)   9-موضوعی ،به نام مولف ،عنوان کتاب  (دو مورد کافی است هرمورد25/)        10-1-تجربه وآزمایش   2-روش مشاهده  3-روش پرس وجو  4- روش مطالعه (دو مورد کافی است هرمورد25/)

.............................................................................................................................................................پ)دستور(8نمره)

1-اتاق رنگ زده شد.(5/نمره)      2-الف)مضارع اخباری :می آموزی   ب)ماضی ملموس یا استمراری :داشتی می آموختی   پ)ماضی التزامی :آموخته باشی     (هرمورد25/)      3-ما :ضمیر شخصی جدا   خویشتن  :ضمیر مشترک   (تشخیص ضمیر هرمورد 25/ وتعیین نوع آن نیز25/)

4-ما همگی اعتقاد داریم که باید خدا را کشف کرد   5-به همنشینی با دانایان متمم نهاد  به یک ارزش متمم مسند  (هرمورد25/)

6-الف)غیر تعلقی   ب)تعلقی  پ)غیرتعلقی   ت)غیر تعلقی  (هرمورد25/)    7- "دیو "  هسته گروه مسندی است .بزرگترین ،صفت عالی ،(ها :علامت جمع ) ،(وحشتناک ،صفت بیانی)،( زندگی :مضاف الیه )، ( دانشگاهی:صفت )،(من:مضاف الیه )پنج مورد کافی است هرمورد 25/  8- بخوانید:امری    شوید: التزامی  (هر مورد25/)    9-الف) شب :اسم مشترک باقید  ب)هرگز :قید مختص    درهرمورد تشخیص قید 25/ وتعیین نوع آن نیز 25/    10 نمودار درختی

......................................................................................................................................

املا وبیاموزیم (3نمره)

1-مسلمان ودروع؟! (5/نمره)   2-متبوع /الیم /حوزه /اشباح (هرمورد25/)     3-الف )درست  ب)نادرست  پ)نادرست   (هرمورد25/  )  4- الف) آخرین یا فینال راحذف می کنیم .(25/)ب) به جای "آن" او می گذاریم  (25/)   پ)این بیمار از ضعف وکم خونی رنج می برد .(یا هرجمله دیگری که مفهومش درست باشد .)5/نمره.



چه بسیار دل هائی که می پرستند و نیکی می ورزند ، ولی پرستش و تقوا و نیکی در آن ها زشت و آلوده است



ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد
در دام مانده باشد، صیّاد رفته باشد

آه از دمی که تنها با داغ او چو لاله
در خون نشسته باشم چون باد رفته باشد

خونش به تیغ حسرت یارب حلال بادا
صیدی که از کمندت آزاد رفته باشد

از آه دردناکی سازم خبر دلت را
روزی که کوه صبرم بر باد رفته باشد

پر شور از حزین است امروز کوه و صحرا
مجنون گذشته باشد فرهاد رفته باشد
حزین لاهیجی اصفهانی

شیخ محمد علی حزین لاهیجی اصفهانی ( اصفهان 1103 ق – بنارس هست 1181 ق ) در حملـه ی افغانان از اصفهان بیرون رفت و پس از سفر در سرزمین های عراق و حجاز و یمن عازم هندوستان شد و تا پایان عمر در این سرزمین اقامت نمود. حزین آخرین شعلـﮥ کشیده سبک هندی است. از کار اوست: تذکرﮤ حزین، تاریخ حزین و دیوان اشعار.



 

تاج از فرق فلک برداشتن ،

 

جاودان آن تاج بر سرداشتن :

 

در بهشت آرزو ره یافتن،

 

هر نفس شهدی به ساغر داشتن،

 

روز در انواع نعمت ها و ناز،

 

شب بتی چون ماه در بر داشتن ،

 

صبح از بام جهان چون آفتاب ،

 

روی گیتی را منور داشتن ،

 

شامگه چون ماه رویا آفرین،

 

ناز بر افلاک اختر داشتن،

 

چون صبا در مزرع سبز فلک،

 

بال در بال کبوتر داشتن،

 

حشمت و جاه سلیمانی یافتن،

 

شوکت و فر سکندر داشتن ،

 

تا ابد در اوج قدرت زیستن،

 

ملک هستی را مسخر داشتن،

 

برتو ارزانی که ما را خوش تر است :

 

لذت یک لحظه "مادر" داشتن !

 



 

خسته ایم از قیل و قال زندگی

از سراب پرملال زندگی

 

هرکسی ،سر در گریبان خود است

نیست در ما، شور و حال زندگی

 

در میان خاطرات گمشده

شاد و دلخوش ، با خیال زندگی

 

صد کرشمه ،زین جهان باید کشید

تا بدست آری وصال زندگی

 

میرویم ، شاید مگر باور کنیم

آرزوهای محال زندگی

 

این معما را چگونه حل کنم

از که پرسم  من ،سوال زندگی؟

 

در پس دیوار و دود و همهمه

کی دگر باشد ، مجال زندگی؟

 

هم بهاران ، هم خزانها ، میرود

پرشتاب است ، ماه و سال زندگی

 



 

ای پدر ای با دل من همنشین
ای صمیمی ای بر انگشتر نگین


ای پدر ای همدم تنهاییم

آشنایی با غم تنهاییم


ای طنین نام تو بر گوش من

ای پناه گریه ی خاموش من


همچو باران مهربان بر من ببار

ای که هستی مثل ابر نو بهار


در صداقت برتر از آیینه ای

در رفاقت باده ای بی کینه ای


ای سپیدار بلند و بی پایدار

می برم نام تو را با افتخار


هر چه دارم از تو دارم ای پدر

ای که هستی نور چشم و تاج سر


رحمت بارانی روشن تبار

مهربانی از مانده یادگار


ای پدر بوی شقایق می دهی

عاشقی را یاد عاشق می دهی


با تو سبزم

گل بهارم


ای پدر

هر چه دارم از تو دارم ای پدر


 



فصل تابستان فرا رسيده و بسياري از ما به دليل شرايط بهتر هوا مشتاق هستيم كه زماني از روز را به ورزش كردن اختصاص دهيم.درحالي ‌كه طرفداران ورزش كردن در هواي آزاد و فضاهاي سبز در اين فصل از سال بيشتر مي‌شود كارشناسان بهداشت عمومي تاكيد مي‌كنند كه براي ورزش كردن در هواي گرم حتما بايد توصيه‌هاي زير را جدي بگيريد:
- نوشيدن مايعات زياد را هرگز فراموش نكنيد. از آنجا كه در اين فصل هوا در فضاي آزاد بسيار گرم‌تر مي‌شود احتمال اينكه بدنتان آب بيشتري از دست بدهد افزايش مي‌يابد و گاهي اوقات بدون اينكه خودتان متوجه باشيد اين اتفاق مي‌افتد. همچنين ترجيحا از آب و نوشيدني‌هاي بدون كافئين استفاده كنيد.
- هرگز خودتان را گرسنه نگه نداريد. خوردن مواد غذايي سالم، امري حياتي است. ممكن است به دليل افزايش دماي هوا، اشتهاي شما كاهش يابد. در اين شرايط سعي كنيد از وعده‌هاي غذايي با حجم سبك‌تر و كم‌تر استفاده نماييد اما از گرسنگي طولاني مدت پرهيز كنيد.
- حتما در هنگام ورزش كردن لباس‌هاي سبك، روشن و آزاد بپوشيد. در اين مواقع پوشاك و البسه از جنس كتان، بهترين انتخاب هستند. اگر فعاليت بدني در فضاي آزاد باعث مي‌شود زياد عرق كنيد بهتر است پوشاكي را انتخاب كنيد كه براي دفع عرق بدن، طراحي شده باشند.
- قبل از خروج از منزل هرگز ضد آفتاب را فراموش نكنيد.
- از ورزش كردن به مدت طولاني در ساعات صبح خودداري كنيد و ترجيحا بعدازظهر را براي اين كار انتخاب كنيد.
- هنگام ورزش كردن نمك از دست رفته بدن را با انتخاب نوشيدني‌هاي مناسب، دوباره جايگزين كنيد.
- براي ورزش كردن مسيرها يا جايگاه‌هايي را انتخاب كنيد كه سايه دارند و از تماس مستقيم با نور خورشيد حتي‌المقدور خودداري كنيد.



 

قطاری که به مقصد خدا می رفت در ایستگاه دنیا توقف کرد و پیامبر رو به جهانیان کرد و گفت : مقصد ما خداست ، کیست که با ما سفر کند ؟ 

کیست که رنج و عشق رو با هم بخواهد ؟

 

کیست که باور کند دنیا ایستگاهی است تنها برای گذشتن ؟

 

قرن ها گذشت اما از بیشمار آدمیان جز اندکی بر آن قطار سوار نشدند ، از جهان تا خدا هزاران ایستگاه بود . در هر ایستگاه که قطار می ایستاد ، کسی کم می شد ، قطار می گذشت و سبک می شد ، زیرا سبکی قانون راه خداست .

قطاری که به مقصد خدا می رفت ، به ایستگاه بهشت رسید ، پیامبر گفت : اینجا بهشت است ، مسافران بهشتی پیاده شوند ، اما اینجا ایستگاه آخر نیست .

 

مسافرانی که پیاده شدند بهشتی شدند ، اما اندکی باز هم ماندند ، قطار دوباره راه افتاد و بهشت جا ماند . آنگاه خدا رو به مسافرانش کرد و گفت : درود بر شما ، راز من همین بود ، آن که مرا میخواهد ، در ایستگاه بهشت پیاده نخواهد شد …

و آن هنگام که قطار به ایستگاه آخر رسید دیگر نه قطاری بود و نه مسافری ........

 

 



وقتي با تاكسي به ميدان محسني  رسيديم راننده يك طلا فروشي را نشان داد و گفت «صاحب بدبخت اين مغازه الان زندانه»
 اصل ماجرا:
 
 چند ماه پيش دو نفر وارد اين مغازه شدند و چند سرويس طلا انتخاب كردند كه قيمت آنها حدود150 ميليون تومان شد. مشتري مذكور به صاحب مغازه گفته كه آيا امكانش هست پول سرويس هاي طلا را به حساب صاحب مغازه واريز كند او هم كه به چيزي مشكوك نشده بود شماره حسابش را به آنها مي دهد و مي گويد بعد از واريز وجه به حساب سرويسها را تحويل خواهد داد. مشتري مي گويد من
همينجا مي مانم تا دوستم كه در بانك است پول رابه حساب شما واريز كند و از تلفن مغازه با دوستش تماس مي گيرد و شماره حساب صاحب مغازه
 
را به كسي كه ادعا مي كرده دوست وي است اعلام مي كند .>>>>بعد از چند دقيقه صاحب مغازه با بانك تماس مي گيرد و بانك هم تائيد مي كند كه كل مبلغ به حساب وي واريز شده است. مشتري هم طلاها را تحويل مي گيرد و ازمغازه خارج مي شود .
 
هنوز 2 ساعت از خروج مشتري نگذشته بود كه چند اتومبيل پليس جلوي مغازه طلا فروشي توقف مي كند. دو مامور مسلح وارد مغازه طلا فروشي شده و صاحب مغازه را به جرم آدم ربايي دستگير  مي كنند!!!!
 
دربازداشتگاه مشخص مي شود كه چند روز قبل از آن يك آدم ربايي رخ داده و آدم ربا ها با خانواده فرد ربوده شده تماس گرفته بودند و گفته بودند در فلان
روز شماره حسابي را به آنها مي دهند تا 150 ميليون تومان به آن حساب واريز كنند.
و البته تلفن خانواده فرد ربوده شده در روز مذكور  توسط پليس تحت شنود بوده و طبق اسناد پليس تماس  تلفني از مغازه طلافروشي گرفته شده وشماره حساب بانك  هم متعلق به صاحب طلا فروشي بوده با اين حساب صاحب طلا فروشي متهم رديف اول است و........
الان چند ماهي است اين طلا فروش بخت
برگشته  به همين اتهام در زندان است.....

 

 
به هيچ عنوان شماره حساب و تلفن محل كار يا همراهتان را براي تماس گرفتن در اختيار كسي كه نمي‌شناسيد قرار ندهيد

 



 

این‌ها را بخورید تا چربی‌هایتان راحت‌تر آب شود

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

از چربی‌هایی که به پوستتان چسبیده خسته شده‌اید؟ با وجود این که نمی‌توان ادعا کرد با خوردن یک ماده‌ی غذایی مانکن می‌شوید اما باید بدانید مواد غذایی مفیدی نیز وجود دارند که کمک خواهند کرد شما راحت‌تر چربی‌هایتان را آب کنید.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت تبيان، برای آشنایی بیشتر با مواد غذایی چربی‌سوز با ما همراه شوید.

- شیر، م

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 1:50 :: توسط : زرین

 

عروس داماد ورزشکار
عروس دونده روز عروسی اش به همراه داماد در یک مسابقه دو همگانی شرکت کرد.در حالیکه همه عروسها در روز ازدواجشان نگران به موقع رسیدن به مراسم و برگزار شدن هرچه بهتر مراسم عروسیشان هستند "سارا مارتین" که دیوانه وار عاشق دویدن است به همراه شوهرش در یک مسابقه دو به رقابت با 106 دونده دیگر پرداختند!

این زن 31 ساله و قهرمان سابق کیک بوکس است و همسر او هم یک ورزشکار است

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 1:23 :: توسط : زرین

 

نام این شهر در اصل ایگ بوده‌است که در فارسی باستان معادل قلعه و بارو می‌باشد.علامه دهخدا در خصوص ایگ به نقل از فارسنامه ناصری آورده‌است [۲]:

     

۱۲



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, :: 23:52 :: توسط : زرین

زبان شناسی 4نمره(1/5ازدرس 15و1/5ازدرس24 ویک نمره ازترم اول یعنی از صفحه1تاصفحه ی 7)    

نگارش 5نمره/                    دستور 8نمره    /   املا وبیامو زیم 3نمره    (یک نمره املا 2نمره بیاموزیم)                                                          



خوشبختی، نامه یی نیست كه یكروز، نامه رسانی، زنگ در خانه ات را بزند و آن را به دستهای منتظر تو بسپارد.

خوشبختی ، ساختن عروسك كوچكی ست از یك تكه خمیر نرم شكل پذیر...

به همین سادگی، به خدا به همین سادگی؛

اما یادت باشد كه جنس آن خمیر باید از عشق و ایمان باشد نه از هیچ چیز دیگر...
خوشبختی را در چنان هاله یی از رمز و راز، لوازم و شرایط، اصول و قوانین پیچیده ی ادراك ناپذیر فرو نبریم كه خود نیز در شناختنش گم شویم...
خوشبختی، همین عطر محو و مختصر تفاهم است كه در سرای تو پیچیده است

 

 نادر ابراهیمی

 


 





*زمانی** که من بچه بودم،مادرم علاقه داشت گه گاهی غذای ساده صبحانه را برای شب هم آماده کند. یک شب را خوب یادم مانده که مادرم پس از گذراندن یک روز سخت وطولانی در سر کار، شام ساده ای مانند صبحانه تهیه کرده بود. آن شب پس از زمان زیادی، مادرم بشقاب شام را با تخم مرغ، سوسیس و بیسکویت های بسیار سوخته، جلوی پدرم گذاشت. یادم می آید



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 23:21 :: توسط : زرین

به دوشم گرچه بارغم توانفرساست
وجودم گرچه  گردآلود سختي هاست
نمي خواهم از اين جا دست بردارم!
تنم در تار و پود عشق انسانهاي خوب نازنين
بسته است.
دلم با صد هزاران رشته، با اين خلق
                           با اين مهر، با اين ماه
                           با اين خاك با اين آب ...
                                              پيوسته است.
مراد از زنده ماندن، امتداد خورد و خوابم نيست
توان ديدن دنياي ره گم كرده در رنج و عذابم نيست
هواي همنشيني با گل و ساز و شرابم نيست.
جهان بيمار و رنجور است.
دو روزي را
                                



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 10:47 :: توسط : زرین

حجاب مانع پیشرفت نیست
اسلام نمی گوید که زن از خانه بیرون نرود و نه می گوید حق تحصیل علم و دانش ندارد - بلکه علم ودانش را فریضه ی مشترک زن و مرد دانسته است--و نه فعالیت اقتصادی خاصی رابرای زن تحریم میکند .اسلام هرگز نمی خواهد زن بی کار وبی عار بنشیندو وجودی عاطل و باطل بار آید.پوشانیدن بدن به استثنای وجه و کفین مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی نیست.آنچه موجب فلج کردن نیروی اجتماع است آلوده کردن محیط کار به لذت جوی های شهوانی است.(مطهری:1369،ص93)



تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می بخشد.
جام جم: تا چندی پیش سبزی خوردن پای ثابت اکثر سفره های ایرانی بود. وقتی سفره پهن می شد اولین چیزی که در مرکز سفره خودنمایی می کرد، یک سبد پر از انواع سبزی های تازه به همراه پیازچه و تربچه نقلی​ قرمزرنگی بود که همچون گل جلوه می کرد؛ سبزی هایی که اشتهای افراد را برمی انگیخت و میل به خوردن غذا را دوچندان می کرد، اما حالا دیگر حضور این سمبل شادابی و طراوت سفره کمرنگ شده است.

انواع سس های سفید، قرمز، خردل، ترشی های مختلف و انواع چیپس ها و اسنک های سبزیجات جایگزین این جلوه طبیعت شده است.

حال وضعیت به گونه ای شده است که عده ای از خانم های جوان خواص تغذیه ای و درمانی سبزی ها را نمی دانند و حتی برخی از اقلام آن را نمی شناسند بنابراین بد نیست با برخی از انواع سبزی خوردن آشنا شده و به خواص تغذیه ای آن پی ببریم و این اطلاعات را به نسل بعد خود نیز انتقال دهیم.

● تره؛ کاهنده فشار و کلسترول خون

این سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم تری دارد. تره ۲ نوع دارد؛ برگ های یکی کوتاه و نازک بوده و اغلب در بهار و تابستان می روید، دیگری تره فرنگی است که برگ های پهن، قوی



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:فواید سبزی خوردن,تره ,گشنیز ,ترخون ,جعفری ,شاهی,تربچه,ریحان ,, :: 10:59 :: توسط : زرین

زرد آلو میوه شیرین و طبیعتی گرم دارد و سرشار از انواع ویتامین های A و C و انواع مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، گوگرد، کلسیم، پتاسیم و آهن است.
 
به گزارش جهان به نقل از سلامت هسته شیرین زرد آلو مغزی است و حاوی مواد پروتئینی، قند، چربی و سرشار از انواع ویتامین A است.

ویتامین B موجود در زرد آلو برای بهبود بیماری های روحی روانی، رفع خستگی ، فراموشی، رفع تشنگی ، تنظیم کننده فشار خون، کنترل بیماری های قلبی و برای درمان کم خونی مصرف آن توصیه می شود.

کسانی که به التهاب معده مبتلا هستند مصرف زرد آلو با هسته (شیرین) آن برای بهبود این بیماری ( التهاب معده) مفید است و همچنین هسته ی شیرین آن برای درمان بیماری هایی مانند سرما خوردگی و افزایش نیروی جنسی مفید است و تنها مصرف زرد آلو برای افرادی که به مشکلات کبدی دارند توصیه نمی شود.



چندی پیش خانمی به نام فاطیما محمدی ، ۲۲ ساله دانشجوی رشته پزشکی را در اوج دوران زیبایی و جوانی به علت عارضه سرطان ریه از دست رفت.بیماری سرطان اکثر اوقات قابل جلوگیری است به شرط آنکه راه مقابله با آن را بدانیم ثواب این کار را هدیه می کنیم به روح فداکار و مهربان فاطیمای عزیز . که تا لحظه آخر در شهر غریب و به دور از خانواده به هیچ کس حتی به خانواده اش نگفت که چه می کشد و راضی به ناراحتی هیچکس نشد. روحش شادنوشیدن آب سرد پس از غذا خوردن سرطان زاست
خوردن یک لیوان نوشیدنی خنک بنظر خیلی مطبوع میرسد . حال آنکه زمانی که شما آب سرد بعد از غذا میل میکنید آب سرد می تواند توده های چربی را که شما با غذا خورده اید سفت و منجمد کند . این عمل فرآیند هضم غذا را کند کرده و نیز زمانی که با اسید معده ترکیب می شود تجزیه شده و بسرعت توسط روده جذب می شود .حتی سریعتر از غذای جامد . این ماده سطح روده را می پوشاند و تبدیل به چربی شده و محمل مناسبی برای سرطان می شود .. پس بهترین کار اینست که پس از خوردن غذا سوپ یا نوشیدنی گرم بخوریم .. علائم مشترک حمله قلبی یک تذکر درباره حمله قلبی اینست که باید بدانیم که هر حمله قلبی لزوما با درد در ناحیه بازوی چپ آغاز نمی شود . بهتر است که به درد شدید در ناحیه آرواره هم حساس باشیم . شما ممکن است که در طول یک حمله قلبی هیچ احساس دردی در ناحیه قفسه سینه نداشته باشید اما تهوع و عرق کردن شدید هم از علائم رایج این بیماری است .. شصت درصد افرادی که در خواب دچار حمله قلبی می شوند هرگز از خواب بیدار نمی شوند . اما درد در ناحیه آرواره میتواند هشدار دهنده باشد و شما را از خواب عمیق بیدار کند . بهتر است که مراقب باشیم . هرچه بیشتر بدانیم به ما شانس بیشتری برای زنده ماندن می دهد . یک متخصص قلب میگوید که هرکس که این مطالب را بخواند و برای ۱۰ نفر از دوستانش بفرستد می تواند مطمئن باشد که جان حداقل یک نفر را از مرگ نجات داده است پس دوست واقعی باشید و این متن را برای همه آنهایی که برایتان اهمیت دارند ارسال کنید



http://akharinmonji.persiangig.com/1391/motahar/log1.gif

منزل شهید مطهری / تصویر

سجاده‌ای که بیش از 30 سال انتظار نماز مردی دارد که هم تأکید بر خلوت انسان با خدا دارد و هم عقل را به محاق تعطیلی نمی‌برد.
 
فارس: در سال ۱۳۳۱ شهید مطهری از قم به تهران مهاجرت کرده است و پس از ۱۵ سال اجاره نشینی در محله‌های چنوب تهران در کوچه دردار، خیابان ری، با کمک مالی همسرش اقدام به خرید خانه‌ای در نزدیکی حسینه ارشاد که نقش بسزایی در تاسیس و هدایت محافل داشتند کردند.


بسیاری از جلسات فکری و فعالیت انقلابی شهید مطهری در این خانه بوده است و بسیاری از دانشجویان و شخصیت‌ها در آن رفت و آمد داشتند. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در راستای وظایف و ماموریت‌های خود اقدام به خرید و بازسازی و تجهیزات این مکان کرد و همزمان با بیست‌و هشتمین سالگرد شهادت استاد به موزه تبدیل شد.به گفته علی مطهری بسیاری از کتاب شهید مطهری در طبقه دوم نوشته شده است.

طبقه دوم شامل راهرویی است که به دو اتاق منحصر می‌شود اتاق مطالعه پنجره بزرگ رو به خیابان و پشت به خیابان دارد. اتاقی است با صدای گنجشگکان در آمیخته است.

سکوتی را سرشار است که استاد به تأملات فلسفی می‌پرداخت و اتاق دیگر که اتاق مناجات و استراحت است شامل تخت و رخت‌آویزی است که هنوز قبای استاد بر آن رخت‌آویز آویزان است.
تختی با روکش قدیمی که در خانه هر پدربزرگ و مادربزرگ نمونه‌ آن را می‌توان دید در گوشه اتاق گذاشته شده است.

سجاده استاد همچنان باز است و منتظر نماز عاشقانه و عارفانه استاد است.

سجاده‌ای که بیش از ۳۰ سال انتظار نماز مردی دارد که هم تأکید بر خلوت انسان با خدا دارد و هم عقل را به محاق تعطیلی نمی‌برد.
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 23:47 :: توسط : زرین

پوشیدن یک لباس ساده که تمام بدن وسر،جز چهره و دو دست تا مچ را بپوشاند،مانع هیچ فعالیت بیرونی نخواهد بود.بلکه برعکس،تبرج و خود نمایی و پوشیدن لباس ها ی تنگ و مد های رنگارنگ است که زن را به صورت موجودی مهمل و غیر فعال در می آورد که باید تمام وقتش را مصروف حفظ پزیسیون خود کند.(مطهری:1369،ص187)



 

داروخانه پروردگار

خواص خوراکیها | داروخانه پروردگار هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد. تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.
 

 

وقتی گوجه فرنگی را از وسط دو نیم می کنید چهار خانه میبینید که قرمز و دقیقا مثل قلب است که آن هم قرمز بوده و چهار بخش مجزا دارد. تحقیقات نشان داده که گوجه فرنگی خون را تصفیه میکند.

 

 

حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب است و هر دانه آن شبیه سلولهای خونی. امروزه تحقیقات نشان داده که انگور برای حیات قلب بسیار مفید است.

 

مغز گردو شبیه مغز انسان است. نیم کره راست و نیم کره چپ. قسمت بالای مغز و پایین مغز. حتی چین خوردگی های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد. در حال حاضر میدانیم که گردو 36 مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز رو گسترش میدهد.

 

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردید؟ شبیه کلیه انسان است! تحقیقات نشان داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی دارد.

 

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد. استخوانها تشکیل شده از 23% سدیم و کرفس هم 23% سدیم دارد. چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود ندارد کرفس میتواند این کمبود را جبران کند.

 

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم در خانمها بسیار موثر میباشد. امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند. جالب است که بدانید 9 ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشد!

 

انجیر پر از دانه است که باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود.

 

سیب زمینی استامبولی شبیه لوزالمعده است که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود.

 

زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.

 

کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.

 

پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد. امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.

 



ارتباط مسئله پوشش با فلسفه ی ریاضت و رهبانیت از این جهت است که چون زن بزرگ ترین موضع خوشی

وکامرانی بشراست،اگر زن ومرد معاشرومحشور با یکدیگرباشند،خواه نا خواه دنبال لذت جویی و کامیابی می

روند.پیروان فلسفه ی رهبانیت و ترک لذت برای این که محیط را کاملا با زهدو ریاضت سازگارکنندبین زن و مرد حریم

قائل شده پوششی را وضع کرده اند،کما این که با چیز  های دیگری هم که نظیرزن محرک لذت وبهجت بوده است 

مبارزه کرده اند.   پدید آمدن پوشش طبق این نظریه،دنباله و نتیجه ی پلیددانستن ازدواج ومقدس شمردن عزوبت است.(مطهری:1369 ص3 )

 

 

 

 

 

 

 

 



به نام خدا
آزمون هماهنگ ادبیات 1            1384/3/7ساعت شروع امتحان    8صبح
الف)بیان معنی شعرونثر(6نمره)
1-خانه ها از دل خاک در آمده بودند. ................................................................................................................................................25/
2-سه ماه بود که موی سر باز نکرده بودیم .......................................................................................................................................25/
3-معلم رنگ را نگارین می ریخت .....................................................................................................................................................25/
4-سمک و آتشک نگاه می داشتند ....................................................................................................................................................25/
5- هرآن سرگرانی که من کردم اول                جهان کرد از آن بیشترسرگرانی.................................................................5/
6-خدا آن ملتی را سروری داد                    که تقدیرش به دست خویش بنوشت...........................................................5/
7-سخن نه بر جایگاه ،اگرچه خوب باشد ،زشت نماید....................................................................................................................5/
8-مرد پارسی دست تنگ بود و وسعتی نداشت که حال مرا مرمتی کند.................................................................................75/
9
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 21:33 :: توسط : زرین

به زنان مومنه بگو دیدگان خویش فرو خوابانند و دامن های خویش حفظ کنند وزیورخویش آشکار نکنند مگرآنچه پیداست ،سرپوش های خویش بر گریبان ها بزنند،زیور خویش آشکار نکنندمگر برای شوهران ،یا پدران

،یاپدرشوهران،یاپسران،یاپسرشوهران،یابرادران،یا برادرزادگان ،یا خواهرزادگان ،یا زنان یا مملوکاتشان،یا مردان طفیلی که حاجت به زن ندارند،یا کودکان که از راز زنان آگاه نیستند. "تفلحون،31   (مطهری:1369،صص126و127 ) 



مقام معظم رهبري:
« بايد روي افكار شهيد مطهري , كار فكري بشود , يعني جمعي اهل تحقيق علاقه مندبه كار علمي , بنشينند و نظرات و تفكرات شهيد مطهري را در ابواب مختلف استخراج كنند ؛ درباره موضوعات بي شمار و متنوعي كه ايشان در مباحثشان مطرح كرده اند از مجموع آثار ، نظر آن شهيد را استخراج كنند اين ، راه گسترش و پيشرفت و شكوفايي فكري جامعه بر مبناي آثار شهيد مطهري (ره) است و اميدواريم اين كار انجام بگيرد .»



زن ومردنباید به یکدیگر خیره شوند،نباید چشم چرانی کنند ،نباید نگاه های مملو از شهوت به یکدیگر بدوزند ،نبایدبه قصد لذت بردن به یکدیگر نگاه کنند.یک وظیفه هم خاص زنان مقررفرموده است وآن اینست که بدن خود را از مردان بیگانه پوشیده دارند ودر اجتماع به جلوه گری و دلربایی نپردازند،به هیچ وجه وهیچ صورت وبا هیچ شکل و رنگ و بهانه ای کاری نکنند که موجبات تحریک مردان بیگانه را فراهم کنند.(مطهری:1369،ص87)



 

                                                                                 «  به نام خدا »
آزمون زبان فارسی 1       نام ونام خانوادگی:           آموزشگاه غیر انتفاعی برگزیدگان       دبیر: سمیع پور


الف)زبان شناسی (4نمره)

1- در تعریف زبان،مقصود از ارتباط زبانی ،عمدتا چیست؟.......................................................................(5/)

2-اجزای سازنده نظام زبان در درجه اول چیست؟...................................................................................(5/)

3-مهم ترین ویژگی زبان انسان کدام است؟..........................................................................................(5/)

4-گونه به کدام یک از شکل های زبا ن گفته می شود؟...........................................................................(5/)

5-منظور از علمی بودن زبان چیست؟...............................................................................................(1نمره)

6-رابطه معنایی میان کلمات زیر را بنویسید.......................................................................................(5/)
الف)ورزش و فوتبال                ب)مثل ومانند  
7-زبان شناسان در سطح« دستور زبان »    به بررسی چه مواردی می پردازند؟.......................................(5/)     ........................................................................................................................................................
ب)املا و بیاموزیم (3نمره)
1-در عبارت زیر« حشو »در کدام قسمت دیده می شود؟........................................................................(5/)
«اوبا اصرارتمام بر علیه من سخن گفت .»


2-در کدام گروه کلمات «حرف میانجی »دیده می شود؟.........................................................................(5/)
شادی ها ،کندوی عسل ،همای سعادت ،ماهی سرخ


3-علت نادرستی عبارت روبه روچیست ؟«گاهی آن ها ناچارا از یکدیگردور می شوند.»...............................(5/)


4-دو جمله مقابل را به صورت یک جمله مختصر کنید.«کیف قهوه ای است ، آن را خریدم.».........................((5/)



5-درگروه  کلمات زیرکدام کلمات  نادرست نوشته شده است،درست آنها را بنویسید:..............................(1نمره)

هور و ماه-عزم و بزرگی شکم-حوضه ی معنایی-مدح وحجو
           

                                                   
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, :: 1:15 :: توسط : زرین

نبودن حریم میان زن ومرد وآزادی معاشرت های بی بندوبار،هیجان هاوالتهاب های جنسی را فزونی می بخشدو تقاضای سکس را به صورت یک عطش روحی ویک خواست اشباع نشدنی در می آورد.غریزه جنسی ،غریزه ای نیرومند،عمیق و"دریا صفت است،هرچه بیشتر اطاعت شود سرکش ترمی گردد،همچون آتش که هرچه به آن بیشترخوراک بدهند،شعله ورتر می شود.(مطهری،1369:ص84)

 



هندوانه ناراحتی قلبی را کاهش می‎دهد

مطالعات نشان می‌دهد هندوانه می‎تواند باعث کاهش تصلب شرایین (سختی رگ‎ها) شود.

به گزارش برنا، یک مطالعه جدید پیشنهاد کرده است که هندوانه می‎تواند تصلب شرایین (یا همان سختی رگ‌ها که با رسوب لیپید و مواد دیگر بر روی دیواره داخلی برخی رگ‌ها مشخص می‌شود) را کاهش دهد.

بر اساس گزارش زی‎نیوز، محققان دانشگاه کنتاکی ادعا کرده‌اند که در یک گروه آزمایشی از موش‌‎ها همزمان با رژیم غذایی حاوی کلسترول بالا، به مدت 8 هفته آب هندوانه داده شد. نتیجه تحقیقات نشان داد وزن بدن این گروه کمتر از گروه دیگری از موش‎ها بود که با آب معمولی تغذیه شده بودند. همچنین میزان توده چریی و غلظت کلسترول پلاسما در گروه اول به میزان قابل توجهی پایین‌تر بود.
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 23:0 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم