ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 با نوان نامدار ایران زمین  
 
 
از آنجا که بزرگترین کتابخانه‌های ملی و تاریخی و علمی ایران (جندی شاپور -کسروی) توسط اعراب به آتش کشیده شد و هزاران کتاب ایرانی به گفته مورخ و جامع شناس بزرگ عرب (ابن خلدون) نابود شد و به دریا ریخته شدند و بسیاری از بزرگان این سرزمین گمنام ماندند و اثری از آنان یافت نشد ولی با همه فراز و نشیب‌های یورش اسکندر گجستک و یورش اعراب بدوی هنوز نام شیرزنان بزرگی از سرزمین مقدس ایران برای ما به جای مانده است که گوشه‌ای از نام و جنگاوری‌هایشان را در اینجا از نظر خواهید گذراند.


ماندانا
ماندانا دختر آژی دهاک

ماندان یا ماندانا در لغت به معنی شاه بوی عنبر سیاه، دختر آژی دهاک آخرین پادشاه ماد که همسر کمبوجیه پدر کوروش شد و از این وصلت کوروش متولد گردید. او در تربیت و نیز انتقال قدرت به کوروش سهم بسیار موثری داشت. ماندان اولین مدرسه جمعی که در آن برگزیدگانی از پسران بودند بنیان مینهد که خود شخصا به دانش آموزان این مدرسه درس حقوق و قانون را می‌آموخت و به کوروش می‌آموخت که باید پایه و اساس ظلم و بیدادی را ویران نماید و در هر حال یار و همیار زیردستان باشد. در این مدرسه فنون سوارکاری و تیراندازی و نبرد نیز آموزش داده می‌شد.
٬ ابردخت٬ گلبویه نام برد.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 23:29 :: توسط : زرین

آنان که به قضاوت زندگی دیگران می نشینند, از این حقیقت غافلند که با صرف نیروی خود
در این زمینه, خویشتن را از آرامش و صفای باطن محروم می کنند.

الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدردی, همدردی کنم..

بیش از آنکه مرا بفهمند, دیگران را درک کنم..

پیش از آنکه دوستم بدارند, دوست بدارم.

زیرا در عطا کردن است که می ستانیم و در بخشیدن است که بخشیده می شویم و در
مردن است که حیات ابدی می یابیم.



این رستوران غذاهای خود را بر روی زغال نمی پزد بلکه از حرارت دهانه یک آتشفشان فعال برای پخت آن استفاده می کند. رستوران "شیطان" در اسپانیا که به رستوران "دیاپلو" معروف است، گوشت ها را روی زغال کباب نمی کند، بلکه آنها را روی دهنه یک آتش فشان فعال کباب می کنند و به مشتریان خود می دهند. رستوران "شیطان" در جزیره "لانزروت" اسپانیا روی دهانه آتشفشان فعالی که گدازه ای پرتاب نمی کند، قرار دارد و به همین دلیل آشپزهای رستوران تصمیم گرفتند با استفاده از حرارت آن، استیک، کباب و غذاهای دیگر را بپزند. این رستوران در سال 1970، توسط یک هنرمند و مهندس مشهور اسپانیایی به نام "قیصر مانریک" با انگیزه جذب توریست ساخته شده است. قیصر مانریک، لذت بردن مشتریان از مناظر طبیعی جزیره لانزروت را انگیزه دیگر خود اعلام کرده است.





آن که برگشت

و

جفا کرد

و

به هیچم

بفروخت ...

به همه عالمش از من

نتوانند خرید! ...



روغن خالص دانه انگور، تركيبي فوق‌العاده موثر براي فعال‌سازي مجدد رشد پياز مو است كه با ماساژ دادن آن روي پوست سر مي‌توانيد به تاثير سودمند اين روغن پي ببريد.

امروزه محصولات متنوع و بسياري در بازار موجود هستند كه اكثر توليدكنندگان آنها ادعا مي‌كنند، استفاده از اين محصولات در مدت‌ كوتاهي موجب پرپشت شدن موي سر مي‌شود.

 

 

به گزارش سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بخشي عمده‌اي از اين محصولات، روغن‌هاي مو هستند. تنوع اين محصولات در اكثر موارد باعث مي‌شود كه مصرف‌‌كنندگان در انتخاب گزينه مناسب و موثر به اشتباه بيفتند.

 

 

به گزارش سايت اينترنتي اونلي ماي هلت، شما هم اگر به دنبال چاره‌اي مناسب و بي‌ضرر براي افزايش رشد موهايتان هستيد، مي‌توانيد با مطالعه اين مقاله به اطلاعات مفيدي درباره بهترين و مفيدترين روغن‌هاي طبيعي براي رشد مو دست پيدا كنيد.

 

 

متخصصان پوست و مو در اين مقاله تاكيد كردند:

 

 

- ر براي رشد موها است چون ريشه‌هاي مو را به خوبي تغذيه مي‌‌كند و براي تقويت رشد تارهاي مو موثر است.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 9:52 :: توسط : زرین

 

با آمدن فصل نو، علاوه‌بر افزایش زیبایی طبیعت، سفره‌ غذاها هم خوش آب و رنگ‌تر و با نشاط‌تر می‌شوند

برترین مجله اینترنتی ایران

برترین ها: یكی از خواص انكارناپذیر بهار این  است كه با آمدنش سبزی‌ها، دانه‌ها و گیاهان شفابخش و مفید خود را به سفره‌های غذای ما هدیه می‌كند. گیاهانی كه با گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی روزانه در روزهای بهاری می‌توان همراه با شادابی و نشاط طبیعت، تندرستی و نشاط درونی را نیز در جسم و جان خود احساس كنید. برخی از این گیاهان دارویی فصل بهار را با هم مرور می‌كنیم؛ گیاهانی كه با گنجاندن آن‌ها در وعده‌های غذایی خود می‌توانید سلامت را به اعضای خانواده‌تان هدیه كنید.

 
چای رازیانه برای عصرهای بهاری

نوشیدن چای یا دم كرده گیاه رازیانه یكی از بهترین نوشیدنی‌های عصرگاهی برای فصل بهار محسوب می‌شود. این دم‌نوش كه خواص درمانی متنوعی دارد پیش از هر‌چیز خواص اشتهاآوری دارد و به افرادی كه علاقه‌مند به افزایش وزن هستند توصیه می‌شود. افرادی‌كه به‌طور كلی جزو افراد ضعیف محسوب می‌شوند نیز می‌توانند از خواص اشتها آور و مقوی این گیاه برای افزایش میزان مقاومت و توان بدن‌شان استفاده كنند. مصرف جوشانده ریشه رازیانه نیز یكی از بهترین نوشیدنی‌های گیاهی برای كنترل اسهال است. درمانگران طب سنتی نوشیدن چای تهیه شده از تخم رازیانه را نیز برای بهبود سرفه‌های ناشی از تنگی‌نفس و التهاب مجرای تنفسی در افراد مبتلا به آسم یا آلرژی‌های فصلی ناشی از فصل بهار، بسیار مفید می‌دانند.

 
مارچوبه؛ قرص آهن گیاهی

مارچوبه از جمله سبزی‌‌های گیاهی پرخاصیتی است كه در روزهای پایانی فصل بهار باید سراغ آن بروید. این گیاه به‌دلیل خواص درمانی متنوعی كه دارد یكی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است كه بسیار محل توجه درمانگران طب سنتی ایران و چین قرار گرفته است. بسیاری از درمانگران طب‌های طبیعی در جهان از مارچوبه به‌عنوان قرص آهن گیاهی یاد می‌كنند، زیرا این گیاه قابلیت خونسازی و افزایش میزان گلبول‌های قرمز خون را به سرعت افزایش می‌دهد. بنابراین افرادی كه دچار كم خونی هستند به‌ویژه خانم‌های جوان كه هر ماه به‌دلیل عادت ماهانه مقداری خون از دست می‌دهند، بهتر است این سبزی دارویی را  در برنامه غذایی خود بگنجانند. این افراد می‌توانند از مارچوبه به‌عنوان سبزی سوپ یا آش یا به‌عنوان چاشنی ماست استفاده كنند و از فواید آن بهره‌مند شوند. علاوه‌بر این،

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 6:11 :: توسط : زرین

نكته  طلايي در زندگي

 
۱-هرگز از يادخدا غافل نشويد،زيرا تنها درپرتو ياداوست كه آرامش حقيقي وبي زوال به دست مي آيد و درپناه اوست كه هر امري، سهل وممكن وقابل تحمل مي شود و اضطراب وتنش ها از زندگي زدوده مي شوند.هراندازه از یادخدا وبندگی او درمقام عمل فاصله بگیرید ،احساس ضعف وزبوني وپوچي خواهيد كرد وهراندازه، خدايي باشيد احساس قدرت وعزت خواهيد كردوهمين عامل كل زندگي تان را دگرگون خواهد ساخت واحساس سعادت ونيكبختي را درشما فراهم مي آورد .
۲-ورزش را از ياد نبريد .انجام  چند حركت ساده ي ورزشي به صورت روزانه به مراتب بهتر از ورزش نكردن است .ورزش هر چند سبك وشامل نرمش و حركت ساده ي ورزشي باشد،به برقراري روحيه ي نشاط درزندگي وحفظ سلامت بدن كمك مي كند
۳-بيشتر به نيروی تفكر متكی باشید تا نيروی جسم .
۴-به ديگران آزادی بدهید تا خودشان باشندبا خودتان سختگير باشید  ,ولی با ديگران با ملايمت رفتار كنید .
۵-از منطق برای سركوبی ديگران استفاده نكنید . بلكه در بحث ها با ملايمت و به عنوان ابزاری برای روشن ساختن موضوع از آن استفاده كنید



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 5:56 :: توسط : زرین

 


زنى به حضور حضرت داوود (علیه السلام ) آمد و گفت : اى پیامبر خدا پروردگار تو ظالم است یا عادل؟ داوود (علیه السلام ) فرمود: خداوند عادلى است که هرگز ظلم نمى کند. سپس فرمود: مگر چه حادثه اى براى تو رخ داده است که این سؤال را مى کنى؟ زن گفت : من بیوه زن هستم و سه دختر دارم ، با دستم، ریسندگى مى کنم ، دیروزشال بافته خود را در میان پارچه اى گذاشته بودم و به طرف بازار مى بردم، تا بفروشم، و با پول آن غذاى کودکانم را تهیه سازم، ناگهان پرنده اى آمد و آن پارچه را از دستم ربود و برد، و تهیدست و محزون ماندم و چیزى ندارم که معاش کودکانم را تامین نمایم .
هنوز سخن زن تمام نشده بود، در خانه داوود را زدند، حضرت اجازه وارد شدن به خانه را داد، ناگهان ده نفر تاجر به حضور داوود (علیه السلام ) آمدند، و هر کدام صد دینار (جمعا هزار دینار) نزد آن حضرت گذاردند و عرض کردند: این پولها را به مستحقش بدهید. حضرت داوود (علیه السلام ) از آن ها پرسید: علت این که شما دست جمعى این مبلغ را به اینجا آورده اید چیست ؟
عرض کردند : ما سوار کشتى بودیم ،

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 5:52 :: توسط : زرین

Romantic Flowers گلهای زمانتیک

 

خدا نقاشی‌ات کرد و به دیوار تماشا زد
خدا رنگ تو را روی تمام دیدنی‌ها زد


شب از چشمان تو فهمید برتر از سیاهی نیست
اگر مشکی نشد دریا به بخت خویشتن پا زد


خدا شیرینی نام تو را در آب‌ها حل کرد
از آن پس هر که عاشق گشت اول دل به دریا زد

بزرگی، مهربانی، بی‌دریغی،
!

دوباره شب شد و در من خیال شاعری گل کرد
دوباره از غزل‌هایم تب عشق تو بالا زد

غزل‌های مرا خواندند و صدها مرحبا گفتند
که زیر بیت ـ بیتش آفرینی از تو امضا زد



نانسى آستور – (اولین زنى که در تاریخ انگلستان به مجلس عوام بریتانیاى کبیر راه یافته و این موفقیت را در پى سختکوشى و جسارتهایش بدست آورده بود) – روزى از فرط عصبانیت به وینستون چرچیل (نخست وزیر پرآوازه وقت انگلستان ) رو کرد و گفت: من اگر همسر شما بودم توى قهوه‌تان زهر مى‌ریختم.
چرچیل (با خونسردى تمام و نگاهى تحقیر آمیز): من هم اگـر شوهر شما بودم مى‌خوردمش.



شخصي در حال نماز خواندن در راهي بود
 مجنون بدون توجه  از بين او و سجاده اش عبور کرد
 مرد نمازش را قطع کرد وفریاد زد : چرا بين من و خدايم فاصله انداختي؟؟؟؟
 مجنون به خود آمد و گفت: من که عاشق ليلي ام تورا نديدم
 ؟؟؟؟؟تو که عاشق خداي ليلي هستي چگونه مرا ديدي؟



 

اين هنر هم از اون هنرهايي هستش که آدم انگشت حيرت به دهن مي‌گيره
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 12:13 :: توسط : زرین

 
چه قدر فاصله اینجاست بین آدمها
چه قدر عاطفه تنهاست بین آدمها
کسی به حال شقایق دلش نمی سوزد
و او هنوز شکوفاست بین آدمها
کسی به نیت دل ها دعا نمی خواند
غروب زمزمه پیداست بین آدمها
چه می شود همه از جنس آسمان باشیم
طلوع عشق چه زیباست بین آدمها
تمام پنجره ها بی قرار بارانند
چه قدر خشکی و صحراست بین آدمها
به خاطر تو نوشتم چرا که تنها تو
دلت به وسعت دریاست بین آدمها



 

1. مرد را به عقلش نه به ثروتش

 
2. زن را به وفايش    نه  به جمالش

3.  دوست را به محبتش نه به کلامش

4. عاشق را به صبرش نه به ادعايش

5.
                         مال را به برکتش نه به مقدارش

6.
                         خانه را به آرامشش نه به اندازه اش
 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:57 :: توسط : زرین

زن زیباست


پسرکی از مادرش پرسید : مادر چرا گریه می کنی؟
مادر فرزندش را در آغوش گرفت و گفت : نمی دانم عزیزم ، نمی دانم
پسرک نزد پدرش رفت و گفت : بابا ، چرا مامان همیشه گریه می کند؟ او چه می خواهد؟
پدرش تنها دلیلی که به ذهنش می رسید ، این بود : همه ی زنها گریه می کنند ، بی هیچ دلیلی
پسرک متعجب شد ولی هنوز از اینکه زنها خیلی راحت به گریه می افتند، متعجب بود
یکبار در خواب دید که دارد با خدا صحبت می کند ، از خدا پرسید: خدایا چرا زنها این همه گریه می کنند؟
خدا جواب داد : من زن را به شکل ویژه ای آفریده ام . به شانه های او قدرتی داده ام تا بتواند سنگینی زمین را تحمل کند
به بدنش قدرتی داده ام تا بتواند درد زایمان را تحمل کند ، به دستانش قدرتی داده ام که
حتی اگر تمام کسانش دست از کار بکشند ، او به کار ادامه دهد
به او احساسی داده ام تا با تمام وجود به فرزندانش عشق بورزد ، حتی اگر او را هزاران بار اذیت کنند
به او قلبی داده ام تا همسرش را دوست بدارد ، از خطاهای او بگذرد و همواره در کنار او باشد و به او اشکی داده ام
تا هرهنگام که خواست ، فرو بریزد . این اشک را منحصرا برای او خلق کرده ام تا هرگاه نیاز داشت
بتواند از آن استفاده کند
زیبایی یک زن در لباسش ، مو ها ، یا اندامش نیست . زیبایی زن را باید در چشمانش جست و جو کرد



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:53 :: توسط : زرین

 

امام صادق ( ع) می فرمایند :

تعجب می کنم از کسی که فرار می کند از چهار چیز ، چگونه به طرف چهار چیز نمی رود؟

تعجب می کنم از کسی که از چیزی خائف است ، اما به این جمله از قران پناه نمی برد.
 
" حَسبُنَا الله و نِعمَ الوَکیل "
 
زیرا حق تعالی پشت سر این آیه می فرماید : " فانقلبوا بنعمۀ من الله و فضل لم یمسسهم سو " یعنی خدای تعالی بر می گرداند آنچه را که از او می ترسیدند به نعمت از جانب خودش و فضیلتی که نتیجه اش این است که بدی آنها راحس نمی کند .

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:44 :: توسط : زرین



هزار و چهار صد سال پیش اسلام گفت که قبل از خواب و بعد از خواب آب بخورید. شب داخل ظرفی آب بریزید زیر آسمان بگذارید و صبح هنگام بیدار شدن مقداری از آن آب بخوریدو با بقیه آن وضو بگیرید و نماز بخوانید.

امروزه علم پزشکی ثابت کرده که ۹۰ درصد سکته های قلبی هنگام صبح به خاطر این است که ما قبل از خواب و یا عصر روز قبل آب نخورده ایم یک لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب کمک می کند که ارگان های بدن فعال بشوند.

خوردن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا به هضم آن کمک می کند.

خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.

خوردن یک لیوان آب قبل از خواب از سکته قلبی جلوگیری می کند.



پوشیدن لباس های روشن رنگ در تابستان خطری جدی برای سلامتی است.
مهندس علی گورانی، در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش تابش اشعه ی خورشید در این فصل گفت: زاویه ی تابش و میزان تابش نور خورشید به گونه ای است که موجب می شود بالاترین میزان اشعه ی ماوراء بنفش به سطح زمین برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: در کشور ما، به دلیل شرایط جغرافیایی و تابش شدید نور آفتاب، بالاترین میزان شیوع سرطان پوست رو به افزایش است.

کارشناس مسئول بهداشت تشعشعات وزارت بهداشت با بیان این که مردم برای فرار از گرما بیشترین تمایل به پوشیدن لباس های رنگ روشن در محیط خارج از منزل را دارند گفت: اشعه ی ماوراء بنفش از لباس های روشن رنگ رد شده و به سطح پوست آسیب می رساند.

وی در ادامه با تاکید بر پوشیدن لباس های تیره رنگ در فصل تابستان و در فضاهای رو باز گفت: لباس های تیره رنگ و با آستین بلند ، استفاده از چتر و کلاه لبه دار از مهم ترین اقدام در پیشگیری از آسیب رساندن اشعه ی ماوراء بنفش به پوست است./ح



 

27 خاصيت كشمش را بشناسيد!

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

انگور خشک‌شده که همه آن را به نام "کشمش" می‌شناسند از قرن‌ها پیش شناخته شده است . کشمش در ایران و مصر در 2000 سال قبل از میلاد، تولید شده و دارای خواص فراوانی است.

 

 

به گزارش ايسنا به نقل از سايت روزنه در اینجا به 27 مورد از خواص كشمش اشاره می‌کنیم :

 

1. کشمش، میوه‌ای خشک و مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می‌شود.

 

2. کشمش، یک غذای پرانرژی، کم‌چرب و کم سدیم است و برای افرادی که رژیم‌های کم سدیم را باید رعایت کنند بسیار مفید.

 

3. کشمش در سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

 

4. کشمش، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند.

 

5. کشمش، با وجود اين که شیرین و چسبناک است بر دندان اثر مخربی ندارد، حتی می‌توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می‌کند.

 

6. کشمش، منبع خوب ویتامین‌ها و عناصر مغذی بدن است . عناصر و ویتامین‌هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.


 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:22 :: توسط : زرین

5 دلیل شگفت‌انگیز برای خوردن شکلات بیشتر!

5 دلیل شگفت‌انگیز برای خوردن شکلات بیشتر!
تغذیه > شیرینی‌ها  - همشهری آنلاین:
مطالعات اخیر نشان می دهند که خوردن شکلات می‌تواند مزایای زیادی برای سلامت شما داشته باشد از سلامت قلبتان گرفته تا لاغر نگه داشتن شما.

به گزارش ایسنا، بسیاری از فواید شکلات نظیر تقویت روحیه، کاهش استرس و کمک به رفع علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) به خوبی شناخته شده اما برخی خواص آن کمتر شناخته شده‌اند.

بث ریردون، مدیر قسمت تغذیه منسجم از مرکز پزشکی دوک، بخشی از نظام سلامت دانشگاه دوک می‌گوید: شکلات سزاوار لقب بهترین ماده غذایی برای سلامت است البته این امر برای همه‌ی شکلات‌ها یکسان نیست.

متخصصان معتقدند؛ پنج دلیل شگفت انگیز برای خوردن شکلات بیشتر وجود دارد:

- شکلات باعث افزایش دید می‌شود. محققان بریتانیایی دریافته‌اند که شکلات تیره نسبت به شکلات سفید باعث کسب امتیاز بیشتر در تست‌های مرتبط با بینایی و همچنین بهبود حافظه می‌شود.

- شکلات به بهبود سرفه‌های مداوم کمک می‌کند.

- شکلات از پوست شما محافظت می‌کند. مطالعه‌ی یک محقق آلمانی در سال 2006 نشان داد که فلاونول‌ها در شکلات تیره می‌تواند پوست را از اثرات مضر نور UV محافظت کند. همچنین یک مطالعه در سال 2009 در بریتانیا نتایج مشابهی در برداشت اما اشاره کرد که سطح فلاونول‌های مورد نیاز برای محافظت از پوست شما بالاتر از میزانی است که در شکلات‌های استاندارد وجود دارد.

- شکلات مانع از ابتلا به اسهال می‌شود.

- شکلات به سلامت قلب شما کمک می‌کند.



 
چه رسم جالبی است !!!
محبتت را می گذارند پای احتیاجت …
صداقتت را می گذارند پای سادگیت …
سکوتت را می گذارند پای نفهمیت …
نگرانیت را می گذارند پای تنهاییت …
و وفاداریت را پای بی کسیت …
و آنقدر تکرار می کنند که خودت باورت می شود که تنهایی و بی کس و محتاج !!!
.آدم ها آنقدر زود عوض می شوند …
آنقدر زود که تو فرصت نمی کنی به ساعتت نگاهی بیندازی
و ببینی چند دقیقه بین دوستی ها تا دشمنی ها فاصله افتاده است …
.زیاد خوب نباش …
زیاد دم دست هم نباش …حکایت ما آدم ها …
حکایت کفشاییه که …
اگه جفت نباشند …
هر کدومشون …
هر چقدر شیک باشند …
هر چقدر هم نو باشند
تا همیشه …
لنگه به لنگه اند …
کاش …
خدا وقتی آدم ها رو می آفرید …
جفت هر کس رو باهاش می آفرید …
تا این همه آدمای لنگه به لنگه زیر این سقف ها …
به اجبار، خودشون رو جفت نشون نمی دادند…
.
زیاد که خوب باشی دل آدم ها را می زنی …
آدم ها این روزها عجیب به خوبی ، به شیرینی ، آلرژی پیدا کرده اند …
زیاد که باشی ، زیادی می شوی



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 8:11 :: توسط : زرین

فکرم همه‌جا هست، ولی پیش خدا نیست
 
سجاده زردوز که محرابِ دعا نیست

 
گفتند سر سجده کجا رفته حواست؟
اندیشه سیال من ـ ای دوست ـ کجا نیست؟!
 

از شدت اخلاص من عالَم شده حیران
تعریف نباشد، ابداً قصد ریا نیست !
 
 

از کمیتِ کار که هر روز سه وعده
از کیفیتش نیز همین بس که قضا نیست
 
 

یک‌ذره فقط کُندتر از سرعت نور است
هر رکعتِ من حائز عنوان جهانی‌ست!
 
 

این سجده سهو است؟ و یا رکعت آخر؟
چندی‌ست که این حافظه در خدمت ما نیست



 

انبه میوه بیضوی شکل با طعمی شیرین و حاوی ویتامین‌های زیادی برای سلامت در افراد مختلف محسوب می‌شود.
 باشگاه خبرنگاران: ندا بهرام‌پور، متخصص تغذیه گفت: انبه حاوی مواد غذایی مانند آب، چربی، کلسیم، آهن، انواع ویتامین‌ها است که علاوه بر این خواص غذایی می‌توانند جایگزین خوبی برای برخی دارو‌ها باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: مصرف انبه موجب شادابی پوست می‌شود برای رفع بوی بد دهان مفید است یبوست‌ها را برطرف می‌کند، موجب کاهش سردرد و سرگیجه می‌شود و بهترین رفع کننده تشنگی است.

بهرام‌پور اظهار داشت: مغز هسته انبه باعث داشتن طبع خشک و سرد آن برای درمان سرفه‌های خشک، از بین بردن حالت تهوع و بهترین رفع کننده کم خونی در زنان است.
 

 



  خواهش میکنم توجه کنید

و عادت بد نوشیدنی سرد خوردن همراه با خوراک را تغییر دهید
 
چيني ها و ژاپني ها هنگام غذا خوردن چاي گرم مي خورند نه آب سرد. شايد زمان آن فرا



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 7:19 :: توسط : زرین


زن ها بهترین دکتر هستند.!!

 زنه شوهرشو میبره دکتر..! دکتر به زنه میگه: خانم، نباید هیچ استرسی به شوهرتون وارد بشه. باید خوب غذا بخوره، هرچی که میخواد براش فراهم بشه و برای 1 سال هیچ بحث و دعوایی سر هیچ موضوعی حتی سر طلا و سکه و ماشین و خونه هم نباید با هم داشته باشن. تو راه برگشت مرده میپرسه: خانم دکتر چی گفت؟ زنه میگه : هیچی، گفت تو هیچ شانسی برای زنده موندن نداری.



 

گرانقیمت ترین خانه متحرک جهان

شرکت " مرشی موبایل " خانه متحرک بسیار مرفهی را طراحی کرده که دارای اتاق خواب، سرویس بهداشتی، بالکن و امکانات دیگری از جمله هشت تلویزیون 40 اینچی است       .
این خانه سوخت کمتری نسبت به دیگر خانه های متحرک جهان مصرف می کند و از دو طبقه تشکیل شده است که با چهار پله به هم وصل می شوند و حدود سه میلیون دلار قیمت دارد.
 
zimg_001_1.jpg
این خانه متحرک که پالازو نام دارد، محصول خلاقیت آلمانی هاست.
zimg_002_2.jpg
حتی

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 7:3 :: توسط : زرین



میگویند
  وقتی رضا شاه تصمیم گرفت بانک ملّی را تأسیس کند برای بازاری ها پیغام فرستاد که از بانک ملّی اوراق قرضه بخرند. هیچکدام از تجّار بازار حاضر به این کار نشد. وقتی خبر به خانم فخرالدّوله، مالک بسیار ثروتمند، خواهر مظفّر الدین شاه  و مادرمرحوم دکتر امینی رسید به رضاشاه پیغام فرستاد  که مگر من مرده ام که می خواهی از بازار  پول قرض کنی ؟ من حاضرم در در بانک ملّی سرمایه گذاری کنم. و به این ترتیب بانک ملّی با پول خانم فخرالدّوله تأسیس شد.

 
یکی از قوانینی که در زمان رضا شاه تصویب شد قانون روزهای تعطیلی مغازه ها و ادارات بود. به این ترتیب هر کس به خواست خود و بدون دلیل موجّهی نمی توانست مغازه اش را ببندد. روزی رضاشاه با اتوموبیلش از خیابانی می گذشت  که متوجّه شد مغازه ای بسته است. ناراحت شد و دستور داد که صاحب آن مغازه را پیدا کنند و نزد او بیاورند. کاشف به عمل آمد که صاحب مغازه  یک عرق فروش ارمنی است. آن مرد را نزد رضاشاه آوردند. شاه پرسید:  پدر سوخته چرا  مغازه ات را بسته ای؟ مرد ارمنی جواب داد قربانت گردم امروز روز قتل مسلم بن عقیل است و من فکر کردم صلاح نیست دراین روز عرق بفروشم. شاه دستور تحقیق داد و دیدند که حقّ با عرق فروش ارمنی است. آنوقت رضا شاه عرق فروش را مرخص کرد و رو به همراهانش کرد و گفت:
"در این مملکت یک مرد واقعی داریم آنهم خانم فخر الدوله است و یک مسلمان واقعی داریم آنهم قاراپط ارمنی است.



 

باغچه
 
فواید و خواص خیار
 
 

خیار گیاهی است علفی و یکساله دارای ساقه خزنده وپوشیده از خارهای نازک و خشن است . برگهای آن بزرگ و دارای زاویه و دندانه دار است . گلهای آن زرد رنگ که به دو صورت نر و ماده روی یک پایه قرار دارند میوه آن سبز رنگ و بسته به نوع و نژادهای مختلف ممکن است کوچک و یا دراز باشد .
این گیاهی استوائی در همه ی قسمتهای جهان در دسترس است.خیار ، دارای بوته بوده و از خانواده خربزه ، کدو سبز و دیگر کدو مسما ها ست. میوه آن استوانه ای شکل با طولی تقریباً در حدود 15 تا 23 سانتیمتر است. پوست خیار معمولا سبز و درون میوه از سبز کم رنگ تا سفید متغیر است.
در برخی از فرهنگها خیار بیشتر برای تهیه خیار شور مورد استفاده قرار می گیرد اما باید توجه داشت که در این صورت بیشتر مواد غذائی آن از دست می رود .
برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی ها در کنار سایر میوه ها استفاده می کنیم و

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:50 :: توسط : زرین

تابستان نوشيدني‌ سرد نخوريد
 از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های بسیار سرد در تابستان اجتناب کنید زیرا این نوع غذاها علاوه بر اثرات سوئی که بر کبد می‌گذارند، ناراحتی‌های معده و مری ایجاد می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين از وزارت بهداشت، یک کارشناس تغذیه گفت: در حالت عادی درجه حرارت بدن بین 36 تا 38 درجه است، گرمازدگی به حالتی گفته می‌شود که دمای بدن به مدت طولانی و به دلایل محیطی و استعداد فردی به بیش از 40 درجه افزایش یابد.

وي افزود: کاهش مایعات در بدن سبب گرمازدگی می‌شود و ما همزمان با از دست دادن مایعات در بدن، سدیم و املاح را از دست می دهیم بنابراین نمی توانیم آب ساده را جایگزین کنیم و یکی از علت هایی که در فصل تابستان افراد تمایل به خوردن مایعات شیرین مانند شربت دارند نیز همین امر است.

وی توصیه کرد: بهتر است در فصل گرم سال افراد ب



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:40 :: توسط : زرین

پیش از این اثر مفید توت فرنگی بر پیشگیری از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی ثابت شده بود اما برای اولین بار است که ثابت شده توت فرنگی می‌تواند با فعال کردن پروتئین Nrf2 بدن را در مقابل بیماری مصون دارد.

محققان چگونگی عملکرد توت فرنگی را در افزایش مکانیسم دفاعی بدن و سلامت نگه داشتن سلول‌ها و رگ‌ها کشف کردند و امیدوارند بتوانند از این طریق به بیماران قلبی و دیابتی کمک کنند.

به گزارش مهر، پروفسور پل تارنلی سرپرست تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی وارویک می‌گوید توت فرنگی پروتینی به نام Nrf2 را در بدن فعال می‌سازد. این پروتئین میزان آنتی اکسیدان های بدن را افزایش و چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

پیش از این اثر مفید توت فرنگی بر پیشگیری از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی ثابت شده بود اما برای اولین بار است که ثابت شده توت فرنگی می‌تواند با فعال کردن پروتئین Nrf2 بدن را در مقابل بیماری مصون دارد.

پروفسور تارنلی به نیوز مدیکال گفت ما موفق شده‌ایم چگونگی عملکرد توت فرنگی در افزایش مکانیسم دفاعی بدن و سلامت نگه داشتن سلول‌ها و رگ‌ها کشف کنیم و امیدواریم بتوانیم از این طریق به بیماران قلبی و دیابتی کمک کنیم.

اقدام بعدی تیم تحقیقاتی دانشگاه وارویک بررسی گونه های مختلف این میوه و معرفی مفیدترین نوع آن برای بدن است.



دبستان: روزهای خوش نوجوانی، مشق شب، فحش بابا، فلک معلم، شلنگ ناظم، خوشی در مراسم ختم.
 
کشمش: انگوری که خود را ساعت ها زیر آفتاب برنزه کرده است.
 
هالک شگفت انگیز: بر و بچه های بدنساز، پس از پایان تمرین، چنین تصوری از هیکل خود دارند.
 
گیاهخواری: طریقه ای از زندگی که قدیما، شکارچیان دست و پا چلفتی اختراع کرده بودند.
 
بزرگسال: فردی که از سن رشد طولی گذشته و مشغول رشد عرضی است.
 
دانشگاه: یک دوره چهارساله که ... چیز بیشتری یادم نمی آید.
 
مغز: ارگانی از بدن که ما فکر می کنیم که فکر می کند.
 
خلاق: آدمی که حداقل بیست دلیل برای انتخاب روش ابلهانه خود دارد.
 
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:29 :: توسط : زرین

داستانی از پائولوکوئیلو
 
شخصی بود که تمام زندگی اش را با عشق و محبت پشت سر گذاشته بود و وقتی ازدنیا رفت همه می گفتند به بهشت رفته است. آدم مهربانی مثل او حتما به بهشت می رفت. در آن زمان بهشت هنوز به مرحله کیفیت فراگیر نرسیده بود.استقبال از او باتشریفات مناسب انجام نشد.دختری که باید او را راه می داد نگاه سریعی به لیست انداخت و وقتی نام او را نیافت او را به دوزخ فرستاد. در دوزخ هیچ کس از آدم دعوت نامه یا کارت شناسایی نمی خواهد هر کس به آنجا برسد می تواند وارد شود .آن شخص وارد شد و آنجا ماند.چند روز بعد ابلیس با خشم به دروازه بهشت رفت و یقه پطرس قدیس را گرفت پطرس که نمی دانست ماجرا از چه قرار است پرسید چه شده است؟ابلیس که از خشم قرمز شده بود گفت:آن شخص را که به دوزخ فرستاده اید آمده و کار و زندگی ما را به هم زده.از وقتی که رسیده نشسته وبه حرفهای دیگران گوش می دهد...در چشم هایشان نگاه می کند..به درد و دلشان می رسد حالا همه دارند در دوزخ با هم گفت وگو می کنند..یکدیگر را در آغوش می کشند و می بوسند.دوزخ جای این کارهانیست!!!بیایید و این مرد را پس بگیریدوقتی راوی قصه اش را تمام کرد با مهربانی به من نگریست و گفت:((با چنان عشقی زندگی کن که حتی اگر بنا به تصادف به دوزخ افتادی ...خودشیطان تو را به بهشت بازگرداند))پائولو کوئلیو
 
*شريف ترين دلها دلي است كه انديشه ي آزار كسان درآن نباشد



 

بعد از جنگ آمریکا با کره، ژنرال ویلیام مایر که بعدها به سمت روانکاو ارشد ارتش آمریکا منصوب شد، یکی از پیچیده ترین موارد تاریخ جنگ در جهان را مورد مطالعه قرار میداد.
حدود 1000 نفر از نظامیان آمریکایی در کره، در اردوگاهی زندانی شده بودند که از استانداردهای بین المللی برخوردار بود.زندان با تعریف متعارف تقریبا محصور نبود.آب و غذا و امکانات به وفور یافت میشد.از هیچیک از تکنیکهای متداول شکنجه استفاده نمیشد اما بیشترین آمار مرگ زندانیان در این اردوگاه گزارش شده بود.زندانیان به مرگ طبیعی میمردند.امکانات فرار وجود داشت اما فرار نمیکردند.بسیاری از آنها شب میخوابیدند و صبح دیگر بیدار نمیشدند.آنهایی که مانده بودند احترام درجات نظامی را میان خود رعایت نمیکردند و عموما با زندانبانان خود طرح دوستی میریختند.
دلیل این رویداد،

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 11:56 :: توسط : زرین

 

 

آشنایی با 4 روش فوق‌العاده برای پوست -2

  آشنایی با 4 روش فوق‌العاده برای پوست -2
با ساخت و استفاده از لایه‌بردارهای طبیعی دست و صورت پوستی لطیف و شاداب داشته باشید.

1- اسکراب بادام و شکر مخصوص صورت

لایه‌برداری مرتب صورت، به از میان برداشته شدن سلول‌های مرده پوست (که باعث خستگی چهره می‌شوند)، کمک می‌کند و در نتیجه پوست نرم‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد.

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری خامه تازه

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 12:20 :: توسط : زرین

راه شگفت انگیز جوان ماندن

مطمئنا شما برخی از اسرار طول عمر را می توانید حدس بزنید، از قبیل: غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه ، حفظ وزن ایده‌آل و اجتناب از کشیدن سیگار. اما عوامل دیگری هم می توانند بر طول عمرتان اثر داشته باشند. اگر شما خواهان جوان تر شدن و سالم ماندن هستید، این مطلب را بخوانید.

مطمئنا شما برخی از اسرار طول عمر را می توانید حدس بزنید، از قبیل: غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه ، حفظ وزن ایده‌آل و اجتناب از کشیدن سیگار. اما عوامل دیگری هم می توانند بر طول عمرتان اثر داشته باشند. اگر شما خواهان جوان تر شدن و سالم ماندن هستید، این مطلب را بخوانید.

 
1- شنا کنید.

بر اساس تحقیقات دانشگاه کارولینا، همه ورزش ها تاثیر یکسانی در احساس جوانی ندارند.

 
در این تحقیق که بر روی چهل هزار زن و مرد 20 تا 90 ساله انجام گرفت، مشخص شد که شناگران نسبت به دوندگان و پیاده روی کنندگان، 50 درصد کمتر می میرند.
 
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 11:56 :: توسط : زرین

 آدمایی هستن که هروقت ازشون بپرسی چطوری؟ می گن خوبم..
وقتی می بینن یه گنجشک داره رو زمین دنبال غذا می گرده,
راهشون رو کج می کنن از یه طرف دیگه می رن که اون نپره...
اگه یخ ام بزنن, دستتو ول نمی کنن بزارن تو جیبشون...
آدمایی که از بغل کردن بیشتر آرامش می گیرن تا از چیز دیگه
اونایی که تو تلفن یهویی ساکت میشن
اینایی که همیشه میخندن

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 11:43 :: توسط : زرین

گاهی گمان نمی کنی و می شود،


گاهی نمی شود که نمی شود.

گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است،

گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود.

گاهی گدای گدایی و بخت یار نیست،

گاهی تمام شهر گدای تو می شود...!



9 دلیل خوب برای مصرف بیشتر روغن زیتون

9 دلیل خوب برای مصرف بیشتر روغن زیتون تغذیه > موادغذائی  - همشهری آنلاین:
همه‌ افرادی که مشتری دائم روغن زیتون هستند کمابیش با خواص آن نیز آشنا هستند. این مطلب بیشتر برای افرادی است که لب به این روغن نمی‌زنند و یا این که تازه شروع به مصرف آن کرده‌اند.

برای اینکه بدانید چرا باید روغن زیتون بیشتری مصرف کنید با ما همراه باشید.

1. روغن زیتون: ضددرد طبیعی

محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که روغن زیتون صد در صد طبیعی دارای خواص ضدالتهابی مشابه ایبوپروفن است. برای ه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 21:56 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم