ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 

دل آدم ...چه گرم می شود گاهی ساده... به یک دلخوشی کوچک...
 
به یک احوالپرسی ساده...
به یک دلداری کوتاه ...
به یک "تکان سر"...یعنی...تو را می فهمم...
 
... به یک گوش دادن خالی ...بدون داوری!
 
به لبخند!
به یک سلام !
به یک تعریف به یک تایید به یک تبریک ...!!!
 
و ما چه بی رحمانه این دلخوشی های کوچک و ساده را از هم هم دریغ میکنیم و تمام محبت و دوست داشتن مان را گذاشته ایم کنار تا به یک باره همه آنها را پس از مرگ نثار هم کنیم ... ؟



نشنیدی که دلم گفت بمان

ایست،نرو

به خدا وقت خداحفظی ات نیست

نرو

صبرکن عشق زمین گیر شود بعد برو

یا دل از دیدن تو سیر شود بعد برو

تو اگر کوچ کنی بغض دلم می شکند

صبرکن گریه به زنجیر شودبعد برو

 



توصیف علی (ع)بدون نقطه:

« محمد ،كل علم و سرورو مولا علي ،در »

محمد محمل ما را معطر كرد

علي را سرور و مولاي اطهر كرد

صعود صاعد آل محمد ، سعد هر ساعيِ سامع را

محمد

عالم آرا كرد

علي را او مكرّم كرد

ولي و سرورِ اولاد عالم كرد

علي را عِلم و حلم او سلاح صلح راكع كرد

محمد مهر او را در دل اولاد عالم

مهر ساطع كرد

علي را مصلح كل ، سامي سامع ، مه والا و سرور كرد

مس ما را طلا كرد و دل محموم ما را محرم داور

محمد عدل او را عالم آرا كرد    

 



رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همانطور که از حمله به لبنان، نیروی حزب‌الله و از حمله به فلسطین نیروی حماس و جهاد تشکیل شد، امروز نیز از معرکه‌ای که در مصر به راه افتاده است، گروه‌ها و نیروی مقاومتی ایجاد می‌شود که دودمان اسرائیل را بر باد خواهد داد.



 امام خمینی:

اگر در روز قدس تمام کشورهای اسلامی ، ملت ها همه برخیزند و فریاد بزنند و نه برای قدس تنها، برای همه ممالک اسلامی ، پیروز خواهند شد. خطاب به شرکت کنندگان کنگره قدس، 18/5/59)

 

شعار معنویت گرایی و فرهنگ ایثار و مقاومت به برکت خون شهیدان در سراسر ایران طنین انداز شد و عنصر شهادت و جوشش خون امام حسین(ع) در طول تاریخ اسلحه ای شد در دست مردم مسلمان ایران تا غربیان را به وحشت اندازد و آن ها به فکر مقابله اساسی با این انقلاب و این مردم بیفتند.

ما باید برای اتحاد و انسجام مردم همه ی هوش و استعداد و تلاش خود را به کارگیریم، زیرا بزرگترین رمز پیروزی همان انسجام اسلامی و ایستادگی در مقابل فرهنگ بیگانه است.



شب قدر است وطی شد نامه ی هجر

سلام فیه حتی مطلع الفجر

ایام پربرکت ماه مبارک رمضان راپشت سر می گذاریم ودر این شب های پرفیض قدرهرگز مظلومان را فراموش نخواهیم کرد.وخودرا برای راه پیمایی روز قدس آماده مکنیم.



عزيزم زينبم با آن حجاب و عفتت روح جوانان را صفا دادي و لبريز از حيا و شرم و عزت كردي و تا روز محشر مفتخر كردي به زيبايي دين و مذهب و انسانيت .

حجاب و عفتت نام حسينت را كه در بالاي عرش و آسمان ها بود از خورشيد تابان هم فروزان تر نشان داده است و خواهد داد .

عزيزم نام تو يادآور پاكي و صدق و التهاب عشق در معراج انسان است ، نمي دانم چرا وقتي سخن از عشق مي گويم ، دلم لبريز از ياد حسينت مي شود تا روز محشر هم به راهش مي روم تا خاك پايش را مثال سرمه اي بر چشم بينايم كشم تا ديده ورتر گردد و بهتر مسير دين و آيين خدا را بنگرد يا پاس دارد . حجابت راز معصوميت دريادلان را فاش مي دارد .

عزيزم ، زينبم ، زيباترين رؤياي تاريخم ، برايت نقل مي گويم ، از اين دنياي پرغوغا و پرنقش و نگار و دون صفت تا باز فرياد رسايت گوش انسانيت تاريخ را پرسازد از آواي مظلومان بي نام و نشان صحنه هاي مبهم تاريخ. كلام دلنشينت لوح قلبم را سراسر عشق و ايمان كرده و سرشار از مهر و محبت .



حمله ی بی شرمانه به حریم اهل بیت دل هر سنگ دلی را بدرد آورده ، همان طور که امام فرمودند اگرمسلمین جهان  باهم متحد می شدند دشمنان هرگز نمی توانستنداین همه گستاخی  کنند.



امام خطاب به شرکت کنندگان در کنگره قدس می فرمایند :«ما پیوستگی خودمان را به اقلیتهای مذهبی اعلام  می کنیم. ما برادری خودمان را به برادران اهل سنت اعلام می کنیم. دشمنان اسلامند که می خواهند ما را با برادرهای خودمان مخالف کند. دشمنان اسلام یا گول خورده های از آنها هستند که در این وقت مخالفت بین دو دسته را اعلام می کنند. ما اعلام می کنیم«وحدت کلمه» مسلمین را. اگر مسلمین « وحدت کلمه» داشتند ، امکان نداشت اجانب بر آنها تسلط پیدا کنند. این تفرقه در بین مسلمین است که باعث شده است اجانب بر ما تسلط پیدا بکنند. این تفرقه مسلمین است که از اول با دست اشخاص جاهل تحقق پیدا کرد. . . واجب است بر همه مسلمین که با هم باشند. . .

اسلام اقلیتهای مذهبی را احترام گذاشته است. اسلام اقلیتهای مذهبی را در مملکت ما محترم می شمرد و همین طور دراسلام بین شیعه و سنی ابدا تفرقه نیست. بین شیعه و سنی نباید تفرقه باشد، باید « وحدت کلمه» را حفظ کنیم...

اگر در روز قدس تمام کشورهای اسلامی ، ملت ها همه برخیزند و فریاد بزنند و نه برای قدس تنها، برای همه ممالک اسلامی ، پیروز خواهند شد. (از سخنان امام خمینی (ره) ،خطاب به شرکت کنندگان کنگره قدس،59/5/18)



یک روز که پیغمبر در گرمی تابستان

همراه علی می رفت در سایه نخلستان

 

دیدند که زنبوری از لانه ی خود پر زد 

آهسته فرد آمدبر دامن پیغمبر

 

بوسید عبایش را ،دور قدمش پر زد

بر خاک کف پایش صد بوسه ی دیگر زد

 

پیغمبر از او پرسید آهسته بگو جانم

طعم عسلت از چیست ؟هر چند که می دانم

 

زنبور جوابش داد :چون نام تو می گویم

گل می کند از نامت ،صد غنچه به کندو یم

 

تا نام تو را هر شب چون گل به بغل دارم

هر صبح که برخیزم ،در سینه عسل دارم

 

از شهد و شکر بهتر ،خوش تر زنبات است این

طعم عسل از من نیست ،طعم صلوات است این 


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم