ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 

گرچه او نیست به گلزار گل زیبایی
نیست چون من به جهان بلبل خوش آوایی

بانگ شیدایی من رفت به هر صحرایی
در همه دِیر مغان نیست چو من شیدایی

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 5:58 :: توسط : زرین



عشق بازي به همين آساني است
كه گلي با چشمي
بلبلي با گوشي
رنگ زيباي خزان با روحي
نيش زنبور عسل با نوشي
كار همواره ي باران با دشت
برف با قله ي كوه
رود با ريشه ي بيد
باد با شاخه و برگ
ابر عابر با ماه
چشمه اي با آهو ، بركه اي با مهتاب
و نسيمي با زلف
دو كبوتر باهم
و شب و روز و طبيعت با ما
عشقبازي به همين آساني است........

 



فرزند عزیزم:
آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی،
اگر هنگام غذا خوردن لباسهایم را کثیف کردم ویا نتوانستم لباسهایم را بپوشم
اگر صحبت هایم تکراری و خسته شد صبور باش و درکم کن
یادت بیاور وقتی کوچک بودی و مجبور میشدم روزی چند بار لباسهایت راعوض کنم
برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور میشدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم...
وقتی نمیخواهم به حمام بروم مرا سرزنش و شرمنده نکن

وقتی بی خبر از پیشرفتها و دنیای امروز سوالاتی میکنم،با تمسخر به من ننگر

وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی حافظه ام یاری نمیکند،فرصت بده و عصبانی نشو

وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند،دستانت را به من بده...همانگونه که تو اولین قدمهایت
را کنار من برمیداشتی....

زمانی که میگویم دیگر نمیخواهم زنده بمانم و میخواهم بمیرم،عصبانی نشو..روزی خود
میفهمی

از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم،خسته و عصبانی نشو

یاریم کن همانگونه که من یاریت کردم

کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو این راه را به پایان برسانم


فرزند دلبندم،دوستت دارم



22 عادت بد که دندان هایتان را خراب می کند

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 9596
 
۱- دندان قروچهساییدن دندان ها به هم یا دندان قروچه در اثر فشار عصبی و مشکل بد خوابیدن ایجاد می شود. کنترل دندان قروچه بسیار سخت است.
خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز، درد دندان و آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می کند.در شب از محافظ دهان (مخصوص دندان قروچه) استفاده کنید تا در حین خوابیدن از آسیب دندان در اثر دندان قروچه جلوگیری کنید.

۲- جویدن یخ
یخ ماده ای بدون قند است و ممکن است فکر کنید برای دندان ضرری ندارد. اما جویدن یخ می تواند باعث شکستن و یا از بین رفتن قسمتی از مینای دندان گردد. اگر یخ را سفت بجوید، باعث تحریک بافت نرم داخل دندان و بروز حساسیت و درد دندان می شود.خوردن غذاهای داغ و یا غذاهای سرد ممکن است درد دندان را شدت بخشند.بهتر است به جای جویدن یخ، آدامس بدون قند بجوید.

۳- جویدن مداد
آیا موقع تمرکز روی یک مسئله، مداد خود را می جوید؟اثر جویدن مداد همانند جویدن یخ می باشد و باعث شکستن و یا خرد شدن دندان ها می شود.هنگامی که می خواهید چیزی را بجوید، آدامس های بدون قند را انتخاب کنید.آدامس های بدون قند باعث ترشح زیاد بزاق می شوند و از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند.

۴- مکیدن انگشت
معمولا کودکان بعد از پدیدار شدن دندان های دائمی خود، انگشتان خود را می مکند.این انگشت مکیدن در سن ۵ تا ۶سالگی ظاهر می شود و باعث تغییرات دائمی در ساختار دندان و لثه می گردد.مکیدن انگشت شست می تواند باعث لق شدن و انحراف دندان های کودک از جای خود گردد. این انحراف دندان ها می تواند مشکلات تنفسی و جویدنی را برای کودک بوجود آورد.

۵- مکیدن لیمو ترش
افرادی که لیموترش را می مکند، خود را در خطر مشکلات دهانی و دندانی قرار می دهند.لیمو دارای مقدار زیادی اسید می باشد.این اسید، باعث تضعیف شدن مینای دندان و زبری سطح دندان ها می شود.

۶- جویدن ناخن
جویدن ناخن نه تنها ظاهر دست را زشت می کند، بلکه به دندان ها نیز آسیب می رساند و باعث مشکلات دهانی می گردد.جویدن ناخن باعث بیرون آمدن دندان از محل خود، شکستن دندان و تخریب مینای دندان می گردد.

۷- با شیشه شیر خوابیدن
اگر موقع خواب، به کودک خود یک شیشه آب میوه، شیر و یا شیرخشک بدهید و در حین خوردن آن بخوابد، باعث



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 28 مهر 1391برچسب:, :: 6:25 :: توسط : زرین

 

مواد مورد نیاز برای یک نفر
گوشت چرخ کرده 300 گرم
کره 25 گرم
پیاز 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
زعفران کمی
نمک و فلفل به مقدار کافی



طرز تهیه

ابتدا پیازها را رنده کنید و گوشت را با پیاز و نمک و فلفل و زعفران که قبلا در آب جوش حل کرده اید مخلوط کنید و خوب مایه را مالش دهید. سپس مخلوط را در یک دیس گرد مناسب پهن کند و آن را به شکل قطعات مستطیل شکل ببرید. کره را روی آن بگذارید و به مدت 5 دقیقه با قدرت 100% بدون درب داخل مایکروفر قرار دهید. گوجه فرنگی ها را پوست گرفته آن را بصورت حلقه ای ببرید و روی گوشت و دور دیس بچینید و ظرف را بدون درب به مدت 10 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار دهید.
 

 



ماست​ فرآورده‌ای تخمیر شده است و ارزش تغذیه‌ای یک لیوان آن به اندازه یک لیوان شیر است؛ البته کالری کمتری دارد و به دلیل آن که میزان اسید لاکتیک آن در فرآیند تخمیر افزایش می‌یابد به جذب بهتر کلسیم و دیگر املاح معدنی کمک می‌کند و این​ ویژگی بارز ماست​، از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

خوب است بدانید هر واحد لبنیات، برابر با یک لیوان ماست یا شیر یا به اندازه یک قوطی کبریت پنیر است؛ افراد بالغ، سالمند و کودکانی که از شیر گرفته شده‌اند باید روزانه 3 واحد و زنان در ماه‌های آخر بارداری 5 تا 6 واحد از فرآورده‌های لبنی (ترجیحاً ماست) استفاده کنند.

*ماست میوه‌ای؛ طبیعی یا سنتزی

اغلب کارشناسان علوم غذایی، ماست میوه‌ای را به دلیل طعم متفاوت یکی از تنقلات مدرن به شمار می‌آورند که اگر به همراه تکه‌های میوه تهیه شده باشد، میان‌وعده‌ای سالم برای کودکان است و می‌تواند جایگزین تنقلات چرب و شور و پرکالری شود.

اما باید بدانید بیشتر ماست‌های میوه‌ای که در بازار عرضه می‌شود حاوی اسانس و رنگ خوراکی میوه مورد نظر به همراه مواد پایدارکننده، نگهدارنده و شکر است و هیچ‌گونه تأثیری در بالا بردن ارزش تغذیه‌ای ماست ندارد.

البته در برخی از این نوع ماست‌ها، مربا، مارمالاد یا قطعات میوه جایگزین اسانس‌های شیمیایی شده است و این محصول علاوه بر خواص ماست، خواص میوه نیز دارد که از نظر دانش تغذیه‌ای قابل تأیید است، اما ناگفته نماند ماست‌های میوه‌ای اگر هم از قطعات میوه تهیه شده باشد، حاوی شکر زیاد و افزودنی‌هایی است که مصرف مستمر آن بویژه برای کودکان توصیه نمی‌شود.

برای آنکه از وجود اینگونه افزودنی‌ها در امان باشید بهتر است این ماست را به صورت خانگی به همراه تکه‌های کوچک میوه‌هایی که طعم ملایم دارند تهیه و به صورت روزانه در میان وعده کودک‌ بگنجانید.

*نمک ماست سبزیجات زیاد است

ماست سبزیجات یکی از انوا

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 28 مهر 1391برچسب:, :: 6:18 :: توسط : زرین

در این مطلب 6 ماده‌ی غذایی مفید پاییزی را معرفی کرده و تشویقتان می‌کنیم از این نعمت‌های سالم الهی بهره‌مند شوید. با ما همراه باشید.
 
پاییز از راه رسیده و صدای قدم‌های ننه سرما نیز کم کم شنیده می‌شود. زمین‌های کشاورزی در فصل پاییز میزبان نعمت‌هایی هستند که سلامتی را تضمین می‌کنند به طوری که می‌توان از آن به عنوان داروخانه‌ی واقعی برای سلامت خانواده‌ها یاد کرد. میوه و سبزیجات پاییزی سرشار از خاصیت و مواد مغذی‌اند. در این نعمت‌های الهی حداقل هزاران ماده‌ی مغذی وجود دارد که شما را از گزند بیماری‌های قلبی، سرطان و پیری زودرس حفظ می‌کنند.
 

کدو تنبل اصلاً هم تنبل نیست!
 
این که چرا اسم این کدوهای بامزه را کدو تنبل گذاشته‌اند جای سۆال دارد؟ به خاطر این که این کدوها در حفظ سلامتی ما غوغا می‌کنند! کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن است و همین ماده می‌تواند خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.
 
این مواد غذایی خوش فرم و خوشمزه همچنین می‌توانند بروز برخی از جنبه‌های پیری را به تأخیر بیندازد. کدو تنبل کم کالری اس



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 28 مهر 1391برچسب:, :: 6:10 :: توسط : زرین

سیب‌زمینی از جمله بهترین پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌ کننده‌ها برای پوست‌های حساس به شمار می‌آید و می‌توان از آن برای درمان برخی حساسیت‌های پوستی نیز استفاده کرد. در این شیوه باید آب سیب‌زمینی را گرفته و بر روی پوست مالید.

فارس: بسیاری تصور می‌کنند، تنها با صرف هزینه‌های کلان است که می‌توان پوست سالم و با طراوت داشت، در حالی‌که بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات از جمله سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی‌ می‌تواند، به زیبایی پوست ما کمک بسیار کند.

در طبیعت میوه‌ها و سبزیجاتی وجود دارند که می‌توانند سهم بسزایی در زیبایی شما نقش داشته باشند، بی‌آنکه در این ارتباط نیاز به صرف هزینه‌های کلان برای حفظ زیبایی خود باشید.

در این مطلب به خواص «سیب‌زمینی»، «گوجه‌فرنگی» و « توت‌فرنگی» می‌پردازیم:  

سیب‌زمینی

همچنین سیب‌زمینی از جمله بهترین پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌ کننده‌ها برای پوست‌های حساس به شمار می‌آید و می‌توان از آن برای درمان برخی حساسیت‌های پوستی نیز استفاده کرد. در این شیوه باید آب سیب‌زمینی را گرفته و بر روی پوست مالید. از این شیوه برای درمان آفتاب سوختگی نیز می‌توان استفاده کرد. 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 28 مهر 1391برچسب:, :: 6:1 :: توسط : زرین

باورهای غلط در مورد تخم‌مرغ

تغذیه > توصیه‌ها و آداب- همشهری آنلاین:
تخم‌مرغ بدلیل دارا بودن 210 میلی‌گرم کلسترول در دهه‌های گذشته جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم نداشته است چون تصور می‌شد که با خوردن آن کلسترول خون افزایش یافته و در نتیجه بیماری‌های قلبی-عروقی و خطر حمله‌ی قلبی را افزایش می‌دهد.

این مقاله برگرفته از کتاب تخم‌مرغ ،معجزه‌ای در سفره توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و با همکاری ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ به چاپ رسیده و شما را با باورهای غلطی که در جامعه درباره مصرف تخم‌مرغ رواج پیدا کرده است آشنا میکند .

امروزه مطالعات متعددی توسط محققین در مراکز معتبر و در طول سالهای متمادی بر روی افراد زیادی در کشورهای مختلف صورت گرفته و ثابت کرده‌اند:

1.خوردن تخم‌مرغ حتی بیش از یک عدد در روز در بسیاری از مردم بدون ارتباط جنس،سن و نژاد آنها باعث افزایش کلسترول خون نشده و حتی برای قلب می‌تواند مناسب و مفید هم باشد.

2. تغذیه با تخم‌مرغ نه تنها نسبت LDL:HDL که مهمترین شاخص برای تعیین احتمال خطر بیماری‌های قلبی است را تغییر بسیار کمی می‌دهد و نه تنها بر روی احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی اثری ندارد بلکه باعث کاهش پاسخ‌های التهابی در بدن می‌گردد.

تخم‌مرغ

3.خوردن تخم‌مرغ در گروه‌های جمعیتی مختلف دنیا و یا در داخل یک گروه جمعیتی خاص ارتباطی با کلسترول ندارد. شواهد اپیدمیولوژیکی حاکی از آن است که سرانه مصرف تخم‌مرغ در فرهنگ‌های مختلف ارتباطی با میزان بروز بیماری‌های قلبی نداشته و حتی در بروز بیماری‌های قلبی-عروقی در افرادی که یک تخم‌مرغ در هفته و کسانی که یک تخم‌مرغ در روز می‌خورند ارتباطی مشاهده نشده است.

4.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 28 مهر 1391برچسب:, :: 5:56 :: توسط : زرین

 

به نام خدا

آزمون زبان فارسی 3انسانی و تجربی دبیرستان ایثارگران                 نام و نام خانوادگی:

1-الگوی هجایی هجای دوم واژه های زیر را بنویسید.1(نمره)

الف)ضمانت                                                ب)اسناد

2-کوچک ترین واحد زبان.......وبزرگ ترین...........است.(1نمره)

3-چرا واحدهای زبانی زیر کاربرد ندارد؟(1نمره)

الف)در مرحله این زبان از                            ب)  مسلمانان در همه ی کشورها بیدار و آگاه شد.

4-جملات مستقل ساده و مرکب راجدا کنید.(1نمره)

باید برای سال بعد تخم بپاشند وزمین سنگلاخ کوهستان هم که مددی نمی کند.خیلی سفارش لازم بود تا میرزا شاگرد جدیدی بپذیرد.

5-در کدام گزینه  مطابقت نهاد وفعل

 

 

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, :: 21:43 :: توسط : زرین



از " خدا " خواستن " عزت "است
واگر برآورده شود" رحمت " است
و گر نشود" حكمت" 

از " خلق خدا " خواستن " خفت " است
واگر برآورده شود " منت " است 
وگر نشود " ذلت "

 



الهي

به نام000فتوح است:به نام خدايي كه بر زبان آوردن نامش به روح آرامش مي دهد وپيامش كليد گشايش مشكلات است

ذكر او000نوح است: ياد خدا دل مجروح بندگان را درمان مي كندوعشق او چون كشتي نجات ما را از سختي ها ميرهاند.

 

اي كريمي000آن به: اي بخشنده اي كه به ما نعمت هايت را عطا مي كني واي دانايي كه اشتبا هات ما را مي پوشاني واي بي نيازي كه به شتاخته شدن از سوي بندگانت احتياجي نداري و اي يكتايي كه ذات و صفات تو بي مانند است و اي آفريننده اي كه ما را به سوي بهترين ها هدايت مي كني واي توانايي كه تنها تو شايسته ي خدايي هستي، پاكي خودت را به روح ما عطا كن وما را عاشق خود ساز وبا نور خود چشمان مارا بينايي معنوي ببخش.                         عذر نخواست: توبه نكرد           

 

در دلهاي000مبار:دل ماراجايگاه عشق و محبت خود كن و جسم و جان مارا مورد لطف و بخشايشت قرار بده و كارهاي بد  ما راببخش  .

 

همای رحمت

1-     علی ای پرنده ی رحمت حق ، تو چه نشانه ای از خدا هستی که سایه ی خوشبختی و رحمت الهی را بر سر همه ی موجودات عالم افکنده ای.

2-      ای دل اگر می خواهی خدا را بشناسی ، علی  را بشناس ، به خدا قسم که من خدا را با علی شناختم.

3-     ای علی ، ای ابر بخشش بر گناهکاران ببار  و گرنه جهنم با شعله های غضب خود همه ی موجودات گناهکار را می سوزاند.

4-     ای گدای بی نوا برو و حاجت خود را از علی بخواه ، زیرا او آن قدر سخاوتمند است که انگشتری پادشاهی را به گدا می بخشد.

5-     به

 

 


 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, :: 6:25 :: توسط : زرین

 

ما همچنان در اول وصف تو مانده ايم

 

منت 000ذات:سپاس وستايش مخصوص خداي گرامي وبزرگ است كه اطاعت از او سبب نزديكي بنده به او مي شودوشكر گزاري از  او موجب افزوني رزق و روزي مي گردد.هر نفسي كه وارد سينه مي شود به ادامه ي زندگي كمك مي كندو باز دم آن نفس سبب راحتي و شادي است.

بيت 1: كيست كه بتواند با اسباب مادي شكر گزار واقعي نعمت هاي خدا باشد؟

بيت2:بهتر است بنده به خاطر گناه و كوتاهي اش در عبادت به در گاه خداوند پوزش بخواهد.

بيت 3:وگرنه هيچ كس نمي تواند خدا را آن گونه كه سزاوار ذات اوست شكر گويد .

باران000كشيده:رحمت بي حساب اومانند باران بر همه ي موجودات يكسان نازل مي شود ونعمت هايش را بدون مضايقه به همه ي بندگان عطا مي كند.

فراش000 باسق گشته:به باد صبا دستور داده تا سبزه ها را مانند فرشي زمردين درهمه جا بگستراندو ابر بهاري را مأ مور فرموده تا گياهان نو رس را در زمين پرورش دهدبرگ هاي سبز را چون خلعت نوروزي بر تن درختان پوشانده وبه مباركي آمدن بهار كلاهي از شكوفه هاي زيبا را بر سر شاخه  

 


 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, :: 5:38 :: توسط : زرین

این جراح دانشگاه هاروارد آخرت را دیده است

دکتر «ابن الکساندر»، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و جراح معروف مغز و اعصاب، ادعا می‌کند که این اتفاق در دوران کمای یک‌هفته‌ای وی در پاییز سال 2008 رخ داده است.

قانون- این جراح می‌گوید که در دوران کما ابتدا خود را بر روی ابرها در حال پرواز دیده و پس از آن شاهد عبور موجودات شفاف و نورانی در آسمان بوده که از خود خطی نوار مانند به جا می‌گذاشته‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، وی در مطلب اصلی شماره این هفته نشریه «نیوزویک» نوشت: «بر پایه یافته‌های کنونی پزشکی درباره مغز و ذهن، هیچ‌کس نمی‌تواند در دوران کما حتی ذره‌ای هوشیاری به دست آورد، چه برسد به این‌که مانند من پدیده‌ای چنین واضح را مشاهده کند.»
الکساندر در ادامه مدعی شده است که یک زن ناشناس در مسیر او را همراهی کرده است. وی می‌افزاید که از این موجودات آسمانی پیام‌های امیدبخش دریافت می‌کرده و این پیام‌ها به شیوه‌ای فراتر از ارتباط کلامی به او منتقل می‌شده‌اند.
وی ادعا می‌کند که پس از آن به فضایی نامحدود و کاملاً تاریک رفته که به او آرامش مطلق داده است. الکساندر این فضا را خانه خدا می‌داند.
این جراح آمریکایی ماجرای تجربه خود را در کتابی با عنوان «اثبات بهشت: سفر یک جراح مغز و اعصاب به جهان آخرت» به نگارش درآورده که اواخر ماه جاری میلادی به چاپ خواهد رسید.
الکساندر تأکید کرده است: «من هنوز پزشک و کاملاً اهل حقایق علمی هستم، اما در نگاه عمیق‌تر، نسبت به گذشته‌ام تفاوت بسیاری کرده‌ام، چون به بارقه‌ای از حقیقت دست یافته‌ام.»



 

 

پاسخ  خود آزمايي هاي زبان فارسي 3

 

ادبيات وعلوم انساني

 

كد 4/249

 

(چاپ91)

  
  

باسمه تعالي

درس اول

فعاليت 1  ص 11

بر اساس الگوي زير ، يك گروه اسمي بسازيد و درباره ي امكان جابه جايي اجزاي آن گفت و گو كنيد:

صفت + صفت + اسم + نقش نماي - + صفت + نقش نماي - + اسم 

1- آن        چند         اختر                         تابناك                         آسمان

2- اين       دو          كتاب                        ارزشمند                      تاريخ

3- هر        دو          خاطره       ي            زيبا                ي            نويسنده (صفت جانشين اسم درحكم اسم است )   

شايد بتوان در برخي از اين گونه مثال ها جايگاه صفت پسين را با اسم عوض نمود، نه همه جا . مثال :

اين دو كتاب تاريخ ارزشمند نمي توانيم جاي صفت شمارشي«دو» و صفت اشاره«اين را عوض كنيم  دو اين يا نمي توانيم جاي « كتاب» و « تاريخ را عوض كنيم     «اين دو تاريخ كتاب ارزشمند »زيرا بر خلاف قواعد همنشيني است .

در شماره (1) هم نمي توانيم جاي « آن» و « چند» را عوض كنيم چون بر خلاف قواعد همنشيني است . و صفت اشاره ، دورترين وابسته ي پيشين به هسته است . و جاي « اختر » و آسمان را هم نمي توان عوض كرد .

            

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : شنبه 22 مهر 1391برچسب:, :: 21:53 :: توسط : زرین

 

درس اول (ستایش خدا)                          صفحه  3
1-به نام نقش بند...:به نام خداوندی که نقاش عالم خاکی و روشنی بخش زیبا رویان آسمان هاست.
2-خداوندی...:فرمان روایی که هیچ نقصی در پادشاهی او نیست.
3-نه در ایوان...:نه وهم و خیال اجازه ورود به پدشگاه او را داردو نه عقل توان درک دلیل کارهای او را .
4-کسی با او...:خداوندهیچ شریک و همتایی ندارد و همواره به بندگان خود کمک و یاری می کند ،همه ی موجودات فانی هستند ولی خداوند همواره باقی خواهد ماند.
5-قدیمی...:خداوند ازلی وابدی است،برای آفرینش او زمان آغازی وجود ندارد وهیچگاه هم نمی توان برای او پایانی در نظر گرفت.
6-قمر...:به ماه اجازه تابش و روشنایی وبه سیاره عطارد ،لوازم نویسندگی داده است.
7-یتیمی...:خداوند پیامبری یتیم را دوست خود نامیده و او را از پایین ترین درجه و رتبه به بالاترین مقام یعنی معراج رسانیده.
نعت پیامبر(ص)                              صفحه  4
1-کریم...:توضیحات کتاب
2-امام رسل...:پیشوای انبیا ی فرستاده شده،راهنمای  راه حق ،امانت دار الهی و محل فرود آمدن جبرییل ونزول وحی.
3-یتیمی که... :توضیحات کتاب.
4-چو عزمش ...:توضیحات کتاب.
5-چو صیتش ...:وقتی که نام و شهرت پیامبردر زبان مردم افتاد ،کاخ ساسانیان ویران شد .(در قدرت ساسانیان خلل
 
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 21 مهر 1391برچسب:, :: 22:45 :: توسط : زرین

درمان‌هاي زخم‌معده
جام جم آنلاين: خيلي از افراد همه بيماري‌ها را مثل يك سرماخوردگي ساده مي‌بينند كه با يك عطسه و سرفه، قابل تشخيص بوده و براحتي درمان مي‌شود. براي همين معمولا انواع مختلف قرص‌ها و شربت‌ها را در خانه نگه مي‌دارند تا هر وقت تشخيص دادند، از آنها استفاده كنند.
 
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 21 مهر 1391برچسب:, :: 7:9 :: توسط : زرین

 

ویتامین ‏D‏ و کپسول روغن ماهی، از درد مفاصل و استخوان‌ها جلوگیری می‌کند.‏
نكاتی كه باید درباره زانو بدانیم!

: همه ما در زانوهای خود مایعی داریم. با این مایع، مفاصل زانو راحت‌تر حرکت می‌کنند.

اگر مقدار این مایع زیاد شود، صدمه، عفونت و شکستگی استخوان را به دنبال خواهد داشت.‏

مفصل زانو حاوی مایع لغزانی به نام مایع مفصلی است.

این مایع، غضروف و استخوان‌ها را روغن‌کاری می‌کند و مانند بالش عمل می‌کند.

این مایع حاوی مواد مغذی نیز هست و برای حفظ سلامت مفاصل بسیار مهم است.

اگر مایع مفصلی زیاد شود، محتوی مقدار کمی کریستال، باکتری و خون می‌شود. این محتویات، زانو را دچار درد مزمن و سخت می‌كند. ‏

عواملی كه باعث افزایش مایع می‌شوند:

‏۱- آرتریت: علائم افزایش این مایع در اثر آرتریت شامل ورم و درد است.‏

اگر در هنگام لمس کردن، زانو متورم، قرمز و گرم باشد، ممکن است زانویتان صدمه دیده باشد یا عفونت داشته باشید.‏

‏۲- آسیب زانو ممکن است اتفاقی یا در اثر استفاده بیش از حد رخ دهد. صدمات اتفاقی شامل شکستگی استخوان‌ها، پاره شدن رباط‌ها یا پاره شدن غضروف‌ها است.‏

صدمات زانو به دلیل استفاده بیش از حد در صورت دویدن، کوه‌پیمایی یا ورزش‌های ایروبیک اتفاق می‌افتد.‏

‏۳- عفونت: زیادی مایع در زانو می‌تواند منجر به عفونت شود.

عفونت باعث تجمع چرک در مفصل زانو می‌شود. پزشک مقداری از مایع را برمی دارد و آزمایش می‌کند تا ببیند که چه چیز 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 21 مهر 1391برچسب:, :: 6:59 :: توسط : زرین

 

حجت الاسلام محسن قرائتی در پنجاه و چهارمین جشنواره ملی علمی کاربردی گفت: در دانشگاه های کشور سرطان اخلاقی وجود دارد به این معنا که دانشجویی از کنار دست استادش رد می شود و به وی سلام نمی کند، وقتی علت را جویا می شویم دانشجو می گوید من این ترم با این استاد کلاس ندارم. آیا این سرطان اخلاق نیست؟

وی در ادامه با بیان اینکه باید با دانشجویان رفیق شد، گفت: در حال حاضر در دانشگاه ها مشکلات ایدئولوژی و پژوهش نیست بلکه در این زمینه آدم کم داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به ازدواج در دانشگاه ها گفت: ازدواج در دانشگاه ها را نهی نکنید زیرا دو سوم دین مربوط به ازدواج است. رابطه حرام زیاد است و باید با ازدواج جلوی آن را گرفت.

قرائتی در ادامه افزود: دختری طی نامه ای به من گفت خدا پدر ومادرم را لعنت کند زیرا زمانی که در پیش دانشگاهی بودم به خواستگارهایم جواب رد می دادند و پدر و مادر و استادانم تاکید کردند که بعد از فوق لیسانس ازدواج کنم اما حالا که فوق لیسانس گرفته ام هیچ خواستگاری ندارم. قرآن به سه چیز اشاره می کند: اول اکسیژن، دوم غذا و آب، سوم لباس که همان همسر است.

وی خطاب به روسای مراکز علمی کاربردی گفت: در این دانشگاه یک سایت خنده راه بیندازید تا با هم بخندیم نه اینکه به هم بخندیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در اسلام فارغ التحصیل نداریم. انسان هیچ وقت از علم فارغ نمی شود.

 



می روم با زخم هـــــایی مانده از یک سال سرد

آن همه برفی که آمـــــد آشـــــــیانم را شکست

می روم اما نگویــــــــی بی وفــــــا بود و نمــــاند

از هجوم سایه هــــا دیگر نگــــــاهم خسته است

راســــــتی : یادت بمــــــــاند از گـناه چشم تو

تاول غــــــربت به روی باغ احســــــاسم نشست

طـــــــرح ویران کـــردنم اما عجیب و ســــــاده بود

 

روی جلد خاطــــراتم دست طوفــــــان نقش بست




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،چربی‌های دور شکم دلایل متعددی دارد که تغذیه‌ی نامناسب و عدم تحریک از مهم‌ترین آن‌هاست. برای رسیدن به شکمی تخت لازم است برنامه‌ زندگی‌تان را کمی تغییر دهید. از مواد غذایی که در این مقاله اشاره می‌شود غافل نشوید و کمی ورزش کنید.

اگر می‌خواهید شکم تختی داشته باشید باید مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع نشده‌ مونو که ما به آن‌ها چربی‌های خوب می‌گوییم میل کنید. البته معنی حرفمان این نیست که با صِرف خوردن یک ماده‌ی غذایی شکمتان تخت تخت می‌شود. منظورمان این است که مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو توانایی این را دارند چربی‌های دور شکم را کاهش دهند.

 

بادام : چربی‌های اشباع نشده‌ مونو و ویتامین E موجود در بادام میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این ماده‌ غذایی همچنین منبع خوب پروتئین‌های گیاهی و فیبرهای غذایی است.

 

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : دو قاشق غذاخوری بادام خرد شده را روی ماست کم چربتان بریزید و مقداری میوه‌های ریز مثل توت‌فرنگی به آن اضافه کنید. این معجون انرژی‌زا را به عنوان میان وعده میل کنید و قدمی در جهت کاهش چربی‌های دور شکمتان بردارید.

 

آووکادو : آووکادو نیز منبع اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو هستند. این میوه حاوی میزان قابل توجهی "بتا- سیتوسترول" یعنی یک استرول گیاهی طبیعی است که با کلسترول مقابله می‌کند.

 

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : نصف یک عدد آووکادو را با آب لیموترش، نمک و فلفل له کنید و با مقدار کمی سیب زمینی تنوری



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, :: 5:57 :: توسط : زرین

 

کاشت دندان جایگزین در کمتر از یک ساعت با تکنیک‌های نوین

سایر مطالب - ایسنا نوشت:

دبیر انجمن ایمپلنتولوژی گفت: با ورود تکنیک‌های نوین کاشت دندان، امروزه می‌توان دندان را در مدت کمتر از یک ساعت جایگزین کرد.
 

 دکتر کاوه سیدان اظهار کرد: امروزه به کمک کامپیوتر و دستگاه تراش کوچک که به صندلی دندانپزشکی متصل می‌شود مي‌توان پروتز(روکش) ایمپلنت را در مدت 18 تا 30 دقیقه طراحی و ساخت.
وی ادامه داد: هم اکنون بزرگترین دستاورد در ایمپلنت های دندانی جراحی‌های میکروسکوپی است و مواد پیوند با استحکام جدید است و این که بلافاصله پس از کشیدن دندان ایمپلنت را جایگزین کرد.
مسوول کمیته بین الملل کنگره ICOI گفت: در تهیه پیچ ایمپلنت از سیستم کامپیوتری به 2 روش استاتیک و دینامیک استفاده می‌شود در نوع استاتیک براساس راهنمای شابلون ساخته می‌شود و پیچ در استخوان فک گذاشته می‌شود در نوع دیگر با راهنمایی لیزری به کمک کامپیوتر ایمپلنت جراحی و درون استخوان گذاشته می‌شود.
 


ريیس انجمن پروستودنتیست‌ها با بیان این که در ایمپلنت‌های جدید از مواد جدیدی چون زیگون استفاده می‌شود، ادامه داد: در ایمپلنت‌هایی کنونی تیتانیوم به کار رفته است که نور را از خود عبور نمی‌دهد این در حالی است که دندان عضوی است که نور را از خود عبور داده و سبب زیبایی دندان می‌شود از این رو در دندانپزشکی امروز به جای فلز تیتانیوم از نوعی سرامیک به نام «زیگون» استفاده می‌شود تا دندان جایگزین زیبایی دندان طبیعی را داشته باشد.



بیست مهر زاد روز خواجه حافظ شیراز بر همگان مبارک.


چه افتخاری بالاتر از این که هم استانی ماست ،وچه لذتی بهتراز این که در رشته ادبیات با حافظ دمساز هستیم.



 
صبر کردن گاهی معجزه میکند
 
تنهایی هایتان را پیش ‌فروش نکنید
فصل ‌اش که برسد به قیمت میخرند...



يکي از دوستام تعريف ميکرد:
مامانم موقع نماز خوندن عادت داره به زبون الله اکبري با ما مکالمه کنه!
يعني اينکه وسطِ نماز هر الله اکبر بلندي که ميگه،يه منظوري داره!
اونموقع ست که ما هي چک ميکنيم ببينيم منظورش چيه!
يه روز وسط نماز يه الله اکبر کشداري گفت!
منم مثل فشنگ از جام پريدم و زير گازو چک کردم؛
پشت درو نگاه کردم که ببينم کسي در نزده باشه!
چراغارو چک کردم مبادا يکي روشن مونده باشه!
چيزي پيدا نکردم به مامانم نگاه کردم ديدم داره هي با چشم و ابروش واسه من
 ناز ميکنه!
آخر که ديد من نفهميدم يه اخمي کرد و يه الله اکبر شديد و بيخيال شد!
وقتي نمازش تموم شد با عصبانيت برگشت گفت:
واقعا که خـــــــــــــري! مگه کوري نميبيني گرممه!
يه ساعته ميگم کــولر رو روشن کن ..
------------------------------
---------------------
يکي از دوستان تعريف مي‌کرد که يه بار سر يه چارراه، يه دونه از اين وانت سبزي فروشا، چراغ قرمزو رد کرد. پليسه از تو بلندگوش گفت : وانت کجا مييرييييييييييي؟ وانت تو بلندگوش گفت : دارم مي‌رم خونم



به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تاپ سانته فرانسه در گزارش اخیر خود روش جدیدی را برای مصرف مواد غذایی ارایه کرده است که از سویˈ آلن دلابوˈ دکتر و مبتکر روش تغذیه ای به نام ˈکرونوˈ توصیه شده است.

بر اساس این روش تغذیه ای، می توان در تمام روز نان، پنیر، شکلات، استیک و سیب زمینی خورد، لاغر شد و لاغر ماند.

گفته شده این هنر مصرف مواد غذایی در ساعات مختلف روز است؛ اوقاتی که برای ساختار بدن و داشتن وضعیتی بهتر توصیه می شود.

درصورتی که بر اساس عملکرد طبیعی بدن رفتار کنیم، نیازهای بدن به انرژی تامین و سوخت و ساز بدن بهتر انجام می شود و ذخیره سازی نیز صورت نمی گیرد.

در این روش خوردن مواد غذایی چرب در ساعات صبح، مواد غذایی سبک تر در ظهر، مواد غذایی شیرین در ساعات بعدازظهر و مواد غذایی سبک در شب توصیه می شود.

از میان ترشحات آنزیمی و هورمونی که در ساعات شبانه روز و حالات مختلف شب بیداری یا خواب متوالی و دمای هوا میزان آنها متفاوت است، ترشح کورتیزول (هورمونی که نقش مهمی در متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد) اهمیت زیادی دارد.

به گفته دکتر دلابو، روند چهار وعده غذایی روزانه قرار داده شده در این روش، در واقع بر اساس میزان ترشح کورتیزول در زمان های مختلف توصیه شده است.





اينجا سرزمين واژگان معكوس است
اينجا " گنج " " جنگ" مي شود 
" درمان " " نامرد"
" قهقه" " هق هق"
واما " دزد " همان دزد است و " درد" همان درد.........




گيرم كه در باورتان به خاك نشسته ام
وساقه هاي جوانم از ضربه هاي تبرهايتان 
زخم دار است
با ريشه چه مي كنيد؟!!!

 




كاش نزديك بودي

تا هيچ بهاري را 

تحويل نگيرم

به يمن آمدن پاييز..........

 



 





حتي پس از اين همه وقت 
خورشيد هرگز به زمين نمي گويد كه
" تو به من مديوني "
ببين با چنين عشقي چه روي مي دهد؟!
تمام آسمان روشن مي شود

 




5 غذا برای تسریع سوزاندن چربی شکم

ورزش و غذا خوردن مناسب نتایج بسیار خوبی را در برابر سوزاندن چربی شکم ارائه می دهند. سوزاندن چربی شکم کاری دشوار است و خوردن غذای مناسب برای سوزاندن چربی آن بسیار مهم است:

 1. سالاد و سبزیجات

 بعد از مشورت با پزشک تغذیه خود می توانید یک وعده غذایی را با یک سالاد سنگین حاوی بیشتر سبزیجات برگ سبز جایگزین کنید.  این غذاها در سوزاندن چربی شکم موفق عمل می کنند زیرا می توانند حس پر شدن شکم را زودتر به شما بدهند. این حس باعث می شود از پرخوری پرهیز کنید و همچنین به طور منظم مواد مغذی به بدن می رساند.

 2. ماست

 باکتری مفید گوارشی در ماست کمک می کند تا سموم سیستم گوارشی خود را از بین ببرید ومواد مغذی غذا بهتر جذب بدن شود. در میان مواد غذایی موثر برای سوزاندن چربی شکم ، ماست در بالای لیست قرار می گیرد چراکه می تواند سوخت وساز شکم را به طور موثر سرعت دهد.

 3. آرد جو دوسر

آرد جو دوسر را می توانید به عنوان ناهار یا شام بخورید ، به گزارش نیک صالحی علاوه براین برای صبحانه نیز می تواند مصرف شود. از آنجا که آرد جو دوسر منبع غنی کربوهیدرات است می تواند به غدد تیروئید بدن کمک کرده تا هورمون های خنثی کننده چربی تولید کنند.

 4. تخم مرغ

 کارشناسان مشاهده کرده اند افرادی که سفیده تخم مرغ را برای صبحانه روزانه خود مصرف می کنند بیشتر از کسانی که نان می خورند وزن کم می کنند. آیا می دانید چرا این غذا یکی از غذاهای اصلی سوزاندن چربی شکم است؟ زیرا منبع غنی ویتامین B12 و پروتئین است و به سوخت و ساز بدن کمک کرده و در مقابل باعث سوزاندن چربی شکم می شود.

 5. خشکبار

 این مواد غذایی در حقیقت شمشیر دو سر هستند. اگر از آن دسته هستید که خشکبار را به صورت سرخ شده با نمک فراوان مصرف می کنید ،مشکل را دوچندان می کنید .به گزارش نیک صالحی خشکباری نظیر، بادام، پسته ، گردو و... بهترین مواد غذایی برای سوزاندن چربی شکم محسوب می شوند اگر به میزان تجویز شده مصرف شوند. در غیر این صورت کلسترول را بالا می برند.

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 5:54 :: توسط : زرین

 
معماری ایرانی از قدیم الایام بعنوان هنر در نزد جهانیان شناخته شده است. اینبار این هنر ایرانی در خلق یک مجتمع مسکونی ارگانیک (طبیعی) در شمال شهر تهران و منطقه نیاوران نمود پیدا کرده است.
 
 
 
 
 
 پرشین استار: معماری ایرانی از قدیم الایام بعنوان هنر در نزد جهانیان شناخته شده است. اینبار این هنر ایرانی در خلق یک مجتمع مسکونی ارگانیک (طبیعی) در شمال شهر تهران و منطقه نیاوران نمود پیدا کرده است.

 در طراحی و ساخت مجتمع مسکونی نیاوران که حاصل ذوق و هنر مهندس معمار خوش ذوق ایرانی آقای محمد رضا نیکبخت می باشد، حتی یک درخت هم قطع نشده است. طراحی این مجتمع به گونه ای بوده که به محیط طبیعی اولیه ی خود آسیبی نزده و زندگی شهری با کمترین صدمه به محیط طبیعی پیرامون خود وصل شده است.

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستا



اگر با خستگی، کلسترول بالا، سرماخوردگی، اختلالات خواب و غیره مواجه هستید دارچین را دریابید. این ادویه را که می‌توان در بیشتر غذا‌ها و شیرینی‌جات استفاده کرد، برای سلامتی بی‌نظیر است.
 در این مطلب ۷ دلیل خوب ارائه می‌دهیم که هر کدامش برای تشویق به مصرف بیشتر این ادویه کافی است.

۱- دارچین برای مقابله با سرماخوردگی و گریپ خوب است

دارچین سرشار از «آلدئید سینامیک» است که یک آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی محسوب می‌شود. این ادویهٔ معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

روش مصرف: یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو عدد چوب می‌خک را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد.

سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. به این محلول آب نصف لیموترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگیتان درمان شود.

۲- دارچین نفخ را از بین می‌برد

ه‌مان طور که گفتیم دارچین خواص ضدعفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند.

روش مصرف: ۱۵۰ میلی لیتر آب را روی ۱ قاشق چای‌خوری چوب دارچین خرد شده یا پودر دارچین ریخته و در ظرف را بگذارید. اجازه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, :: 5:39 :: توسط : زرین




وقتي كه زندگي من ديگر چيزي نبود

هيچ چيز بجز تيك تاك يك ساعت ديواري

دريافتم بايد

بايد

بايد

ديوانه وار دوست بدارم






يك دست جام باده و يك دست زلف يار
رقصي چنين ميانه ي ميدانم آرزوست


من هم رباب عشقم و عشقم ربابي است
دست و كنار و زخمه ي رحمانم آرزوست

باقي اين غزل را اي مطرب ظريف
زينسان همي شمار ، كه زينسانم آرزوست

 





در سقوط هم مي توان سهمگين و با شكوه بود:
اين را آبشار مي گفت .........



خوشا ایج

 

خوشا بر ایج و بر باغ براقش

خوشا بر بدره و آب زلالش

خوشا بر مُلک شاهان شبانکار

خوشا بر قلعه ی دارالامانش

به باغان انار دانه سرخش

خوشا بر مردم صاحب کمالش

خوشا بر کوه بش بر کوه خم باد

خوشا بر دهنه و باغ مرادش


شعر:از فرزاد سمیع پور



دانش آموزای عزیز سلام ،خوشحالم که سال تحصیلی جدید شروع شده .بهتون تبریک می گم ،امیدوارم سال خوشی رو پیش رو داشته باشید.سالی پر از موفقیت و پیروزی،پر از علم و معنویت ،سالی که هر روزش پربارتر از روز قبل باشد وشما را به معنویت نزدیک تر کند.


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم