ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

اطلاع من از جنبه تاريخی كامل نيست . اطلاع تاريخی ما آنگاه كامل است‏ كه بتوانيم درباره همه مللی كه قبل از اسلام بوده‏اند اظهار نظر كنيم . قدر مسلم اينست كه قبل از اسلام در ميان بعضی ملل حجاب وجود داشته است
تا آنجا كه من در كتابهای مربوطه خوانده‏ام در ايران باستان و در ميان‏ قوم يهود و احتمالا در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده‏ سخت‏تر بوده است . اما در جاهليت عرب حجاب وجود نداشته است و به‏ وسيله اسلام در عرب پيدا شده است
ويل دورانت در صفحه 30 جلد 12 " تاريخ تمدن " ( ترجمه فارسی ) راجع‏ به قوم يهود و قانون تلمود می‏نويسد :
" اگر زنی به نقض قانون يهود می‏پرداخت چنانكه مثلا بی آنكه چيزی بر سر داشت به ميان مردم می‏رفت و يا در شارع عام نخ می‏رشت يا با هر سنخی‏ از مردان درد دل می‏كرد يا صدايش آنقدر بلند بود كه چون در خانه‏اش تكلم‏ می‏نمود همسايگانش می‏توانستند سخنان او را بشنوند ، در آن صورت مرد حق‏ داشت بدون پرداخت مهريه او را طلاق دهد "

عليهذا حجابی كه در قوم يهود معمول بوده است از حجاب اسلامی چنانكه‏ بعدا شرح خواهيم داد بسی سخت‏ تر و مشكل تر بوده است
در جلد اول " تاريخ تمدن " صفحه 552 راجع به ايرانيان قديم می‏ گويد :
" در زمان زردشت زنان منزلتی عالی داشتند ، با كمال آزادی و با روی‏ گشاده در ميان مردم آمد و شد می‏ كردند . . . "
آنگاه چنين می‏ گويد : " پس از داريوش مقام زن مخصوصا در طبقه ثروتمندان تنزل پيدا كرد
زنان فقير چون برای كار كردن ناچار از آمد و شد در ميان مردم بودند آزادی‏ خود را حفظ كردند ولی در مورد زنان ديگر ، گوشه‏ نشينی زمان حيض كه‏ برايشان واجب بود رفته رفته امتداد پيدا كرد و سراسر زندگی اجتماعي شان‏ را فرا گرفت ، و اين امر خود مبنای پرده پوشی در ميان مسلمانان به شمار می‏رود . زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند كه جز در تخت روان‏ روپوش دارد از خانه بيرون بيايند ، و هرگز به آنان اجازه داده نمی‏ شد كه‏ آشكارا با مردان آميزش كنند . زنان شوهردار حق نداشتند هيچ مردی را ولو پدر با برادرشان باشد ببينند . در نقشهائی كه از ايران باستان بر جای‏ مانده هيچ صورت زن ديده نمی‏ شود و نامی از ايشان به نظر نمی‏رسد . . . "
چنانكه ملاحظه می‏ فرمائيد حجاب سخت و شديدی در ايران باستان حكمفرما بوده ، حتی پدران و برادران نسبت به زن شوهردار نامحرم شمرده می‏ شده‏ اند

 



                                     " به نام خداوند پوزش پذیر"

آزمون زبان فارسی 3انسانی             دروس 5تا9        نام و نام خانوادگی:                

1-اطلاع آوایی ناظر بر چیست؟

2-زبان نظام پیچیده ای است ،متشکل از سه بخش :نظام آوایی،نظام .......ونظام ..........

3-ازبین واژه های زیر صورت های پایه وتصریفی را مشخص کنید:

الف)دختران               ب)بهتر                    پ)کتابی           ت)می رفت

4-در سطح .........،به انواع روابط ساختاری ،تاریخی ،وجامعه شناختی موجود میان واژه ها می پردازند.

5-دستور .....می خوانیم تا سخن گفتن و نگارش ما تقویت شود و........ را می آموزیم تا شکل کلمات را درست بنویسیم.

6-کدام یک از جملات زیر درست وکدام نادرست است؟

الف)بدون شک خانواده ها در تربیت فرزندان خود موثرند.            ب)قطعا در زمستان هوا سرد است.

7-در کدام یک ازواژه های زیر "ان"نشانه ی جمع نیست ؟آن واژه را مشخص کنید و معنی آن را بنویسید.

شهیدان،   بهاران،  گیلان،    دختران،  کوهان

8-هر کلمه در زنجیره خط حریمی دارد که به آن .........می گوییم.

9-بخش .......بیش از هربخش دیگر زبان  از انواع تغییر و تحول علمی ،صنعتی هنری و مانند این ها تاثیر می پذیرد.

10-برای هرکدام از جملات زیر نمودار رسم کنید:         الف)این درس بزرگ را از آن بزرگوار آموختم.

ب)پنجره را ببندید.                        پ)کار و تلاش مداوم او را شاگرد اول دبیرستان کرد.

ت) این پارچه از ابریشم است.             ث)حرفه ی اصلی اش روزنامه نگاری بود.

11-برای جملات استثنایی زیر نمودار رسم کنید:

الف)دودوتا چهارتا                           ب)شب به خیر                       ج)حلم یعنی بردباری و شکیبایی

12-چرا در جملات زیر نهاد جدا حذف نمی شود ؟

الف)"من این موضوع را گفته بودم نه کس دیگر"                  ب)"من بیچاره گرفتار هوای دل خویش "

13-در جمله ی زیر ،نوع نقش های تبعی مشخص شده را بنویسید. 

"سعدی ،غزل سرای بزرگ ایران ،خالق گلستان و بوستان است."

14-در جمله ی مقابل وابسته ی وابسته را بیابید و نوع آن را بنویسید."او اندیشه های بسیار جالب خود را سریع تر، القا می کند."

15-در جمله ی مقابل نام اجزای گزاره را مشخص کنید."ایران اسلامی به رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس می بالد."



>>اسپنسر وست را تقریبا همه می شناسند. او 31 سال پیش در تورنتو، کانادا متولد شد و زمانی که تنها پنج سال داشت بدلیل یک اختلال نادر ژنتیکی در ستون فقرات، پاهای خود را از ناحیه زیر لگن از دست داد. پزشکان آن زمان به پدر و مادر او هشدار دادند که اسپنسر هرگز قادر به نشستن نخواهد بود. اما انگیزه و اراده ی غیرقابل وصف او باعث شد تا بدون در نظر گرفتن مشکلات ناشی از این نقص عضو از همان کودکی کارهایی غیر ممکن را انجام دهد. او با مقاومت هر چه تمامتر بر درد و رنجش غلبه کرد و پیام الهام بخش خود را در به چالش کشیدن موانع زندگی به گوش جهانیان رساند. بطوریکه
 در حال حاضر مخاطبان زیادی در سراسر دنیا او را بعنوان استاد انگیزه به رسمیت می شناسند ...
>>>
>>>او اخیرا بهمراه دوستان کوهنوردش به قله کلیمانجارو صعود کرد در حالیکه در طول این سفر هفت روزه تنها دستانش بودند که او را به جلو می راندند. او با صعود به بالای بلندترین کوه در آفریقا باز هم ثابت کرد که نیروی اراده حد و مرزی ندارد.



 

نبودن حریم میان زن ومرد وآزادی معاشرت های بی بندوبار،هیجان هاوالتهاب های جنسی را فزونی می بخشدو تقاضای سکس را به صورت یک عطش روحی ویک خواست اشباع نشدنی در می آورد.غریزه جنسی ،غریزه ای نیرومند،عمیق و"دریا صفت است،هرچه بیشتر اطاعت شود سرکش ترمی گردد،همچون آتش که هرچه به آن بیشترخوراک بدهند،شعله ورتر می شود.(مطهری،1369:ص84)

 



 

به زنان مومنه بگو دیدگان خویش فرو خوابانند و دامن های خویش حفظ کنند وزیورخویش آشکار نکنند مگرآنچه پیداست ،سرپوش های خویش بر گریبان ها بزنند،زیور خویش آشکار نکنندمگر برای شوهران ،یا پدران

،یاپدرشوهران،یاپسران،یاپسرشوهران،یابرادران،یا برادرزادگان ،یا خواهرزادگان ،یا زنان یا مملوکاتشان،یا مردان طفیلی که حاجت به زن ندارند،یا کودکان که از راز زنان آگاه نیستند. "تفلحون،31   (مطهری:1369،صص126و127 )

 



 

 

ارتباط مسئله پوشش با فلسفه ی ریاضت و رهبانیت از این جهت است که چون زن بزرگ ترین موضع خوشی

وکامرانی بشراست،اگر زن ومرد معاشرومحشور با یکدیگرباشند،خواه نا خواه دنبال لذت جویی و کامیابی می

روند.پیروان فلسفه ی رهبانیت و ترک لذت برای این که محیط را کاملا با زهدو ریاضت سازگارکنندبین زن و مرد حریم

قائل شده پوششی را وضع کرده اند،کما این که با چیز  های دیگری هم که نظیرزن محرک لذت وبهجت بوده است 

مبارزه کرده اند.   پدید آمدن پوشش طبق این نظریه،دنباله و نتیجه ی پلیددانستن ازدواج ومقدس شمردن عزوبت است.(مطهری:1369 ص3 )

 



اراک/
رازیانه یک گیاه دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. چون گیاه بسیار گرمی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره‌مند شوید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.
خواص درمانی رازیانه :

برای خانم‌ها خواص هورمونی دارد به این شکل که در ترکیب آن، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می‌شود، به همین دلیل باعث افزایش شیر شده و بهترین درمان برای قطع قاعدگی است.

رازیانه برای جوانی که برای پوست هم خواص بیشماری دارد، مثلا برای ورم پلک و چین و چروک پوست مفید است که البته باید به صورت پماد مصرف شود. ضد سکسکه، ضداسپاسم و ضد نفخ است؛ ورم‌های روده و معده را از بین می‌برد؛

- به درمان سندرم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کند و باعث کاهش میزان اشتها می‌شود،-باعث افزایش نورچشم،- کاهش التهابات چشم (مثل قرمزی) و کاهش خطر ابتلا به آب‌مروارید می‌شود و همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است.

برای بدبویی دهان و درمان گلو‌درد نیز می‌توان رازیانه را قِرقِره کرد و یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید.،-زنان باردار با صرف رازیانه به زیباتر شدن نوزاد کمک می‌کنند. علاوه بر این، رازیانه احتمال اینکه فرزندتان دختر باشد را نیز افزایش می‌دهد، یعنی به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می‌کند./س



 

راز نبوغ آلبرت اینشتین فاش شد23

دانش‌های بنیادی - بررسی تصاویر مغز آلبرت اینشتین توسط عصب‌شناسان نشان می‌دهد قشر مخ او با انسان‌های عادی تفاوت چشمگیری دارد و مغز او در بخش‌هایی که مسئول تفکر انتزاعی و محاسبات هستند، پیچیده‌تر از دیگر انسان‌هاست.

نمایش اسلاید
 
 
اينشتين يك ويولن‌نواز فوق‌العاده بود. شايد توسعه بيش از حد بخشي از مغز او كه با دست چپ در ارتباط بوده (قشر حسي‌پيكري نيمكره راست مغز) اين مهارت خيره‌كننده را باعث شده است.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 7:8 :: توسط : زرین

 


 

پوشیدن یک لباس ساده که تمام بدن وسر،جز چهره و دو دست تا مچ را بپوشاند،مانع هیچ فعالیت بیرونی نخواهد بود.بلکه برعکس،تبرج و خود نمایی و پوشیدن لباس ها ی تنگ و مد های رنگارنگ است که زن را به صورت موجودی مهمل و غیر فعال در می آورد که باید تمام وقتش را مصروف حفظ پزیسیون خود کند.(مطهری:1369،ص187)

 



به نام خدا

.بي بند و باري و رواج فرهنگ مبتذل غربي ، مهم ترين وسيله نفوذ فرهنگي دشمن است . ابرقدرتها و عوامل مزدور آنها در كشورهاي اسلامي مانند الجزایر ، لبنان ، تركيه و ايران . . .  ساليان دراز در ترويج آن كوشيدند اما با بيداري مسلمانان و پيروزي انقلاب اسلامي اكنون حجاب به عنوان سمبل تعهد و تعبد زن به فرهنگ اسلام و مبارزه با استكبار در جهان مطرح مي باشد . حجاب آنقدر

 

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 6:24 :: توسط : زرین

            بعضی از آدمها را باید چند بار خواند تا معنی آنها را فهمید و

            بعضی از آدمها را باید نخوانده دور انداخت.

            بعضی آدمها جلد زرکوب دارند٬ بعضی جلد ضخیم،

            بعضی جلد نازک وبعضی اصلا جلد ندارند.

            بعضی آدمها با کاغذ کاهی نا مرغوب چاپ می شوند و

            بعضی با کاغذ خارجی.

            بعضی آدمها ترجمه

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 6:20 :: توسط : زرین

ضریح جدید امام حسین (ع) همزمان با آغاز ماه محرم به کربلا رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، همزمان با آغاز ماه محرم ضریح جدید امام حسین(ع) به کربلا رسید و مورد استقبال مردم شیعه کربلا قرار گرفت.

هفتاد درصد از قطعات ضریح جدید به کشور عراق و سپس با ۵ دستگاه تریلیر به کربلا منتقل شد.

 

این ضریح با طراحی و نظارت محمود فرشچیان هنرمند پیشکسوت نگارگری ایران، ‌با خوشنویسی سیدمحمد حسینی موحد، گروه قلم‌زنی به سرپرستی خدادادزاده در کارگاه نجاری آستانه مقدسه در شهر قم ساخته شده است.

 

این ضریح در مساحت ۸۶/۲۲ متر مربع با ابعاد ۵.۰۴ × ۷.۳۴ و ارتفاع ۴.۴۹ متر با ۲۰ پنجره ساخته شده که در آن از طلای ۱۸ عیار، نقره، مس، استیل و چوب ساج استفاده شده است.

 

در ساخت این ضریح مطهر از طلای خالص ۱۸ عیار، ۵۱۰۰ کیلو نقره خالص و ۵۵۰۰ کیلو چوب ساج استفاده شده است.

برای تاج ضریح و خطوطی که روی ضریح نقش می‌بندد از طلای خالص با عیار ۲۱ استفاده شده است که کار خوشنویسی این ضریح را نیز استاد موحد بر عهده داشت.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 5:55 :: توسط : زرین

حجاب مانع پیشرفت نیست

اسلام نمی گوید که زن از خانه بیرون نرود و نه می گوید حق تحصیل علم و دانش ندارد - بلکه علم ودانش را فریضه ی مشترک زن و مرد دانسته است--و نه فعالیت اقتصادی خاصی رابرای زن تحریم میکند .اسلام هرگز نمی خواهد زن بی کار وبی عار بنشیندو وجودی عاطل و باطل بار آید.پوشانیدن بدن به استثنای وجه و کفین مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی نیست.آنچه موجب فلج کردن نیروی اجتماع است آلوده کردن محیط کار به لذت جوی های شهوانی است.(مطهری:1369،ص93)

 



به نام خدا

يكي از مهم ترين تفاوت هاي جوامع مختلف با يكديگر تفاوت فرهنگ هاي آنان است و يكي از مظاهر مهم بقا و حيات و يا زوال و نابودي هر جامعه يا تمدني بقا يا زوال فرهنگ آن جامعه  مي باشد . پس حيات جامعه يعني بقای فرهنگ آن جامعه و زوال آن يعني نابودي فرهنگ آن جامعه ...بي بند و باري و رواج فرهنگ مبتذل غربي ، مهم ترين وسيله نفوذ فرهنگي دشمن است . ابرقدرتها و عوامل مزدور آنها در كشورهاي اسلامي مانند الجزایر ، لبنان ، تركيه و ايران . . .  ساليان دراز در ترويج آن كوشيدند اما با بيداري مسلمانان و پيروزي انقلاب اسلامي اكنون حجاب به عنوان سمبل تعهد و تعبد زن به فرهنگ اسلام و مبارزه با استكبار در جهان مطرح مي باشد . حجاب آنقدر براي جهانخواران خطرناك است كه در برابر حجاب چند دختر مسلمان در غرب اعلام جنگ و مبارزه مي كند . در فرانسه و ديگر كشورهاي اروپايي ، گروههاي مختلف چپ و راست متفق القولند كه بايد با حجاب اسلامي به شدت جنگيد زيرا پ

 

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 26 آبان 1391برچسب:, :: 7:36 :: توسط : زرین

تاریخچه حجاب

"قدر مسلم این است که قبل از اسلام در میان بعضی ملل حجاب وجود داشته است ...اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است وبه وسیله ی اسلام در عرب پیدا شده است ."(مطهری:1369،ص22)

 



 گاهی ریشه سیاسی یا اجتماعی برای آن مطرح میکنند و گاهی آن را معلول علل اقتصادی میدانند و گاهی جنبه های خاص اخلاقی یا روانی را در پدید آمدن آن دخیل می دانند .

بالا بردن ارزش ؛ علت اصلی و دلیل موجه حجاب

ریشه اجتماعی پدید آمدن حریم و حائل میان زن و مرد را نباید در میل به ریاضت ، یا میل مرد به استثمار زن ، یا حسادت مرد یا عدم امنیت اجتماعی ، یا عادت زنانگی  جستجو کرد بلکه باید ریشه این پدیده را در یک تدبیر ماهرانه غریزی خود زن باید جستجو کرد .

حیا و عفاف و پوشش تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گرانبها کردن خود وحفظ موقعیت خود در برابر مرد به کار برده است . زن ، با هوش فطری وبا یک حس مخصوص به خود دریافته است که از لحاظ جسمی نمیتواند با مرد برابری کند و اگر بخواهد در میدان زندگی با مرد پنجه نرم کند از عهده زوربازوی مرد برنمی آید واز طرف دیگر نقطه ضعف مردرادر همان نیازی یافته است که خلقت دروجود مرد نهاده است که اورا مظهر عشق و طلب وزن را مظهر معشوقیت ومطلوبیت قرار داده است . وقتی که زن مقام و موقعیت خود را در برابر مرد یافت و نقطه ضعف او را در برابر خود دانست ، همانطور که متوسل به زیور و خودآرایی وتجمل شد که از آن راه قلب مرد را تصاحب کند ، متوسل به دور نگه داشتن خود از دسترس مرد نیز شد . دانست که نباید خود را رایگان کند بلکه باید آتش عشق وطلب اورا تیزتر کند ودرنتیجه مقام و موقع خود را بالا برد .

مولوی راجع به تاثیر حریم و حائل میان زن و مرد در افزایش قدرت و محبوبیت زن ودر بالا ردن مقام او ودر گداختن مرد در آتش عشق و سوز ، مثالی لطیف می آورد آنهارا به آب آتش تشبیه میکند و میگوید :

" مَثل مرد، مَثل آب است و مَثل زن ، مَثل آتش ،اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه میکند وآن را خاموش می سازد ، اما اگر حایل و حاجبی میان ان دو برقرار گردد مثل اینکه آب را در دیگی قرار دهند وآتش در زیر آن دیگ روشن کنند ، آنوقت است که آتش آب را تحت تاثیر خود قرار می دهد ، اندک اندک او را گرم میکند واحیانا جوشش و غلیان در او به وجود می آورد تا آنجا که سراسر وجود اورا تبدیل به بخار میسازد "

مرد برخلاف آنچه در ابتدا تصور میشود ، در عمق و روح خویش ازابتذال زن وازتسلیم و رایگانی او متنفر است . مرد همیشه عزت و استغناء وبی اعتنایی زن را نسبت به خود ستوده است . 

به گفته ویل دورانت : (( مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاست وبی آنکه بداند ، حس میکند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر میدهد )) .

برتراندراسل میگوید : (( از لحاظ هنر مایه تاسف است که به آسانی به زنان بتوان دست یافت  وخیلی بهتر است که وصال زنان دشوار باشد بدون آنکه غیر ممکن گردد )) .

ویل دورانت در لذات فلسفه میگوید : (( آنچه بجوییم و نیابیم ، عزیز و گرانبها میگردد . زیبایی به  قدرت میل بستگی دارد ومیل با اقناع و ارضاء ، ضعیف و با منع و جلوگیری ، قوی می گردد )) .

آلفرد هیچکاک می گوید : (( زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب و نقاب و رویبندی که به کار میبردند خود به خود جذاب می نمودند وهمین مساله جاذبه نیرومندی به آنها میداد اما به تدریج با تلاشی که زنان  این کشورها برای برابری با زنان غربی از خود نشان میدهند ، حجاب و پوششی که دیروزبر زن شرقی کشیده شده بود ازمیان میرود وهمراه با آن از جاذبه جنسی او هم کم می شود )) .

از این مطالب میتوان فهمید که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترسی مرد تا کجا پایه ی خود را بالا برده است وتا چه حد سر نیاز مرد را به آستان خود فروآورده است ! قطعا درک زن این حقیقت را در تمایل او به پوشش بدن خود و مخفی کردن خود به صورت یک راز ، تاثیر فراوان داشته است .   

با تلخیص از کتاب مسئله حجاب  شهید مطهری


 



 


یک شبی مجنون نمازش را شکست
بی وضو در کوچه لیلا نشست 

عشق آن شب مست مستش کرده بود
فارغ از جام الستش کرده بود

سجده ای زد بر لب درگاه او
پر زلیلا شد دل پر آه او

گفت یا رب از چه خوارم کرده ای
بر صلیب عشق دارم کرده ای

جام لیلا را به دستم داده ای
وندر این بازی شکستم داده ای

نشتر عشقش به جانم می زنی
دردم از لیلاست آنم می زنی

خسته ام زین عشق، دل خونم مکن
من که مجنونم تو مجنونم مکن

مرد این بازیچه دیگر نیستم
این تو و لیلای تو ... من نیستم

گفت: ای دیوانه لیلایت منم
در رگ پیدا و پنهانت منم

سال ها با جور لیلا ساختی
من کنارت بودم و نشناختی

عشق لیلا در دلت انداختم
صد قمار عشق یک جا باختم

کردمت آوارهء صحرا نشد
گفتم عاقل می شوی اما نشد

سوختم در حسرت یک یا ربت
غیر لیلا برنیامد از لبت

روز و شب او را صدا کردی ولی
دیدم امشب با منی گفتم بلی

مطمئن بودم به من سرمیزنی
در حریم خانه ام در میزنی

حال این لیلا که خوارت کرده بود
درس عشقش بیقرارت کرده بود

مرد راهش باش تا شاهت کنم
صد چو لیلا کشته در راهت کنم

 



وجود ۱۶ ماده معدنی ضروری در رژیم غذایی روزمره از اهمیت زیادی برخوردار است. اما مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، روی و سلنیوم نقش مهم تری را بر عهده دارند.
دکتر سید ضیاءالدین مظهری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مصرف ویتامین‌های گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی مفید است. مصرف ویتامین‌های گروه B در افزایش یادگیری نیز مؤثر است.

گنجاندن مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B در تغذیه روزمره در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی و خستگی مفید است.

جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه و دانه‌ها و مغزهای روغنی از منابع غنی ویتامین های B هستند.

وجود ۱۶ ماده معدنی ضروری در رژیم غذایی روزمره از اهمیت زیادی برخوردار است. اما مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، روی و سلنیوم نقش مهم تری را بر عهده دارند.

وجود مواد معدنی در غذاها موجب افزایش توان یادگیری، تقویت نیروی دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشد است.

گردو، ماهی، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوانه زده و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس‌دار حاوی این مواد معدنی هستند.

به دانش آموزان و داوطلبان کنکور توصیه می‌شود، مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله‌پاچه و مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع‌شده دارای فرم ترانس را کاهش دهند.

وی در پایان گفت: استفاده از غذاهای حاوی امگا – ۳ نظیر ماهی، روغن‌های سویا، کنجد، تخم کتان یا بذرک و گردو در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: ایسنا



پوشش برای انسانها مسئله فطری است و هر انسانی که معیارهای انسانیت خود را از دست نداده باشد عریان بودن را دوست ندارد زیرا حیا مانع می شود از اینکه جز درموارد خاص که شرع مقدس اسلام به آن اجازه داده در انظار دیگران خود را برهنه کند .
  این موضوع به اندازه ای بدیهی است که حتی فرهنگ منحط و صهیونیستی غرب با ده ها سال کار فرهنگی غیر اخلاقی و سکس محور خود باز هم نتوانسته است زنان غربی را به برهنگی کامل بکشاند و خود آنها تا حدودی در برابر این ناهنجاری مقاومت کرده اند .
هر چند درغرب زنان ودختران پوشش مناسبی ندارند ولی حجاب زنان راهبه در کلیساها مورد احترام بوده و ملاک درستی مسئله حجاب درغرب تلقی می گردد دراین باره باید گفت درجامعه ای که معیارهای اخلاقی و انسانی و آموزه های دینی و ملی آن دستخوش تغییر و تحول شده و سکولارهای غرب باور مفسر و مبین آموزه های دینی و اخلاقی شوند از جمله اتفاقهایی که مردان و زنان آن جامعه را درگیر خواهد کرد موضوع برهنگی فرهنگی و بعد از چند سال بوجود آمدن فرهنگ برهنگی درآن جامعه خواهد بود یعنی سکولارها، ابتداء جامعه را با تئوریهای سکس محور ضد اخلاقی خود از هنجارها و آموزه های دینی برهنه و تهی ساخته و آنگاه فرهنگ برهنگی را جایگزین آن می کنند و درجامعه ما هم در سالهایی نه چندان دور همین اتفاق افتاد و تعدادی سکولارهای غرب گرا با شعار آزادی و جامعه مدنی چنان به حریم حجاب و عفاف تاختند و چنان مسئله حجاب را مورد سرزنش و تحقیر و توهین قرار دادند که عده ای باور کردند حجاب و عفاف مسئله ای زائد و متعصبانه است و مع الاسف تعدادی هم با این هوسرانان غرب گرا که فرهنگ سراسر ابتذال غرب پشتیبانشان بود همراه شدند و به جرأت می توان گفت وضعیت امروز جامعه نتیجه کوتاهی وزارتخانه های متولی امور فرهنگی و تا حدودی مردم بوده است لیکن الان که دیر نشده و می توان با تدبیری شایسته زنان جامعه را به صلاح و فلاح رهنمون شد.




 ( برتولت برشت )

اگرکوسه ها آدم بودند  

دختر کوچولوی صاحبخانه از آقای "کی " پرسید:
 

اگر کوسه ها آدم بودند با ماهی های کوچولو مهربان تر می شدند؟
 

آقای کی گفت:البته !اگر کوسه ها آدم بودند
 

توی دریا برای ماهی هاجعبه های محکمی می ساختند
 

همه جور خوراکی توی آن می گذاشتند


 

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, :: 6:16 :: توسط : زرین

کاربردهاي شگفت انگيز جوش شيرين

 
براي از بين بردن بوي نامطبوع کهنه هاي کودکان قبل از شستن کمي جوش شيرين روي آن بپاشيد.
  جوش شيرين علاوه بر اين که بوي نامطبوع داخل يخچال را از بين مي برد کاربردهاي ديگري نيز دارد. در ادامه مطلب به کاربردهاي متفاوت اين ماده اشاره مي شود.

 بوي کهنگي داخل کمد را مي توان با قرار دادن کمي جوش شيرين در يک ظرف در باز برطرف کرد. ماهي يک بار نيز جوش شيرين کهنه را با تازه عوض کنيد.

پس از در آوردن کفش ورزشي، کمي جوش شيرين داخل آن بپاشيد تا بو نگيرد.

براي از بين بردن بوي نامطبوع کهنه هاي کودکان قبل از شستن کمي جوش شيرين روي آن بپاشيد.

براي از بين بردن بوي ماندگي لباس ها هنگام دور آبکشي، کمي جوش شيرين به ماشين اضافه کنيد.

براي تميز کردن مايکروفر و سطح پلاستيکي يخچال، از جوش شيرين حل شده در آب استفاده کنيد.

براي از بين بردن بوي اسفنج و اسکاچ ظروف، پس از خيس کردن روي آن ها کمي جوش شيرين بريزيد و پس از ۱۵ دقيقه آن را بشوييد.

افزودن جوش شيرين به شامپو باعث تميزي و براقي مو مي شود.

لکه هاي قهوه يا چاي را با جوش شيرين شست وشو دهيد تا تميز شود.

براي باز کردن لوله فاضلاب، يک پيمانه جوش شيرين و يک پيمانه سرکه سفيد در دهانه لوله بريزيد. سپس کمي صبر کنيد بعد از آن آب داغ بريزيد.



به نام خداوند جان و خرد

سوالات امتحان نهایی زبان فارسی 3 ریاضی و تجربی ( مربوط به درس اول )      همراه با پاسخ

 

1-  هر تکواژ یا واژه برای این که تولید شود یا از زبان های بیگانه به زبان فارسی راه یابد ، باید از صافی ...............زبان عبور کند .

2- الگوی هجایی واژه ی " موذن " را بنویسید . 75/                                                                          ( دی ماه  1388 )

3- الگوی هجایی واژه ی  "  آوا  " را بنویسید . ( 5/)                                                                              ( خرداد 1388 )

4- چرا تولید واحد زبانی زیر غیر ممکن است ؟  5/                                                                                 ( خرداد 1388 )

امین با دوستانش به نمایشگاه بین المللی کتاب رفتند .

5- الگوی هجایی " هیئت " را بنویسید

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, :: 6:0 :: توسط : زرین

                                                                 به نام خدا

آزمون ادبیات فارسی 3انسانی دروس 4تا8(صفحات 20تا48)          نام و نام خانوادگی:                     دبیرستان ایران

الف)-عبارات زیر را به نثر روان معنی کنید:

1-همیشه چشم نهاده بودی تا پادشاهی بزرگ و جبار بر چاکری خشم گرفتی و آن چاکر را لت زدی و فرو گرفتی.(1نمره)

 

2-لاجرم چون سلطان پادشاه شد،این مرد بر مرکب چوبین نشست.(1نمره)

3-لکن خلیفه را چند گونه صورت کردند ،تا نیک آزار گرفت و ازجای بشد.(1نمره)

4-چون این کوکبه راست شد ،یک ساعت ببود ،حسنک پیدا آمد بی بند ،جبه ای داشت حبری رنگ ،دراعه و ردایی سخت پاکیزه و

 دستاری نشابوری مالیده ،موزه میکائیلی نو در پای و موی سر مالیده ،زیر دستار پوشیده کرده.(2تمره)

 

5-خواجه بوسهل را بر این که آورد که آب خویش ببرد.(5/)

6-حال حسنک دیگر بود.(25/)

7-جز استادم که وی را فرو نتوانست برد.(25/)

8-بزاز قفل را حیله کرد.(25/)

ب)به موارد خواسته شده پاسخ دهید:

1-در داستان "بازرگان و طرار " عکس العمل بزاز در برابر سرقت اموالش چه بود؟(5/)

2-منظور از عبارت "کار و بار و حشمت ایشان برود"چیست؟(5/)

3-با توجه به داستان "دیوار"هریک از عناصر زیر نماد چیست؟(75/)

 

الف)بنا                                    ب)دیوار                                      پ)همسایه

4-هر کدام از کتاب های زیر دارای چه نثری است؟(75/)

الف)تاریخ بیهقی                               ب)کلیله و دمنه                             پ)قصص الانبیا

5-مجموعه داستان های جمال میر صادقی را نام ببرید.(75/)

6-پیوستگی منظم اعمال و حوادث داستان که مبتنی بر رابطه علت و معلولی است،.......یا.........داستان نام دارد.(5/)

   

                

 



به نام  نقش بند صفحه ی خاک

معانی عبارات دروس ادبیات 3 انسانی              درس هشتم       داستان شیر و گاو    

صفحه ی 51سطراول:فایده تقرب ........قهر دشمنان.    :فایده نزدیکی به شاهان بلند شدن مقام است ونیکی به دوستان و غلبه بر دشمنان.

سطر4 :ما از آن طبقه ......ودرطلب آن قدم توانیم گذارد  :ما از آن گروه نیستیم که برای این درجات آماده شده باشیم وبتوانیم به دنبال آن حرکت کنیم.

سطر 6:  دمنه گفت :مراتب میان اصحاب مروت و ارباب همت مشترک و متنازع است :مقامات ،بین جوانمردان و افراد با همت ،مشترک و مورد اختلاف  است.

سطر 7:هر که نفس شریف......رفیع می رساند.   :هرکه وجودی ارزشمند دارد ،خودش را از جای پست و فرومایه به مقام و جایگاه بلند می رساند.

سطر 8:هرکه را رای ضعیف......به رتبت خامل گراید :هرکه فکری ضعیف وعقلی ناقص دارد از درجه و مقام بلند به مرتبه ی بی ارزش مایل می شود.   

س

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 8:40 :: توسط : زرین

یک بسته 250 گرمی ماست حاوی یک سوم میزان کلسیم لازم روزانه است.
 
به گزارش ایسنا، "اکبر کمالی" اظهار کرد: ماست با برآوردن نیاز مصرف کننده به غذاهای سالم، غذایی سریع، ساده و مطبوع برای اغلب افراد است.
 
وی ادامه داد: برای یافتن سالم‌ترین ماست که چربی و قند کمی داشته باشد، باید برچسب تغذیه‌ای روی آن را چک کنید به عبارتی افراد باید به یاد داشته باشند که قند در این برچسب شامل قندهای افزوده شده و لاکتوز، قند طبیعی شیر است.
 
کمالی تصریح کرد: یک وعده ماست ساده حاوی هشت تا دوازده گرم قند لاکتوز بدون قندهای اضافی است. در صورتی که ماستها حاوی میوه،‌ عصاره میوه، شربت ذرت پر فروکتوز، شربت نیشکر یا سایر شیرین‌کننده‌ها باشند، قند آنها را نیز باید نظر بگیرید.
 
وی اضافه کرد: ماست غنی از پروتئین، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است و در بسیاری از موارد با ویتامین D نیز غنی می‌شود.
 
او با اشاره به اینکه ماست نسبت به میزان مشابه از شیر گاو اندکی بیشتر کلسیم دارد، ادامه داد: ماست همچنین منبعی غنی از پتاسیم، ریبوفلاووین، ویتامین B12 و فسفر است.
 
کمالی توصیه کرد: چند وعده خوردن ماست کم‌چربی یا بی‌چربی در روز می‌تواند کمبودی که اغلب کودکان و بزرگسالان در میزان لازم روزانه کلسیم، پتاسیم، و ویتامین D دارند را برطرف کند.
 
وی اضافه کرد: ماست تازه حاوی باکتری‌های مفیدی است که دل‌آشوبه را برطرف می‌کند و به حرکات معده نظم می‌دهند و ایمنی بدن را تقویت می‌کنند بنابراین به منظور تأمین مزیت‌های فوق از ماست‌هایی استفاده کنید که پس از فرآیند تخمیر گرما داده نشده‌ باشند، چرا که حرارت اغلب باکتری‌های مفید فعال را می‌کشد.
 
این کارشناس صنایع غذایی در پایان متذکرشد: افرادی که دچار عدم تحمل به لاکتوز هستند و نمی‌توانند شیر بخورند، ممکن است ماست‌های تازه که حاوی باکتری‌های فعال هستند را تحمل کنند، زیرا فرآیند تخمیر تا حدی به هضم لاکتوز کمک می‌کند و آن را برای این افراد قابل‌هضم‌تر می‌کند.



انار سرشار از ترکیبات پلی‌ فنولی است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون ( LDL ) شده و اجازه نمی ‌دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند. انار، مواد مغذی بسیاری دارد. در هر 100 گرم از این میوه 240 میلی‌ گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی‌ گرم ویتامین C، 80 درصد آب و 50 کیلوکالری انرژی یافت می ‌شود.

به گزارش آریا، زهره کاوسی افزود: در انار آهن نیز یافت می شود، ولی از انار نمی توان به عنوان منبع آهن یاد کرد. میزان قند این میوه نیز به حدی نیست که مانع مصرف بیماران دیابتی ‌شود.
وی تاکید کرد: وقتی رُب این میوه تهیه می ‌شود، پلی ‌فنول و اسید آلارژیک آن در اثر حرارت از بین نمی‌ رود ولی مقداری از ویتامین c آن کاهش پیدا می کند. با این وجود رُب انار نیز ارزش، غذایی بسیار دارد، البته اگر از انار مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شده باشد.

 



احمدک

معلم چوناگه بیامد کلاس

چوموج فروخفته خاموش شد

سخن های ناگفته در مغز ها

به لب نارسیده فراموش شد

***

معلم زکارمداوم مدام

غضبناک و فرسوده و خسته بود

جوان بود و در عنفوان شباب

جوانی از او رخت بر بسته بود

****

سکوت کلاس غم آلود را

صدای درشت معلم شکست

زجا احمدک جست و

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 6:36 :: توسط : زرین

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید خورد ؟
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 10927
 
ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی ، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید ، آنمی ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است.

اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به خصوص مو ، نمی توان نادیده گرفت. تحقیقات اخیر ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی دوم این امر را تایید می کند؛ چرا که استفاده از رژیم غذایی غربی ها به وسیله ی ژاپنی ها باعث اضافه وزن توام با ریزش مو در اکثر مردم شد.

شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی است، زیرا معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را به کار می برند که نتیجه ی آن بروز این مشکل است. همچنین کسانی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند، به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین ، روی ، آهن ، اسیدهای آمینه ی ضروری ، ویتامین های گروه B و ... می گردند.

در زیر منابع برخی از عناصر مهم و موثر در سلامت مو ذکر شده است :


پروتئین :
اساس و پایه ی نیاز بافت های



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 7:10 :: توسط : زرین

 

یک محقق جامعةالمصطفی با اشاره به پیشینه حجاب در تاریخ، اظهار کرد: پیشینه حجاب به آفرینش انسان بازمی‌گردد، مؤید این نظریه هم از بین رفتن حجاب حضرت آدم و حوا بر اثر تناول از میوه آن درخت ممنوعه است.

مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی، بیست و دومین میزگرد علمی «مبانی حجاب از دیدگاه قرآن کریم» با حضور حجت‌الاسلام محمدعارف کاشفی و حجت‌الاسلام سیدحبیب‌الله طاهری به همت معاونت پژوهش و انجمن علمی- پژوهشی علوم قرآن مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم در سالن شهید مطهری این مجتمع برگزار شد.

*واژه حجاب چند بار در قرآن آمده است

حجت‌الاسلام کاشفی با اشاره به مفهوم‌شناسی حجاب در قرآن کریم، بیان کرد: در قرآن کریم هشت مرتبه واژه حجاب به کار رفته است که در معانی مختلف استعمال شده است.

این محقق جامعةالمصطفی با عنوان این که واژه حجاب در بیشتر لغت‌نامه‌ها به معنای منع و بازداشتن آمده است، یادآور شد: معنای اصلی حجاب به معنای مانع شدن در بین دو شیء و پوشش نیز معنای لازمی حجاب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به واژه‌های جلباب، خمار و جیوب در قرآن کریم، افزود: یکی از ابعاد حجاب، حجاب در رفتار است، همچنان‌که قرآن کریم تأکید می‌کند که بانوان در راه رفتن خود در بیرون از خانه، به گونه‌ای رفتار نکنند که مورد جلب توجه دیگران قرار گیرند.

حجت‌الاسلام محمدعارف کاشفی با عنوان این که واژه «غضّ» در قرآن کریم به معنای کوتاهی صدا و فرونشاندن چشم آمده است، داشت

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 7:7 :: توسط : زرین

کد خبر: ۲۸۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۳
به دنبال حل کردن مسأله های ریاضی فشاری به مغز می‌آید که شبیه زمانی است که ما در جسم خود احساس دردی می‌کنیم.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سانیس نیوز،دانشمندان از دانشگاه شیکاگو با استفاده از اسکن های مغزی دریافتند که موقع حل کردن مسائل بسیار سخت ریاضی در منطقه ای از مغز دردی به وجود می‌آید که مغز آن را تحمل می‌کند.
 
دانشمندان با کمال تعجب دریافتند فقط قسمتی از مغز که "‌مغز فعال"‌ نام دارد تنها با روبه رو شدن با مسئله های ریاضی به کار می‌افتد و دانشمندان دریافتند ریاضی و مسئله های ریاضی دردناک نیست بلکه پیش بینی ریاضی دردناک است و منجر به اقدامات شیمیایی پیچیده ای در مغز می‌شود.
 
بررسی ها نشان می‌دهد؛ ما در ساعت های اولیه کار بار ریاضی متوجه درد در مغز نمی‌‌شویم ولی بعد از چند ساعت متوجه می‌شویم سرمان درد می‌کند و احتیاج به استراحت داریم.
 
ریاضی و مواجه شدن با ریاضی اضطراب در فرد را ناخود آگاه افزایش می‌دهد که خود مغز آن را به جسم ما ارسال می‌کند نمی‌‌شوند.
 
نتایج نشان می‌دهند؛ دانش آموزان برای حل تکلیف ریاضی خود در مرحله ی اول باید اضطراب را از خود دور کنند و علاقه ی خود را به آن درس نشان دهند و با کتاب ریاضی های خود و دوستانه گفتگو کنند و معتقدند برای شرکت در آزمون های ریاضی افراد باید اظطراب ها و ترس های خود را از قبل در کاغذ نوشته و آن ها را با گفتگو با خود از بین ببرند و با دنبال کردن این راهکارها می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.



انیشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت بطوریکه به مباحث انیشتین تسلط پیدا کرده بود! یک روز انیشتین در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند گفت که خیلی احساس خستگی می کند.
راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای انیشتین سخنرانی کند چرا که انیشتین تنها در یک دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی که سخنرانی داشت کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند. انیشتین قبول کرد، اما در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از وی بپرسند او چه می کند، کمی تردید داشت.

به هر حال سخنرانی راننده به نحوی عالی انجام شد ولی تصور انیشتین درست از آب درامد. دانشجویان در پایان سخنرانی شروع به مطرح کردن سوالات خود کردند. در این حین راننده باهوش گفت: سوالات به قدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ دهد. سپس انیشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد به حدی که باعث شگفتی حضار شد!



چای سبز را چگونه بنوشیم تا لاغر شویم؟


سلامت نیوز: افرادی که در آستانه میانسالی با بالارفتن سن دچار اضافه وزن و چاقی می شوند نیز می توانند از چای سبز برای پیشگیری از این بحران کمک بگیرند.

حتما تا امروز با تبلیغات وسیعی که درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن در جامعه، رسانه ها و اینترنت وجود دارد، روبه رو شده اید و شاید با انگیزه کاهش وزن و درمان چاقی خود یکی از این محصولات را سفارش داده و با انگیزه لاغر شدن آن را مصرف کرده و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده اید. اگر شما نیز با اتکا به تبلیغاتی که در این زمینه وجود دارد و با هدف لاغری سریع و آسان سراغ چای سبز رفته اید، باید بدانید سخت در اشتباهید، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا با جزئیات بیشتر خواص چای سبز به منظور درمان چاقی، اضافه وزن و پیشگیری از ابتلا به این عارضه آشنا شوید.

چه زمانی چای سبز بخورید
اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.
بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، ۲ ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه ا
::.
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 6:29 :: توسط : زرین

تصور ما از علم در بسياري از موارد اشتباه و در بسياري از موارد ناقص است. شبه علم در غياب آگاهي علمي رشد مي‌كند و جامعه‌اي كه براي پيشرفتش نيازمند علم و فناوري حاصل از آن است را چنان مسموم مي‌كند كه ديگر امكان تشخيص سره از ناسره ممكن نمي‌شود. هنوز رسانه‌هاي عمومي در برابر پديده‌هاي علمي و فني موضع‌گيري درستي ندارند و گاه به جاي معرفي فناوري‌هاي نوين و بررسي آن و يا بررسي و نظارت بر روندهاي علمي دست به ترويج ترس از فناوري مي‌زنند.

علوم پايه و رياضيات بيش از همه شاخه‌هاي ديگر در معرض بي‌توجهي هستند.

اگر رياضيات و علوم پايه در جامعه‌اي جدي گرفته نشود و در برابر آن مقاومت ايجاد شود ديگر نمي‌توان انتظار رشد علمي چشمگيري براي آن جامعه داشت. هنوز نام رياضيات براي بسياري هراس‌آور است.

در چنين شرايطي بهانه‌اي مانند روز جهاني‌علم درخدمت صلح و توسعه فرصت بي‌نظيري است كه توجه عمومي را به علم واقعي و زيبايي‌ها و جذابيت‌هاي آن جذب ‌كند. اما اگر شما در رده كساني هستيد كه دستي از دور يا نزديك بر آتش علم و فناوري داريد آيا مي‌توانيد قدمي براي كمك به رشد آگاهي علمي و دوستي با علم برداريد؟

 

 



اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی رنگدانه‌های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان‌ها، ناخن‌ها و موها می‌شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.
ریزش مو یکی از نگرانی های مردان و زنان است و گاهی اوقات به کابوسی برای افراد تبدیل می شود، اما می تان با کارهایی ساده از ریزش مو جلوگیری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از مواردی که در کاهش ریزش مو می تواند موثر باشد مصرف غذاهای پروتئینی است. این مواد به دلیل دارا بودن آمینواسیدها برای تقویت ریشه مو پیشنهاد می شوند. همچنین توصیه می شود تا از حمام کردن و شست و شوی مو با آب بسیار گرم خود داری شود.

به این منظور خوردن سبزی‌هایی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می‌شود. گفتنی است اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی رنگدانه‌های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان‌ها، ناخن‌ها و موها می‌شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.

در کنار آهن مصرف آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامینC و E نیز برای رشد مو مفید است.

حمام کردن با آب بسیار گرم موجب می شود تا مو شکننده شود و ریزش داشته باشد. البته پس از حمام کردن اگر موهای شما خشک و پرحجم می‌شود به جای ژل که باعث خفه شدن مو می‌شود از روغن‌های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود.

داشتن فعالیت های بدنی نیز می تواند بافت پوست و موی سر را تقویت کند. همچنین ورزش کردن موجب می شود تا خون با سرعت بهتری در رگ ها جریان داشته باشد.



  جایگاه زنان در ایران باستان

 

بررسی جایگاه زن در ایران باستان و در دوره های هخامنشی و آیین زرتشت که به نوعی دوره آغاز شکل گیری سرزمین آریایی هاست ، نشان دهنده سطح والای فکری مردمان آن روزگار است که در بسیاری موارد، افسوس را با خود به ارمغان می آورد، چرا که اگر تحولات ناشی از حکومتهای گوناگون آن زمان تغییری در شرایط زیستی آدمیان ایجاد نمی کرد، ایران و ایرانی، هم اکنون بعنوان بزرگترین مدعی حقوق انسانی در دنیا شناخته می شد و این عنوان را زینت نام خود می کرد .

در دوران باستان ایرانیها، راستگویی و دلاوری را ارج بسیار می دادند و این ویژگی برای زن و مرد یکسان بود. زنان، همتای مردان دلیرانه در جنگ ها شرکت می کردند و دختران همیشه از خداوند شوهری نیرومند و فرزندانی دلاور در خواست داشتند.

 به عنوان نمونه برابری حقوق زنان و مردان ، تا پیش از پیدایش حکومت هخامنشی یعنی در زمان مادها دختر و داماد پادشاه می توانستند جزو وارثین وی باشند.

با روی کار آمدن کوروش بزرگ و

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, :: 5:31 :: توسط : زرین

اسماعیل، مهندس مصری است که هنگام توسعه حرمین شریفین در مکه مکرمه از جمله مهندسان و طراحان این طرح بود.
مشرق: شاید برای بسیاری که به زیارت خانه خدا مشرف شده‌اند، این سؤال مطرح شده باشد که دلیل خنک و سرد بودن سنگ‌فرش حرم مکه مکرمه در اوج گرمای تابستان‌های بیابانی عربستان چیست؟

اسماعیل، مهندس مصری است که هنگام توسعه حرمین شریفین در مکه مکرمه از جمله مهندسان و طراحان این طرح بود.

وی در سال 2008 در گفت‌وگو با یک مجله عربی در این‌باره گفت: سنگ‌فرش حرم از نوعی سنگ مرمر به نام «تاسوس» تهیه می‌شود که تنها در کشور یونان یافت می‌شود.

اسماعیل افزود: دلیل استفاده از این سنگ برای فرش کردن حرم، خصوصیات منحصر به فرد این سنگ است که شب‌ها رطوبت زمین را می‌مکد و روزها آن را دفع می‌کند.

وی ادامه داد: برای اینکه میزان دریافت رطوبت این نوع سنگ را افزایش دهیم، ضخامت سنگ‌ها را بیشتر از 5 سانت نگرفتیم تا ضمن افزایش جذب رطوبت، دفع آن در طول روز را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: آنچه درباره وجود لوله‌کشی آب سرد در زیر سنگ‌فرش حرم گفته شده فاقد صحت و اعتبار است.

محمد کمال اسماعیل متولد 13 سپتامبر 1908 مهندس مصری است که یکی از مهمترین طرح‌هایش توسعه مسجدالحرام و مسجد نبوی است و توسط ملک فهد بن عبد العزیز، پادشاه وقت عربستان سعودی برای این امر انتخاب شد.








رژيم غلط لاغري

 
اگر فقط 10 روز از مصرف غذاهاي خيلي شيرين و پرانرژي اجتناب كنيم، بدن رفته‌رفته به اين حالت عادت مي‌كند و در عين لاغر شدن، به حفظ سلامت‌مان نيز كمك مي‌شود. در اين ميان، رژيم‌هاي غلط و باورهاي نادرستي هم وجود دارد كه به 8 مورد آنها اشاره مي‌کنيم.
 
سلامت: اگر فقط 10 روز از مصرف غذاهاي خيلي شيرين و پرانرژي اجتناب كنيم، بدن رفته‌رفته به اين حالت عادت مي‌كند و در عين لاغر شدن، به حفظ سلامت‌مان نيز كمك مي‌شود. در اين ميان، رژيم‌هاي غلط و باورهاي نادرستي هم وجود دارد كه در ادامه به 8 مورد آنها اشاره مي‌کنيم. با این رژيم‌هاي غلط عوارضي از جمله گودرفتن زيرچشم‌ها، لاغر‌شدن صورت، بالارفتن چربي‌خون، كم‌شدن آب زيرپوستي، عصبي‌شدن و... رخ مي‌دهند.

1.کرفس‌درماني


بين عموم، مصرف آب سبزي‌ها، به‌خصوص آب‌كرفس، جعفري يا شويد براي كاهش‌ وزن مرسوم است اما آب سبزي‌ها باعث لاغري نمي‌شود و فقط به دليل فيبر و آب فراواني كه دارند، جذب برخي چربي‌ها را کاهش مي‌دهند و باعث دفع مقداري آب هم مي‌شوند که اين موضوع حس خوشايندي به فرد مي‌دهد و فکر مي‌كند وزنش پايين آمده است!

8 رژيم غلط لاغري
 
مصرف روزانه آب کرفس به هيچ وجه توصيه نمي‌شود زيرا كرفس از سبزي‌هايي است كه اگزالات فراواني دارد و تجمع اگزالات در بدن، به‌خصوص در افرادي كه مثانه و كليه ‌سنگ‌ساز دارند، مي‌تواند باعث به‌وجود آمدن يا بزرگ‌شدن سنگ‌هاي اگزالاته شود. از سوي ديگر،‌ دريافت زياد اگزالات عامل از دست رفتن عناصر 2 ظرفيتي مانند كلسيم، روي،



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, :: 5:54 :: توسط : زرین

سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می کند.
با این روش باتری های مرده لپ تاپ را دوباره زنده کرده و نیازی به خرید مجدد آنها نخواهید داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، باتری های لپ تاپ به طور ایده آل باید حدود دو ساعت و نیم شارژ خود را حفظ کنند اما بعد از گذشت 1 تا 2 سال عمر مفید آنها کاهش یافته و کارایی اصلی خود را از دست می دهند.

باتری های ضعیف شده یا اصطلاحاً مرده لپ تاپ فقط 10 تا 15 دقیقه شارژ را در خود نگه می دارند و برای خرید دوباره آنها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید اما بهتر است قبل از آن روشی را که دریچه به شما پیشنهاد می دهد امتحان کنید.

باتری لپ تاپ خود را به مدت 15 ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملاً یخ ببند، سپس آن را از فریزر خارج کرده و چهار دفعه شارژ و دشارژ (خالی) نمایید تا باتری عمری دوباره بگیرد.

اما این عمل چگونه باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شده و چقدر بر مبنای علمی استوار است؟ همانطور که میدانید جریان برق به علت لرزش طبیعی مولکول ها به راحتی از اجسام عبور نمی کند که به دلیل نظم بیشتر مولکول ها این امر در اجسام رسانا کمتر است.

سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می کند.

البته برای متوقف کردن کامل لرزش مولکول ها به سرمای -273 درجه سانتی گراد نیاز است که عملاً دست یافتنی نیست و علت عملکرد بهتر CPU در هوای سرد نیز همین امر است.

با استفاده از این ترفند باتری لپ تاپ شما می تواند مجدداً 1 تا 2 ساعت شارژ خود را حفظ نماید و این روش را برای بازیابی هارد دیسکی که کار نمی کند نیز می توان بکار برد.



اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

((يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ))

سوره ی مبارکه ی حجرات – آیه ی ۱۳

ادبیات عامیانه ی هر قومی که مردم آن، به طور روزمره با اصطلاحات و عبارات نغز و دلنشینش جانشان را نوری تازه بخشیده و با ریاحین کلمات فرح بخشش دهانشان را عطر آگین می کنند ، همچون گنجینه ای نفیس ، سینه به سینه و دست به دست، از نسل های ماضی به زمان معاصر رسیده است.

ادبیاتی که زبان گویا برای توصیف پستی و بلندی های تاریخ ونماینده ی تمام و کمال آمال و آرزوهای یک ملت است که متضمن افسانه ها و حماسه ها همراه با شعر ومتن هایی زینت بخشیده به غنا با درون مایه ی پند و اندرز می باشد.

با عنایت بر توضیحات فوق در می یابیم که وظیفه ی خطیر صیانت از این گنجینه ی نفیس انسانی و دُر گرانبهای وجودی بر دوش مردمان همان قوم است که متعلمین دیروز بوده اند و معلمین امروز.

وظیفه ای که عنایت بدان همراه با خرد جمعی در طول مدت های طولانی ، تاثیر شگرفی بر حفظ زبان قومی و حیات پویای فرهنگ فولکلوریک منطقه ای



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, :: 7:39 :: توسط : زرین

براساس نتایج این مطالعه که درنشریه انگلیسیˈ نانو تکنولوژی ˈ منتشر شده است ، با استفاده از مقادیر بسیار اندک ذرات طلا می توان علاوه بر برخی از سرطان ها، ابتلا به بیماری ها و عفونت های جدی را نیز تشخیص داد.
ˈمالی استیونس ˈ که سرپرستی یک گروه تحقیقاتی را در کالج رویال لندن برعهده دارد ، در این مورد گفت : در این مطالعه محققان پی بردند که نانوذرات طلا برای تشخیص بیماری های عفونی مانند HIV و سرطان های خاص مانند پروستات می تواند مورد استفاده قرار گیرد.این آزمایش تشخیصی بسیار آسان است؛ در این روش تنها مقادیر اندکی از ذرات طلا را بر یک سطح پلاستیکی یک بار مصرف قرار می دهند و سپس خون بیمار را روی آن می ریزند.

اگر بیمار علائم بیولوژیکی نوعی سرطان یا HIV داشته باشد، نتیجه به رنگ آبی خواهد بود.در مقابل اگر فرد سالم باشد، نتیجه آزمایش قرمز رنگ خواهد شد.این آزمایش آسان و بسیار ارزان قیمت تر از آرمایش های دیگر است چراکه نیازی به مواد خاص ندارد.فایده دیگر استفاده از این روش تشخیصی این است که با استفاده از آن این امکان فراهم می شود که سرطان ها یا عفونت ها در مراحل اولیه ابتلا تشخیص داده شود؛ در مرحله ای که نتایج آزمایش های دیگر ممکن است آنها را نشان ندهد.

البته نتیجه این آزمایش میزان گسترش بیماری را نشان نمی دهد.این روش تشخیصی ازسوی سازمان های خصوصی مورد توجه قرار گرفته است؛ محققان نیز درحال حاضر با برخی از سازمان های غیردولتی برای انجام یک آزمون در مقیاس بزرگ تر درحال فعالیت هستند.


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم