ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

امام حسن مجتبي :   

تَعَلَّمُوا الْعِلْمَ، فَإنْ لَمْ تَسْتَطيعُوا حِفْظَهُ فَاكْتُبُوهُ وَ ضَعُوهُ فى بُيُوتِكُمْ. (إحقاق الحقّ،ج 11،ص 235)
 علم و دانش را ـ از هر طريقى ـ فرا گيريد، و چنانچه نتوانستيد آن را در حافظه خود نگه داريد، ثبت كنيد و بنويسيد و در منازل خود در جاى مطمئن قرار دهيد.



1-1- بیان مسئله یا مشکل

اين كه« جامعه ما چگونه مي تواند با تهديدات دشمن و جنگ نرم مقابله كند؟» مسئله اي است كه پاسخ به آن و بيان راهكارهاي آن مي تواند اهميت به سزايي داشته باشد.

از آنجا که پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منافع جهان خواران را در خطر جدی قرار داد، سران استکبار برای مبارزه با این سیل بنیان کن به توطئه های مختلفی از جمله "هجوم فرهنگی" دست زدند.

   مهم ترین  کشورهایی که از بد و پیروزی انقلاب اسلامی بلکه در حین انقلاب، برنامه ریزی « هجوم فرهنگی» به طور همه جانب



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:جنگ نرم, :: 20:0 :: توسط : زرین

پرورش دینی می تواند جوانان را به راه راست هدایت کند،می تواند چاره ساز باشد، به شرطی که با زور و اجبار همراه نباشد.



انسان مسلمان از وقتي كه اسلام مي آورد ، خود را تحت سيطره و حكومت نيروئي بي نهايت و مافوق همه ي عوامل و نيروها كه در عين حال بهترين دوست انسان مؤمن نيز هست ، حس مي كند و از عمق جان به آن معتقد مي شود.

علی (ع)در نامه ي 31 نهج البلاغه در وصيت به امام حسن مجتبي ( عليه السلام ) مي فرمايد: « فرزندم تو را به پرهيزكاري و اطاعت خدا و آباد ساختن قلب خود به ذكر او و چنگ زدن به ريسمان و ارتباط با او سفارش ميكنم . چه رابطه اي مطمئن تر از ارتباط ميان تو و خداوندست كه بتواني به آن تكيه كني .»



 

عبادت و پرستش يكي از امور فطري است و لذا قديمي ترين ، زيباترين و محكم ترين آثار ساختماني بشر مربوط به معبدها ، بتكده ها و آتشكده هاست . ( قرائتي ،تفسير نماز ،  1374، ص 10 )



امام خميني (ره) در شرح دعاي سحر مي فرمايد :« واي خوشا به حال بنده اي كه پروردگارش را به خاطر خود او عبادت كند و خالص براي او شده باشد و به جز او منظوري نداشته باشد و شهوت هاي دنيوي و مقامات اخروي را خريدار نباشد. » (امام خميني،1363: صص22و21 )



ایام سوگواری امام حسین (ع) بر همه ی شیعیان برحق و رهروان راستین راهش تسلیت باد.



خدایا !

حکمت قدمهایی را که برایم بر می داری بر من آشکار کن

تا درهایی را که به سویم می گشایی ندانسته نبندم

ودرهایی را که به رویم می بندی به اصرار نگشایم

و بیادداشته باشم که فاصله بین مشکل و حل آن یک زانو زدن است

اما نه در برابر مشکل بلکه در برابرتو ای معبودم



 

آندلس (اسپانیا) ، آینه عبرت همیشگی مسلمانان است. سرزمین آندلس نه با زور وشمشیر که با شبیخون فرهنگی از کف مسلمانان خارج شد .

هنگامی که سران مسیحی غرب وکلیسا فهمیدند که با جنگ نمی توانندجلو ی پیشروی مسلمانان رابه قلب اروپا بگیرند،تصمیم گرفتندبه بهانه ی تجارت ،زیباترین زنان اروپایی وارد آندلس شوند.

با ورود این عروسک های بزک کرده ی غربی وعشوه و ناز آنان شمشیر ها از کمر باز شد ومصرف مشروبات الکلی و زنا وانحطاط تا به جایی رسید که وقتی لشکریان صلیبی پشت دروازه های آندلس رسیدند، دیگر کسی نبود که از حدود و ثغوراسلام دفاع کند.

غرب امروز به سرکردگی صهیونیست ها به دنبال کسب تجربه اندلس برای ایران اسلامی است و شبکه های خانمان برانداز ماهواره ای همگی برای گرفتن غیرت ، تعصب ، اعتقادات دینی واخلاقی از خانواده و جوان ایرانی هستند واین کار را چنان پیچیده انجام می دهند که بسیاری از بینندگان آن ، متوجه اهداف شوم این شبکه ها نیستند.

 

برگرفته از کتاب "بشفاب های سمی " با تصرف وتلخیص    

 



 

شخصيت زن از ديدگاه امام خميني (ره):

 

اسلام در وقتي كه ظهور كرد در جزيره العرب‚ بانوان حيثيت خودشان را پيش مردان از دست داده بودند‚ اسلام آنها را سربلند و سرافراز كرد‚ اسلام آنها را با مردان مساوي كرد. عنايتي كه اسلام به بانوان دارد بيشتر از عنايتي است كه بر مردان دارد. مردان بر ملت ها حق دارند و زن ها حق بيشتر دارند‚ زن ها مردان شجاع را در دامن خود بزرگ مي كنند. قرآن كريم انسان ساز است و زن ها نيز انسان ساز‚ وظيفه زن ها انسان سازي است. اگر زن هاي انسان ساز از ملت ها گرفته بشود‚ ملت ها به شكست و انحطاط مبدل خواهند شد‚ شكست خواهند خورد‚ منحط خواهند شد. زن ها هستند كه ملت ها را تقويت مي كنند‚ شجاع مي كنند. (صحيفه نور ج 11 صفحه 253 تاريخ: 12/11/58)


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم