ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 

دقت کردین توی بعضی کلاسا آدم مثل خرس خوابش میاد ولی وقتی کلاس تموم میشه این حس کاملا بطرف میشه ؟

 
 
دقت کردین وقتی کسی تو تاکسی کنار آدم روزنامه میگیره دستش ، مطلبش هرچی که باشه خوندنش تا سر حده مرگ جالب میشه ؟
 
 
دقت کردین وقتی تو خونه تنهایین ، از شیر حموم گرفته تا یخ ساز یخچال دست به دست هم میدن تا بترسی ؟
 
 
تا حالا دقت کردین بعضی وقتا یه صحنه ای رو میبینید احساس میکنید که قبلا یه جایی اونو دیدید و حالا داره تکرار میشه . . . !
 
 
دقت کردین !



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 7:23 :: توسط : زرین


خوردن مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین های ترمیم پوست و فیبر هستند، سرعت پیر شدن پوست صورت را کاهش می دهد. میوه های تازه و رنگارنگ برای به دست آوردن این دست از مواد مغذی گزینه های خوبی هستند. سعی کنید تا در رژیم غذایی خود این دست از میوه های دوست دار پوستتان را بگنجانید.

کیوی؛ میوه ای سرشار از ویتامین ث

کیوی یکی از بهترین میوه هایی است که مصرف آن موجب جوان نگاه داشتن پوست شما می شود. کیوی سرشار از ویتامین ث و مواد مغذی است. خوردن تنها یک کیوی می تواند نیاز روزانه شما را به ویتامین ث تامین کند. همچنین این میوه دارای مقادیر زیادی از فیبر است. وجود فیبر در رژیم غذایی به دفع سموم از بدن شما کمک می کند و این موضوع مقداری از بار دفع سموم را از پوست بدن می کاهد.

ویتامین ث به ساخته شدن کلاژن در بدن کمک شایانی می کند. عنصری که به عنوان آنتی اکسیدان محافظ، در بدن شما قرار دارد. در پوست افراد مسن، کلاژن شروع به شکستن می کند و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. خوردن موادغذایی سرشار از ویتامین ث همچون کیوی، راهی است تا به پوستتان مواد لازم برای نو شدن را برسانید.

پاپایا، ترمیم کننده پوست

پاپایا هم یکی دیگر از میوه هایی است که برای جلوگیری از چین و چروک پوست توصیه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 7:6 :: توسط : زرین

ماهی های چرب

اگر برای به خاطر آوردن اینکه امروز چه روزی است و یا یک ساعت پیش چه غذایی را به عنوان ناهار صرف کرده‌اید، باید به مصرف غذاهایی بپردازید که مغزتان را ارتقا بدهد، یکی از این غذاها ماهی‌های چرب هستند.

اسیدهای چرب امگا -۳ که در ماه‌های چرب چون سالمون، ساردین برای تمام بخش‌های بدن ارزش‌های فوق‌العاده‌ای دارند و به نظر می‌رسد که مغز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تحقیقات دانشگاه کیوپیو در فنلاند نشان می‌دهد که خوردن ماهی‌های چرب برای سه بار در هفته خطر مشکلات مغزی را تا ۲۶ درصد کاهش داده و از زوال حافظه جلوگیری می‌کند.


برگ‌های سبز تیره

خوردن برگ‌های سبز تیره مثل اسفناج، کلم پیچ و بروکلی که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها از جمله ویتامین C و بتاکاروتن است برای سالم

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 7:0 :: توسط : زرین



 
 
۱) مدرسه رفتن بی فایده است چون اگه باهوش باشی معلم وقت تو رو تلف میکنه، اگه خنگ باشی تو وقت معلمو.
 
۲) دنبال پول دویدن بی فایده است، چون اگه بهش نرسی از بقیه بدت میاد اگه بهش برسی بقیه از تو.
 
۳) عاشق شدن بی فایده است، چون یا تو دل اونو میشکنی یا اون دل تورو یا دنیا دل هردوتونو.
 
۴) ازدواج کردن بی فایده است، چون قبل از 30 سالگی زوده بعد از 30 سالگی دیر.
 
۵) بچه دار شدن بی فایده است، چون یا خوب از آب در میاد که از دست بقیه به عذابه یا بد از آب در میاد که بقیه از دستش به عذابن.
 
۶) پیک نیک رفتن بی فایده است، چون یا بد میگذره که از همون اول حرص میخوری یا خوش میگذره که موقع برگشتن غصه میخوری.
 
۷) رفاقت با دیگران بی فایده است، چون یا از تو بهترن که نمیخوان دنبالشون باشی یا ازشون بهتری که نمیخوای دنبالت باشن.
 
۸) دنبال شهرت رفتن بیفایده است، چون تا مشهور نشدی باید زیر پای بقیه رو خالی کنی ولی وقتی شدی بقیه زیر پای تو رو خالی میکنن.
 
۹) انقلاب کردن بی فایده است، چون یا شکست میخوری و دشمن اعدامت میکنه یا پیروز میشی و برای حفظ قدرت مجبوری دوستانت را اعدام کنی.



روزي نيكيتا خروشچف، نخست وزير سابق شوروي، از خياط مخصوصش خواست تا از قواره پارچه اي كه آورده بود، براي او يك دست كت و شلوار بدوزد. خياط بعد از اندازه گيري ابعاد بدن خروشچف گفت كه اندازه پارچه كافي نيست. خروشچف پارچه را پس گرفت و در سفري كه به بلگراد داشت از يك خياط يوگوسلاو خواست تا براي او يك دست، كت و شلوار بدوزد. خياط بعد از اندازه گيري گفت كه پارچه كاملاً اندازه است و او حتي مي تواند يك جليقه اضافي نيز بدوزد. خروشچف با تعجب از او پرسيد كه چرا خياط روس نتوانسته بود كت و شلوار را بدوزد.
خياط كفت:"قربان! شما را در مسكو بزرگتر از آنچه كه هستيد تصور مي كنند!"
 
 
 
ما نيز گمان مي كنيم از آنچه هستيم بزرگتريم. اما وقتي از محل زندگي و كارمان دور مي شويم به حد و اندازه واقعي خود پي مي بريم.



 
 
*از بیل گیتس پرسیدند از تو ثروتمند تر هم هست؟*   در جواب گفت بله فقط یک نفر. پرسیدند کی هست؟ در جواب گفت :  من سالها پیش زمانی که  اخراج شدم و به تازگی اندیشه های در حقیقت طراحی مایکروسافت را تو ذهنم داشتم پی ریزی میکردم، در فرودگاهی در نیویورک بودم که قبل از پرواز چشمم به نشریه ها و روزنامه ها افتاد. از تیتر یک روزنامه خیلی خوشم اومد، دست کردم توی جیبم که روزنامه رو بخرم دیدم که پول خرد ندارم برای همین اومدم منصرف بشم که دیدم یک پسر بچه سیاه پوست روزنامه فروش وقتی این نگاه پر توجه منو دید گفت این روزنامه مال خودت بخشیدمش به خودت بردار برای خودت گفتم آخه من پول خرد ندارم گفت برای خودت بخشیدمش برای خودت سه ماه بعد بر حسب تصادف توی همون فرودگاه و همون سالن پرواز داشتم دوباره چشمم به یه مجله خورد دست کردم تو جیبم باز دیدم پول خورد ندارم باز همون بچه بهم گفت این مجله رو بردار برا خودت گفتم پسرجون چند وقت پیش باز من اومدم یه روزنامه بهم بخشیدی تو هر کسی میاد اینجا دچار این مسئله میشه بهش میبخشی؟! پسره گفت آره من دلم میخواد ببخشم از سود خودمه که میبخشم به قدری این جمله پسر و این نگاه پسر تو ذهن من مونده که با خودم فکر کردم خدایا این بر مبنای چه احساسی اینا رو میگه بعد از ۱۹ سال زمانی که به اوج قدرت رسیدم تصمیم گرفتم این فرد رو پیدا کنم تا جبران گذشته رو بکنم اکیپی رو تشکیل دادم و گفتم برید و ببینید در فلان فرودگاه کی روزنامه میفروخته. یک ماه و نیم تحقیق کردند متوجه شدند یک فرد سیاه پوست مسلمانه که الان دربان یک سالن تئاتره خلاصه دعوتش کردن اداره   ازش پرسیدم منو میشناسی؟ گفت بله جناب عالی آقای بیلگیتس معروف که دنیا  میشناسدتون بهش گفتم سال ها قبل زمانی که تو پسر بچه بودی و روزنامه میفروختی دو بار چون پول خرد نداشتم به من روزنامه مجانی دادی، چرا اینکار رو کردی؟ گفت طبیعی است چون این حس و حال خودم بود حالا میدونی چه کارت دارم، میخوام اون محبتی که به من کردی رو جبران کنم   جوون پرسید به چه صورت؟ هر چیزی که بخوای بهت میدم   (خود بیلگیتس میگه خود این جوونه وقتی با من صحبت میکرد مرتب میخندید)   پسره سیاه پوست گفت: هر چی بخوام بهم میدی؟   هرچی که بخوای   واقعاً هر چی بخوام؟ بیل گیتس گفت: آره هر چی که بخوای بهت میدم، من به ۵۰ کشور آفریقایی وام داده ام به اندازه تمام اونا به تو میبخشم   جوون گفت: آقای بیل گیتس نمیتونی جبران کنی گفتم: یعنی چی؟ نمیتونم یا نمیخوام؟   گفت: تواناییش رو داری اما نمیتونی جبران کنی   پرسیدم واسه چی نمیتونم جبران کنم؟   جوون سیاه پوست گفت: فرق من با تو در اینه که من در اوج نداشتنم به تو بخشیدم ولی تو در اوج داشتنت میخوای به من ببخشی و این چیزی رو جبران نمیکنه اصلا جبران نمیکنه. با این کار نمیتونی آروم بشی. تازه لطف شما از سر ما زیاد هم هست! بیل گیتس میگه همواره احساس میکنم ثروتمند تر از من کسی نیست جز این جوان ۳۲ ساله مسلمان سیاه پوست .




ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, :: 7:5 :: توسط : زرین

 

این روزها در فصل سرما ممکن است به آلرژی های مختلف و یا سرما خوردگی مبتلا شوید که هر کدام از آن ها همراه خود گلو درد را می آورند که باید راه های مقابله با آن را بلد باشید.
 

 

گلو درد شاید یک نشانه پنهان از سرماخوردگی باشداما یکی از وحشتناک ترین و دردناک ترین آن هاست. برای مقابله با گلو درد استفاده از قرص های شیمیایی و یا برای موارد چرکین آمپول نیز می تواند گزینه خوبی باشد. البته این گلو دردها همیشه ویروسی نیستند و می توان آن ها را در خانه و با رعایت چند نکته ساده درمان کرد.

** در اولین قدم برای اینکه شدت گلودرد بیشتر نشود بهتر است اجازه ندهید هوای سرد و یا مایعات خنک به آن برسند. این باعث می شود تا زمان درمان کاهش پیدا کند و گلوی شما در شرایط بهتری باشد.

** محلول آب نمک را حتما می شناسید یکی از بهترین مواد برای درمان سریع گلودرد است. این محلول می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده و یا ترمیم کننده گلو به کار رود. روزانه دولیوان آب نمک حتما قرقره کنید.

** جوش شیرین نیز می تواند گزینه خوبی برای از بین برد گلو درد باشد. مقدار بسیار کمی از آن را در داخل آب گرم حل کنید و این محلول را قرقره کنید. توجه داشته باشید که اصلا نباید جوش شیرین وارد بدن شما شود.

** این روزها هوای همه خانه ها به نوعی خشک است اما افرادی که گلو درد دارند بهتر است از دستگاه های مرطوب کننده هوا استفاده کنند. این دستگاه می توانند تا حد زیادی از درد شما بکاهند.

** سیگار نکشید چرا که سیگار یکی از عوامل ایجاد دردهای قفسه سینه و گلودردهای شدید است. ترک کردن سیگار می تواند در روند بهبودی گلودرد به شما کمک به سزایی داشته باشد.

** عسل و لیمو یکی از بهترین نوشیدنی های مخصوص افرادی است که گلودرد دارند. این محلول می تواند به راحتی تمامی اتفاق های بدی که در گلوی شما رخ می دهد را پاک کند و همچنین صدای شما را صاف میکند.

** تعویض کردن مسواک نیز می تواند یک گزینه خوب برای تمام کردن گلودردها باشد. بسیاری از پزشکان معتقد هستند که مسواک های کهنه حاوی میکروب های هستند که می توانند وارد گلوشوند.

** ویتامین C نیز می تواند به شما در رفع گلودرد کمک کند. این ویتامین را می توانید از مرکباتی که در این فصل به میزان زیاد رشد می کند دریافت کنید. دقت داشته باشید که پرتقال و گریپ فروت را حتما در لیست میوه های هر روزه خودتان داشته باشید.




ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, :: 6:45 :: توسط : زرین

 

 
این دو نه‌تنها به‌عنوان نوشیدنی‌های خوش‌طعم و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه ...

دارچین یکی از قدیمی‌ترین انواع ادویه شناخته شده توسط بشر است و شهرت عسل نیز از زمانی که تاریخ آغاز شده است، وجود داشته و وجود خواهد داشت. ۲ ماده‌ای که با خواص شفادهنده منحصر به فرد خود، زمان زیادی است که به‌عنوان یک درمان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسانس دارچین و آنزیم عسل، غذاهایی ضد‌میکروبی هستند که از رشد باکتری و قارچ جلوگیری به عمل می‌آورند.

این دو نه‌تنها به‌عنوان نوشیدنی‌های خوش‌طعم و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه همچنین عناصری معطر هستند و به‌عنوان جایگزینی برای طعم دهنده‌های سنتی غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند و این به‌دلیل خاصیت ضد‌میکروبی مؤثر آنهاست. مردم ادعا می‌کنند که ترکیب این دو، شفادهنده‌ای طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها و فرمولی است که فواید سلامتی بسیاری در خود دارد:

بیماری‌های قلبی: عسل و پودر دارچین را روی نان بمالید و از آن به‌طور منظم به‌عنوان صبحانه به جای مربا یا کره استفاده کنید.

التهاب مفصل: ترکیب این دو را روی

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, :: 6:41 :: توسط : زرین

       
 
image.jpeg

روزی استاد شهریار نامه ای دریافت می کند که روی پاکت یا داخل آن نشانی از فرستنده اش نبود…



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 آذر 1391برچسب:, :: 7:25 :: توسط : زرین




پا به پاي كودكي هايم بيا
كفش هايت را به پاكن تابه تا

قاه قاه خنده ات را ساز كن
باز هم با خنده ات اعجاز كن

پا بكوب و لج كن و راضي مشو
با كسي جز عشق همبازي مشو

بچه هاي كوچه را هم كن خبر
عاقلي را يك شب از يادت ببر

خاله بازي كن به رسم كودكي
با همان چادر نماز پولكي

طعم چاي و قوريِ گلدارمان



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 آذر 1391برچسب:, :: 6:49 :: توسط : زرین

 

گاهی دلتنگ می شوم،
دلتنگ تر از همه دلتنگی ها
گوشه ای می نشینم و حسرت هارا می شمارم
باختن هاوصدای شکستن هارا
نمی دانم من کدام امیدرا ناامید کردم
وکدام خواهش را نشنیدم
وبه کدام دلتنگ خندیدم
که اکنون چنین تنهایم

1391

  •  
  •  
  •  
  •  

 

 



گزیده ای از اشعار نیما:

تو را من چشم در راهم

تو را من چشم در راهم شباهنگام
که میگیرند در شاخ تلاجن سایه سیاه رنگ سیاهی
وزان دلخستگانت راست اندوهی فراهم
تو را من چشم در راهم
شباهنگام در آن دم که بر جاده دره ها چون مرده مان خفتگانند
در آن نوبت که بندد دست نیلوفر به پای سرو کوهی دام
گرم یاد آوری یا نه من از یادت نمی کاهم
تو را من چشم در راهم


________________________________________

تلخ

پای آبله ز راه بیابان رسیده ام
بشمرده دانه دانه کلوخ خراب او
برده به سر بیخ گیاهان و آب تلخ
در بر رخم
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, :: 1:52 :: توسط : زرین

 

دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم
بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم
فردا که کسی را به کسی کاری نیست
دامان حسین اگر نگیرم چه کنم...

 


 



 

نعره ی هیچ شیری خانه ی چوبی را خراب نمی کند؛

من از سکوت موریانه ها می ترسم ...!

 



 

 
*ازدواج مثل بازار رفتن است تا پول و احتیاج و اراده نداری بازار نرو.

 

*حتی بهترین فرزندان نیز دشمن جان پدر و مادرانند.

*دنیا آنقدر وسیع است که برای همه مخلوقات جا هست. به جای آن که جای کسی را بگیرید، تلاش کنید جای واقعی خودتان را بیابید.

*خوشبختی فاصله این بدبختی است تا بدبختی دیگر.

*اگر شاد بودی، آهسته بخند تا غم ناراحت نشود و اگر غمگین بودی آرام گریه کن تا شادی ناامید نشود.

*اگر روزی خیانت دیدی، بدان که قیمتت بالاست.

*از دشمن خود یکبار بترس و از دوست خود هزاربار.

*نقاش کامل آنست که از هیچ برای خود سوژه بسازد.

*حتی تظاهر به شادی نیز برای دیگران شادی بخش است.

*من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که مصمم به داشتن چنین ایده هایی باشیم.

*فیلمسازان باید به این نکته نیز بیاندیشند که فیلم هایشان را در روز رستاخیز با حضور خودشان نمایش خواهند داد.

*خودپسندی زنها بزرگترین علت بدبختی ایشان و نابودی خانواده هاست. هیچ چیز به اندازه خودپسندی زن ها بنیان خانواده را نابود نکرده است.

*انسان اگر فقیر و گرسنه باشد بهتر از آن است که پست و بی عاطفه باشد.

*مردمان روی زمین استوار، بیشتر از بندبازان روی ریسمان نااستوار سقوط می کنند.

*وقتی زندگی صد دلیل برای گریه کردن به شما نشان می دهد، شما هزار دلیل برای خندیدن به آن نشان دهید.

*اگر می خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید، به دوستان خود نیکی کنید.



 

 
# # #
 
راه هاي مقابله با اضطراب مزمن
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۰
آيا شما جزو افرادي هستيد که همواره نگران رخ دادن اتفاقات ناخوشايند هستند؟ اگر نگراني و ترس شما به حدي است که روي عملکردتان تأثير گذاشته، ممکن است به اختلال اضطراب مزمن مبتلا شده باشيد.

به گزارش افکارنیوز، روزنامه خراسان نوشت: آيا شما جزو افرادي هستيد که همواره نگران رخ دادن اتفاقات ناخوشايند هستند؟ اگر نگراني و ترس شما به حدي است که روي عملکردتان تأثير گذاشته، ممکن است به اختلال اضطراب مزمن مبتلا شده باشيد. خوب است بدانيد اين عارضه توان جسمي و رواني فرد را مي کاهد، انرژي وي را تحليل مي برد، باعث بروز اختلال خواب مي شود و ممکن است باعث افت کيفيت زندگي فرد شود.

تعريف اختلال

در اختلال اضطراب مزمن که ب

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: 7:11 :: توسط : زرین

در عجبم از زنان
از خداي به اين بزرگي فقط يك شوهر مي خواهند؛
و از شوهر به اين درماندگي تمام دنيا را!



دوستان سلام ،هدف این بخش از وبلاگ شرکت در مسابقه ی پرسش مهر است.

از آن جایی که دوست دارم کشوری سرفراز داشته باشم ،می خواهم با حجابم از حریم کشور و مذهبم پاسداری کنم و

عزتم را سربلند نگه دارم.



قال الامام علي - عليه السّلام - : زكاةُ الجمالِ العِفافُ.
 
 
      «تصنيف غررالحكم، ص 256، ح 5409» به نقل از سایت اندیشه قم                              

امام علي - عليه السّلام - فرمود: زكات زيبايي، عفت و پاكدامني است.



 
رسول خدا  صلی الله علیه و آله فرمود : هرکس به نامحرم نگاه کند، خداوند چشم او را روز قیامت از آتش پر می‌کند ؛ مگر اینکه در دنیا توبه کند.

و نیز فرمود : همه چشم‌ها در روز قیامت گریانند مگر چشمی که در دنیا از ترس خدا بگرید و چشمی که به نامحرمان نگاه نکند و چشمی که در راه خدا شب را تا به صبح بیدار باشد.

و نیز فرمود : نگاه به نامحرمان تیری است مسموم از تیرهای ابلیس. هر کس از ترس خداوند چشم خود را از نگاه حرام باز دارد، خداوند ایمانی به او عطا فرماید که شیرینی آن را در قلبش حس کند.

و نیز فرمود : زنا برای همه اعضای انسان وجود دارد : زنای چشم، نگاه به نامحرمان است.



قال الامام علي - عليه السّلام - : افضَلُ العبادَةِ العِفافُ.

«الكافي، ج 2، ص 79» به نقل از سایت اندیشه قم

امام علي - عليه السّلام - فرمود: عفت و پاكدامني، برترين عبادات است.



يا ايها النبي، قل لازواجک و بنائک و نساء المؤمنين يدنين عليهنّّ من جلابيبهنّ ذلک ادني ان يعرفن فلا يؤذين و کان الله غفوراً رحيماً؛ اي پيامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو جلبابهایشان را بر خود بيفکنند، اين عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاکدامني) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند و خداوند آمرزنده ي مهربان است» . (1) (سوره احزاب، آيه ي 59)



 
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 108176
 
استفاده از مواد غذایی طبیعی و صنعتی امروزه برای حفظ سلامتی مردم با استقبال زیادی روبه رو است؛ اما اینکه کدام مواد واقعی و کدام تقلبی است همراه ذهن مصرف کنندگان را به خود مشغول ساخته است.
در این میان می توان به مواد غذایی همچون عسل‌،‌ شیر،‌ چای و رب گوج فرنگی اشاره کرد که شرکت های تولید کننده همواره در تبلیغات خوش آب و رنگ خود به عنوان بهترین نوع از این تولیدات نام می برند.

 تشخیص عسل خوب از بد
برای تشخیص عسل، می توان سر گوگرددار چوب کبریت را وارد عسل کرده و آن را آغشته به عسل کرد، سپس باید با فندک آنرا آتش زد، اگر کبریت روشن نشد عسل مرغوبی است.

همچنین می توان برای تشخیص خوب یا بد بودن عسل،‌ با قاشق مقداری از آنرا در ظرف آب سرد ریخت طوری که با فاصله ای وارد آب شود، اگر عسل به صورت خطی مستقیم در یک جا جمع شد، عسل مرغوبی است.

از طرف دیگر،‌ برای این منظور می توان ظرف شیشه ای حاوی عسل را جلوی نور گرفت اگر نور به راحتی از آن عبور کرد، عسل مرغوبی نیست چراکه عسل باید تیره باشد.

 تشخیص شیر خوب از بد
برای تشخیص شیری که در آن شیر خشک کمتر استفاده شده است، باید سر سوزن را وارد شیرکرده بیرون آورد؛ اگر سریع قطره شیر چکیده شد، کیفیت آن پایین اگر زمان زیادی نیاز به چکیدن قطره بود کیفیت آن خوب است.

 تشخیص چای خوب از بد
برای تشخیص چای مرغوب، باید به این صورت عمل کرد؛ یک پیمانه از آن را در آب سرد ریخت اگر آب سریع رنگ گرفت، در چای از رنگ های افزودنی استفاده شده است اما اگر زمانی حدود ۲۰ دقیقه طول کشید تا آب رنگ بگیرد،‌ می توان گفت که چای مرغوبی است.

 تشخیص رب گوجه فرنگی خوب از بد
گفته می شود که برخی از کارخانه ها برای تولید رب گوجه فرنگی از کدو استفاده می کنند.
برای تشخیص این گونه رب ها می توان یک قاشق از رب را در یک لیوان آب حل کرد؛ اگر آب قرمز رنگ شد رب با کیفیتی است اما اگر نارنجی یا زرد شد، به احتمال زیاد در تولید آن از میوه کدو استفاده شده است.



   

 
     

گل من گاهي بداخلاق و كم حوصله و مغرور بود
اما ماندني بود
اين " بودنش " او را تبديل به گل من كرده بود.

( كتاب شازده كوچولو)



درس5انسانی

1-کدام گزینه ،تعریف اطلاع معنایی است؟ (خرداد91)

الف)ناظر بر چگونگی تلفظ واژه                 ب)حاوی مقوله ی دستوری از آن در ساخت هایی دستوری

پ)حاوی مقوله ی دستوری کلمه همراه با هر اطلاع صرفی یا نحوی  ت)ناظر برساخت واژه با چند معنای متفاوت

2-از میان صورت های مختلف هر واژه،صورت رایج تر را صورت .........می نامند (خرداد91)

3-برای واژه ی دوخت دو وند تصریفی بنویسید.(شهریور91)ی

4-

 

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, :: 7:14 :: توسط : زرین

وبلاگ‌نویسی و تولید محتوای فارسی این روز‌ها نه فقط یک سرگرمی که برای خیلی‌ها موضوع جدی و سودآوری است. بعضی‌ها هم جدا از بحث مالی دوست دارند که وبلاگ پربازدیدی داشته باشند و رسانه‌شان روز به روز قوی‌تر شود.
آفتاب: همشهری نوشت: اگر شما هم وبلا‌گ‌نویسی را چیزی بیش از یک سرگرمی و تفریح دورهمی می‌بینید، این ابزارهای رایگان گوگل مخصوص شماست. استفاده کنید و به وبلاگ‌تان حال اساسی بدهید.

Feedburner: اولین چیزی که برای نشر بیشتر حرف‌ها و صحبت‌هایتان نیاز دارید، خبرنامه است. خیلی از کاربران علاقه دارند که به جای خواندن مطالب شما در سایت یا فید آراس‌اس، آنها را در ایمیل‌شان بخوانند. پس متن کامل پست‌ها را برایشان بفرستید. برای این‌کار کافی است فیدبرنر را باز کنید و اگر اکانت گوگل دارید وارد شوید و اگر ندارید، بسازید! سپس با وارد کردن آدرس لینک RSSتان در همان صفحه اول، فیدبرنر دار شوید. از برگه Publicize و گزینه Email Subscriptions می‌توانید خبرنامه ایمیلی را فعال کنید و کد آن را روی سایت‌تان قرار دهید. از این به بعد روزی یک ایمیل از مطالب جدیدتان به مشترک‌ها می‌رود.

AdWords Keyword Tool: گوگل اد‌سنس یکی از سیستم‌های تبلیغاتی گوگل است که استفاده از آن به عنوان منبع کسب درآمد در ایران با مشکلاتی روبه‌روست، اما سایت جانبی این سرویس که Keyword Tool نام دارد، به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وبلاگ‌تان را بیابید و از آنها در نوشتن و تگ‌گذاری پست‌هایتان استفاده بیشتری کنید. کافی است در صفحه اول سایت، آدرس و موضوعات وبلاگ‌تان را بنویسید تا داغ‌ترین کلیدواژه‌ها پیشنهاد شوند.

Analytics: اینکه وبلاگ شما چقدر و در چه موقعیت‌هایی بازدیدکننده دارد، مهم‌ترین چیزی است که باید هر روز رصد کنید. خب، با در نظر گرفتن این موضوع که بیشترین لینک ورودی شما از غول موتور جست‌وجوی جهان یعنی گوگل است، چه آمارگیری بهتر از آمارگیر این شرکت؟ آنالیتیکس ابزار مجانی آمارگیری گوگل است که کارکرد ساده‌ای دارد. تنها کاری که باید انجام دهید، ثبت سایت و قرار دادن کد مخصوص آمارگیری در کد پوسته وبلاگ‌تان است.

Alerts: هشدار! این نام یکی از سرویس‌های گوگل است که به شما اجازه می‌دهد داغ‌ترین مطالب کلیدواژه‌های مختلف را در ایمیل‌تان دریافت کنید. برای اشتراک در این سرویس باید به صفحه اول آلرتس بروید و آدرس ایمیل‌تان را همراه با کلیدواژه‌های مدنظر بنویسید. این‌طوری می‌توانید مطالبی که بقیه می‌نویسند را رصد کنید و متوجه شوید که چه دغدغه‌هایی روی بورس است.



 

این نوشیدنی سالم عمرتان را زیاد می‌کند


کفیر از پوکی‌ استخوان جلوگیری می‌کند و در تنظیم فشار خون نیز نقش عمده‌ای دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص نوشیدنی کفیر و ارزش غذایی آن اظهارداشت: کفیر نوعی نوشیدنی است که از مجموعه‌ای از باکتری‌های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش، وجود این باکتری‌ها می‌دانند.

علی اکبر کمالی با بیان این که مخمرهای موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک است، ا

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, :: 6:59 :: توسط : زرین

تاثیر نوشیدنی کفیر بر پوست و مو

تغذیه > نوشیدنی‌ها- همشهری آنلاین:
یکی از نوشیدنی‌‌های بسیار مفید که در بحث تغذیه بسیار به آن توجه می‌شود، دوغ است. مصرف این نوشیدنی به‌خصوص به کسانی که اضافه‌وزن دارند و دلیل این اضافه‌وزن مصرف نوشیدنی‌های پرکالری و گازدار است، توصیه می‌شود.
 

دوغ در گروه لبنیات جای دارد و حاوی کلسیم و پروتئین بالایی است و در سلامت پوست و مو نقش دارد. امروزه در صنعت موادغذایی در کشورمان به دوغ باکتری‌های پروبیوتیک اضافه کرده‌اند و فرآورده تخمیری تولیدشده به این روش کفیر نام دارد. دوغ کفیر خواص فوق‌العاده‌ای برای بدن دارد.

گاز این دوغ طبیعی است و به دلیل عملکرد باکتری‌هایی ایجاد می‌شود که اصطلاحا به آن «پروبیوتیک» می‌گویند. برای افرادی که مایل‌اند موادغذایی طبیعی و ارگانیک مصرف کنند، دوغ کفیر بسیار مناسب است.

پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های مفید که به‌طور طبیعی در دستگاه گوارش وجود دارند و به هر علتی از بین رفته‌اند وقتی به غذاها اضافه می‌شوند، تاثیرهای شگرفی بر بدن ما می‌گذارند. از جمله فواید آنها می‌توان به کاهش تولید مواد التهابی میکروارگانیسم‌ها در روده اشاره کرد.

در افراد مبتلا به خشکی پوست و مو و کسانی که دچار ریزش مو هستند یا اگزما و خارش‌های پوستی دارند یا دچار کهیر هستند، مصرف فرآورده‌های پروبیوتیکی به‌خصوص دوغ و نوشیدنی‌های کفیر توصیه می‌شود.

بیشتر مشکلات پوستی به دلیل فعالیت ناقص سیستم ایمنی است و پروبیوتیک‌ها با تاثیر بر سلول‌های ایمنی دستگاه گوارش به بهبود آثار ضدالتهابی کمک می‌کنند.

منبع: هفته نامه سلامت



 

تصاویر/ شب عاشورا در شانگهای
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۵
 
مراسم عزاداری ماه محرم در سرکنسولگری ایران در شانگهای چین برگزار گردید که با استقبال فراوان شیعیان این شهر بزرگ روبرو شد.

 



 

 

ابتدا سیری بر مساله ی حجاب و پوشش و فلسفه ی آن خواهیم داشت و سپس مساله ي عفاف را كه يكي از ابعاد آن پوشش است مورد توجه قرار مي دهيم.

قرآن كريم براي حجاب و پوشش اهداف ذيل رابيان مي كند

1.پوشاننده ي عورات زشتي ها و فضايح: "يواري سوءاتكم"اعراف/7

سواء جمع سوء عبارتست از:

چيزي كه ظهورش ناپسند است(1)

وآنچه انسان از ظهورش كراهت دارد(2)

كنايه از فروج(3) و زشتي ها.(4)

2.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : شنبه 11 آذر 1391برچسب:, :: 22:45 :: توسط : زرین

 

فاطمه الگوی حیات زیبا

نویسنده :محمد جواد مروجی بسی

ناشر: بوستان کتاب

خلاصه ای از کتاب:

...براستی فاطمه کیست ؟فامه الگویی از معرفت الله است .فاطمه اسوه حیات زیباست.فامه انسان کامل است والگویی است برای تکامل .فاطمه (س)نه فقط هدایتگری است در مسیر کمال بلکه به مقصد رساننده است چرا که دارای فضائلی است که انبیاءآن را داشته اند دارای فضائل رسول الله است .



 

کتاب گام به گام تا انتخاب حجاب نوشته آقای مهدی اسماعیلی با حمایت مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی (س) ، در سال 1390 به تعداد۵۰۰۰ نسخه و در 138 صفحه منتشر شده است .

 این کتاب با رویکردی آموزشی به مبانی اندیشه ای، عقیدتی و رفتاری حجاب پرداخته و می کوشد در سی گام توصیفی استدلالی مخاطب خود را با ضرورت انتخاب حجاب آشنا نموده و به او در انتخاب این رفتار پسندیده کمک نماید. ایشان مخاطبان این اثر را گروه سنی نوجوانان دختر مقطع راهنمایی تا دبیرستان اعلام نمود، گرچه مطالعه آن را برای تمام مقاطع تحصیلی و سنی مفید دانست.

سی گام این کتاب عبارتند از :


1. خدای صدف آفرین
2. مسابقه عکاسی
3. گناه مشترک
4. چه رنگی در کجا؟
5. نقشی برای یک دختر مسلمان
6. حقوق دیگران
7. نشانه ها و نمادها
8. از کوزه همان برون تراود که در اوست
9. پرسه در اطراف پرتگاه،
10. بی تفاتی
11. ارزش انسان،
12. منشأ یک عادت خوب یا بد
13. زیبا نشان دادن زشتی ها
14. تابلوهای راهنما و قانون های الهی
15. کنجکاوی،
16. غفلت و یادآوری
17. مروارید در ...
18. حجاب و سلامت
19. الگوها و سرمشق ها
20. تأثیر ظاهر بر باطن
21. آیا حجاب یک مسئله شخصی است؟
22. لذت سختی،
23. ریخت و پاش سرمایه ها
24. رابطه حجاب و درس خواندن
25. قویترین آنتی ویروس
26. حجاب مردان
27. حجاب در نماز
28. وضعیت حجاب در جهان
29. پوشانیدن عیب یا زیبایی؟
30. چو صد آمد نود هم پیش ماست.
 

کتاب حاضر با قیمت 1800 تومان و توسط نشر شهاب الدین-قم انتشار یافته است



 

یكى از علماء مى فرمودند:

 

من يك وقت راجع به افرادى كه بد حجاب هستند فكر مى كردم حساب كردم و شمردم چند نوع بدحجاب داريم همه يك رقم نيستند.
1- بعضى بدحجابها بسيار آدمهاى خوبى هستند، منتهی محيط خانوادگى وفاميليشان بدحجاب بوده اين هم هيچ غرضى نداشته واينجور بار آمده .
2- بعضى ها مادرهايشان بدحجاب هستند و او هم ياد گرفته .
3- بعضى ها مادرهايشان حجاب دارد اين لج مى كند.
4- بعضى ها مساله را نمى دانند كه بى حجابى يا بدحجابى حرام است .
5- بعضى ها مشكل روحى دارند.
6- بعضى ها كمبود دارند.
7- بعضى ها كُلاًميخواهند به دين دهن كجى كنند.
8- بعضى هاتقليدى هستند مثلاً چون دختر خاله اش يا همسايه اش ‍ اينجورى است آنهم بايد اينجور باشد.
9- بعضى خيال مى كنند تمدّن و تجدّداست .
10- بعضى ها خانوادگى روانى و خيالى هستند.
11- بعضى ها پول گرفته اند كه فرهنگ بدحجابى يا بى حجابى را رواج دهند. و فرهنگ مبتذل غربى را در كشور مذهبى بياورند و مردم را بى قيد و بى بند و بار و بى دين و لامذهب بار بياورند و هركارى كه ميخواهند انجام دهند.
12- بعضى ها بر اثر رفت و آمدها و روابط دوستانه و مسخره كردن دوستانشان ... بى حجاب يا بدحجاب شده اند.

منبع: كتاب داستانهايى از پوشش و حجاب



 

 

 

زن بايد اين مسئله را كاملاً درك كند كه حجاب او تنها مربوط به خود او نيست تا بگويد من از حق خودم صرف نظر كردم ، حجاب زن مربوط به مرد نيست تا مرد بگويد من راضيم ، حجاب زن مال خانواده نيست تا اعضاي خانواده رضايت بدهند ، حجاب زن ، حقي است الهي .

حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه مال شوهر و نه ويژه برادر و فرزندانش مي باشد. همه اينها اگر رضايت بدهند قرآن راضي نخواهد بود ، چون حرمت زن و حيثيت زن بعنوان حق الله مطرح است و خداي سبحان زن را با سرمايه عاطفه آفريد كه معلّم رقّت باشد و پيام عاطفه بياورد، اگر جامعه اي اين درس رقّت و عاطفه را ترك نمودند و به دنبال غريزه و شهوت رفتند به همان فسادي مبتلا مي شوند كه در غرب ظهور كرد.

لذا كسي حق ندارد بگويد من به نداشتن حجاب رضايت دادم ، از اين كه قرآن كريم مي گويد "هر گروهي ، اگر راضي هم باشند ، شما حد الهي را در برابر آلودگي اجرا كنيد" ، معلوم مي شود عصمت زن ، حق الله است و به هيچ كسي ارتباط ندارد . قهراً همه اعضاي خانواده و اعضاي جامعه و خصوصاً خود زن امين امانت الهي هستند . زن به عنوان امين حق الله از نظر قرآن مطرح است يعني اين مقام را و اين حرمت و حيثيت را خداي سبحان كه حق خود اوست ، به زن داد و خواسته است او اين حق مرا تو به عنوان امانت حفظ كند

قرآن کریم هنگام سخن درباره حجاب میفرماید: "حجاب احترام به زن است تا نامحرمان او را با دید حیوانی ننگرند"(احزاب ۵۹) از این رو نظر به زنان نامسلمان بدون قصد تباهی جایز است و علت آن اینست که زنان نامسلمان از این حرمت بی بهره اند.

حال اگر کسی از تشخیص اصول ارزشی عاجز باشد ممکن است حجاب را بند بداند در حالیکه قرآن کریم علت و فلسفه حجاب را چنین بیان میکند:" ذلک ادنی ان یعرفن فلایوذین" (احزاب ۵۹) یعنی برای اینکه شناخته شوند و مورد اذیت واقع نگردند. زیرا آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.

برگرفته و باتلخیص از : زن در آینه جمال و جلال/ آیه الله جوادی آملی



 

شاید گاهی خدا دلش برایت تنگ میشود

شاید هوای سرد بهانه ایست

تا تو با حجاب شوی! دردانه پروردگارت...

آری خدا گاهی دلش برای حجاب تو تنگ میشود.

هوای سرد مجبورت کرده با حجاب شوی!

ای کاش از نگاه نامحرم هم سردت میشد ...



 


پاداش مجاهد شهيد در راه خدا،بزرگتر از پاداش عفيف پاكدامني نيست كه قدرت بر گناه دارد و آلوده نميگردد،همانا عفيف پاكدامن، فرشته اي از فرشته هاست.

 

نهج البلاغه-حكمت۴۷۴


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم