ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

خورشید به سوگ مصطفی می گرید

مهتاب به حال مجتبی می گرید

در مشهد دل چه کربلایی برپاست

قومی به شهادت رضا می گرید



رفتم به سر تربت شمس تبریز

دیدم دو هزار زنگیان خون ریز

هریک به زبان حال با من می گفت

جامی که به دست توست کج دار و مریز



            بعضی از آدمها را باید چند بار خواند تا معنی آنها را فهمید و

            بعضی از آدمها را باید نخوانده دور انداخت.

            بعضی آدمها جلد زرکوب دارند٬ بعضی جلد ضخیم،

            بعضی جلد نازک وبعضی اصلا جلد ندارند.

            بعضی آدمها با کاغذ کاهی نا مرغوب چاپ می شوند و

            بعضی با کاغذ خارجی.

            بعضی آدمها ترجمه شده اند و

            بعضی تفسیر می شوند.

            بعضی از آدمها تجدید چاپ می شوند و

            بعضی از آدمها فتو کپی آدمهای دیگرند.

            بعضی از آدمها دارای صفحات سیاه وسفیداند و

            بعضی از آدمها صفحات رنگی و جذاب دارند.

            بعضی از آدمها قیمت پشت جلد دارند.

            بعضی از آدمها با چند درصد تخفیف به فروش می رسند.

            بعضی از آدمها بعد از فروش پس گرفته نمی شوند.

            بعضی ازآدمها را باید جلد گرفت.

            بعضی از آدمها را می شود توی جیب گذاشت و

            بعضی را توی کیف.

            بعضی از آدمها نمایشنامه اند و در چند پرده نوشته و اجرا می شوند.

            بعضی از آدمها فقط جدول سرگرمی اند وبعضی ها معلومات عمومی.

            بعضی از آدمها خط خوردگی و خط زدگی دارند و

            بعضی از آدمها غلط های چاپی فراوان .

            ازروی بعضی از آدمها باید مشق نوشت و

            از روی بعضی آدمها باید جریمه نوشت

            به راستی ما کدامیم؟…

                                         "زنده یاد قیصر امین پور"

 

 

--



بي بند و باري و رواج فرهنگ مبتذل غربي ، مهمترين وسيله نفوذ فرهنگي دشمن است . ابرقدرتها و عوامل مزدور آنها در كشورهاي اسلامي مانند الجزائر ، لبنان ، تركيه و ايران . . .  ساليان دراز در ترويج آن كوشيدند اما با بيداري مسلمانان و پيروزي انقلاب اسلامي اكنون حجاب به عنوان سمبل تعهد و تعبد زن به فرهنگ اسلام و مبارزه با استكبار در جهان مطرح مي باشد . حجاب آنقدر براي جهانخواران خطرناك است كه در برابر حجاب چند دختر مسلمان در غرب اعلام جنگ و مبارزه مي كند . در فرانسه و ديگر كشورهاي اروپايي ، گروههاي مختلف چپ و راست متفق القولند كه بايد با حجاب اسلامي به شدت جنگيد زيرا پايه هاي فرهنگ غرب را متزلزل و نابود مي كند و مقدمه ورود بنياد گرائي اسلامي به غرب است .



 

مقدمه:

ایجاد تفرقه وتشدید اختلافات قومی و مذهبی و شکاف بین مردم بادولت ها روش همیشگی غربی هاست و ترویج فساد و فحشاء را مهمترین راهبرد فروپاشی از درون و کار آمدترین فرودگاه برای ورود محصولات ضد فرهنگی خود قلمداد می کنند.

ملت ما، خصوصاً جوانان ما، باید هشیار و آگاه باشند و با اتحاد و یکپارچگی و حضور در مساجد جلو این تهاجم شوم را سد کنند تا به یاری خداوند بتوانیم در مقابل این بحران  نیز مانند بحران های دیگر ایستادگی کرده دشمنان را نا امید کنیم.

متاسفانه حاکمیت کفر واستکبار جهانی به جنگ اسلام و مسلمین آمده است، از اینرو مردم ایران باید برای مقابله با مشکلاتی که دشمن ایجاد می کند خود را قوی و با ایجاد اتحاد و تكيه بر قرآن و نهج البلاغه اختلافات قومی و مذهبی را کمرنگ و نقاط مشترکی که اسلام در دنیا مطرح می کند را پررنگ کند.

ملت ایران باید از تاکتیک هایی که دشمن برای از بین بردن دین اسلام استفاده می کند آگاه باشد و با همدلی و وحدت، و تكيه بر قرآن و نهج البلاغه و مكارم اخلاق استکبار جهانی را شکست دهد.

 قسمتی از یکی از مقالاتم با عنوان : "فعال سازی مساجد در ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با جنگ نرم"



 

 

 

مقدمه  

    مهم ترین « اعجاز ادبي راه كارهاي عملي مقابله با فتنه از منظر قرآن »  اتحاد و عمل نمودن به اخلاق فاضله اي است كه در قرآن و نهج البلاغه و اعمال و رفتار ائمه ی معصومین(ع) سفارش شده است اگرملت ما خود را به تقوا، ايثار، ولايت پذيري، پرهيز از دنياگرايي، تجملات و ... عادت دهند كشور ما چنان ساختار فرهنگي محكمي پيدا خواهد كرد كه هيچ ابرقدرتي در هيچ زماني نمي تواند كوچك ترين ضربه اي به آن وارد كند. اعجاز ادبي قرآن مربوط به اشاراتي است كه از گوشه هاي سخن حق تعالي آشكار گشته ، از آن جايي كه قرآن كتاب هدايت انسان ها ست و كار آن ساختن انسان است ، راه سعادت را به ما نشان مي دهد و اعجاز آن راه كارهايي است كه با فصاحت و بلاغت منحصر به فرد ، مكارم اخلاق را به ما يادآور مي شود تا مانند اسلحه اي در مبارزه با فتنه به كار گيريم و دشمنان را از پاي درآوريم .

وجوه اعجاز ادبي قرآن در مبارزه با فتنه براساس دقت و درك عظمت آن بسيار زياد است و هرچه تعمق در آن بيشتر شود به ابعاد ديگري از اين اعجاز نمي توان رسيد .

« واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» : « به ریسمان خ



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 7 آذر 1393برچسب:اعجاز ادبی قرآن, :: 6:27 :: توسط : زرین

 

« به خدا توکل کنیدازخدای متعال توفیق بخواهید .رابطه تان را روزبه روز با معنویت و خدای متعال تقویت کنید مبادا اشتغالات کاری شما را از ذکر و توجه و پرداختن به معنویت باز بدارد .» « رهبر معظم انقلاب  12/6/86»



درس اول (ستایش خدا)                          صفحه  3

1-به نام نقش بند...:به نام خداوندی که نقاش عالم خاکی و روشنی بخش زیبا رویان آسمان هاست.

2-خداوندی...:فرمان روایی که هیچ نقصی در پادشاهی او نیست.

3-نه در ایوان...:نه وهم و خیال اجازه ورود به پدشگاه او را داردو نه عقل توان درک دلیل کارهای او را .

4-کسی با او...:خداوندهیچ شریک و همتایی ندارد و همواره به بندگان خود کمک و یاری می کند ،همه ی موجودات فانی هستند ولی خداوند همواره باقی خواهد ماند.

5-قدیمی...:خداوند ازلی وابدی است،برای آفرینش او زمان آغازی وجود ندارد وهیچگاه هم نمی توان برای او پایانی در نظر گرفت.

6-قمر...:به ماه

 

 

 

 

 

         

 

       

 

 

                                                    



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:ا معانی ادبیات تخصصی3انسان,, :: 15:12 :: توسط : زرین

دين ، پشتوانه اخلاق :

يكي از مهم ترين كاركردها و آثار دين داري و ايمان مذهبي اين است كه دين پشتوانه و ضامن اجراي اخلاق در زندگي فردي و اجتماعي مي باشد . آراستگي به صفات نيك اخلاقي و به طور كلي فضائل و مكارم اخلاقي كه از بزرگ ترين سرمايه ي زندگي به شمار مي آيد و اساساً زندگي انساني و حيات معقول و متعالي توسط آن ها معنا و مفهوم واقعي پيدا مي كند ، تنها در پرتو دين ميسر است . چرا كه اخلاق بدون دين و ايمان اساس و پايه ي درستي ندارد و معنا و مفهوم پيدا نمي كند . « زير بناي همه اصول اخلاقي و مشروعيت و ضمانت اجرايي آن ها دين و ايمان و اعتقاد به خداي متعال به عنوان سرچشمه ي همه ي خوبي ها و ارزش هاي ديني و اخلاقي است . » (ابراهيم زاده آملي ، 1382 ، ص 39 )



« واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا»

« به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید.» (آل عمران، آیه ی 103)

حضرت امام (ره) در تبیین آیه ی مذکور می فرمایند: لکن دستور خدا دستور « واعتصموا بحبل الله» است .این که مهم است، این است که تنها این نباشد که همه با هم در یک امر مجتمع باشید و متفرق نباشید، امر این است که همه با هم اعتصام به « حبل الله» بکنید، راه ، راه حق باشد توجه به حق باشد و اعتصام به راه حق باشد. انبیاء آمده اند که همه را در راه حق مجتمع کنند. (صحیفه امام ، ج 9،ص131)


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم