ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 

 

مقدمه :

از آنجائيكه زن بودن يك مسئوليت است نقش او وراي زن سنتي و زن متجدد است او شخصيت والاي ديگري بنام زن مسلمان دارد كه بر اين دو مي خروشد و از افق اين دو فراتر مي رود پس در اولين مرحله او بايد خودش را بشناسد و به زن بودنش افتخارنمايد او بايد آگاه باشد  كه جامعه از زن مسلمان حجاب و تقوي مي خواهد نه زيبايي ، عفت و شرم مي خواهد نه قامت ، سازندگي مي خواهد نه ويرانگري .

اگر بپذيريم كه اساس و اصل صلاح وفساد انسان و جامعه تربيت است نقش تربيتي زن به تناسب واقعيات روحي وجسمي و موقعيت بيولوژيكي از جايگاه ويژه اي برخوردار است .

اوست كه با حجاب خود تربيت اين ملت و رشد استعدادهاي نهفته در جوانان و حركت اين انقلاب را با قدرت تعديل فكر و انتقال فكر وساختار فكري اسلامي به انجام مي رساند و در نهايت بايد يكي از دو راه را براي تربيت نسل آينده طي كند ، يا تربيت افرادي چون حضرت حسين (ع) براي انقلاب خون و قيام و با تربيت افرادي چون زينت (س) براي انقلاب پيام. چرا كه هر انقلابي پيامي دارد و محتاج پيام رساني . پيام آور خون حسين زينب (س) مي باشد كه با حجاب و عفاف خود رسالتي چنين عظيم را صادقانه بدوش كشيد .

اگر مي بينيم كه وظيفة‌ « پوشش » به زن اختصاص يافته است از اين جهت است كه ملاك آن مخصوص زن است. زن مظهر جمال و مرد مظهر شيفتگي است . قهراً به زن بايد بگويند خود را در معرض نمايش قرار نده نه به مرد . لهذا با اينكه دستور پوشيدن براي مردان مقرر نشده است ، عملاً مردان پوشيده تر از زنان از منزل  بيرون مي روند ، زيرا تمايل مرد به نگاه كردن و چشم چراني است نه به خودنمائي ، و برعكس تمايل زن بيشتر به خودنمايي است نه چشم چراني . تمايل مرد به چشم چراني بيشتر زن را تحريك به خودنمائي مي كند و تمايل به چشم چراني كمتر در زنان وجود دارد . لهذا مردان كمتر تمايل به خودنمائي دارند .

- معني لغوي حجاب :  « 1- پرده ، ستر    2- نقابي كه زنان چهره ي خود بدان پوشاننده ،  روبنده ، برقع  3- چادري كه زنان سرتاپاي خود را بدان پوشانند » ( معين ، 1371، ج1، ص1340)       

- حجاب در قرآن : « هنگامي كه چيز



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:, :: 9:31 :: توسط : زرین

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم