ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 

عید سعید فطر مبارک

بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد               هلال عید به دور قدح اشارت کرد

به روی یار نظر کن زدیده منت دار                    که کار دیده ،نظر از سر بصارت کرد

ثواب روزه و حج قبول آن کس برد                     که خاک میکده عشق را زیارت کرد

مقام اصلی ما گوشه ی خرابات است                  خداش خیر دهاد هرکه این عمارت کرد

بهای باده ی چون لعل چیست ؟جوهر عقل            بیا که سود کسی برد کاین تجارت کرد

نماز در خم آن ابروان محرابی                        کسی کند که به خون جگر طهارت کرد

فغان که نرگس جماش شیخ شهر امروز               نظر به دردکشان از سر حقارت کرد

حدیث عشق زحافظ شنو نه از واعظ                  اگرچه صنعت بسیار در عبارت کرد

                             *************************************

 



"مسلمین اگر چنانچه با هم اتفاق بکنند و وحدت کلمه پیدا بکنندنه قضیه ی قدس پیش می آید و نه قضایای افغانستان پیش می آید ونه قضایایی که برای مسلمین در جاهای دیگر پیش می آید."(پیام امام خمینی به مناسبت روز جهانی قدس ،59/5/15)



می گویند جهنم یا بهشت هرکس لحظه ای پیش از مرگش متولد می شود.

جهنم از آن کسی است که در آن لحظه کوتاهی که به پشت سر نگاه می کند دریابد فرصتی را برای تکریم معجزه زندگی از دست داده است.

بهشت از آن شخصی است که در آن لحظه بداند اشتباهاتی کرده، اما ترسو نبوده. زندگیش را کرده و کاری را که باید، انجام داده.

در چنین لحظه ای است که به فلسفه اصلی زندگی مان پی می بریم.



دفع مسمویت:

پرهیز از خوردن و نوشیدن باعث می شود که بدن به حالت استراحت رفته و انرژی ای که معمولا صرف هضم غذا می کرده، اکنون برای پاکسازی، از بین بردن سموم، درمان زخم های کهنه و ساختن سلولهای جدید صرف کند. در این حالت، بدن برای رساندن مواد لازم به سلولها مجبور به استفاده از انرژی ذخیره شده در گلیکوژن می گردد.

از آن جهت که بیشتر چربی ذخیره شده، شکسته شده است، بدن از مواد شیمیایی و سمومی که به واسطه مصرف مواد غذایی جذب بدن شده اند، پاک می شود. بدین صورت سم زدایی طبیعی در روده بزرگ، کلیه ها، ریه، غدد لنفاوی و پوست رخ می دهد.

گوارش:

هنگامی که در طول روز انرژی ثابتی دریافت نمی کنیم، بدن از انرژی ذخیره شده گلیکوژن در کبد استفاده می کند. استفاده از گلیکوژن کبد باعث می شود سطح قند خون پایین آمده و احساس ضعف، بی حالی و رخوت بر انسان چیره شود. اما در همین حال دستگاه گوارش مشغول پاکسازی خود است و هضم بهتر و جذب مواد مغذی نتیجه آن خواهد بود. پوشش داخلی معده و روده ها نیز برای ترمیم غدد و ماهیچه ها و پاک سازی مواد زائد کار می کنند.

کلیه های روزه داران در روزهای اول، نمک و آب بیشتری از دست می دهند که باعث افزایش ادرار و پایین آمدن فشار خون می شود. همچنین افزایش ترشح هورمون های ضد پیری و کاهش دمای بدن بدلیل کاهش سرعت سوخت و ساز، از دیگر فرآیندهای ایجاد شده در هنگام روزه گرفتن است.



15موردی که هر کاربر کامپیوتر باید بداند!

 
هنگامی که یک فایل را از کامپیوتر یا کارت حافظه پاک می کنید ، آنرا واقعا از فضای دیسک خود حذف نکرده اید. در واقع اطلاعاتی را پاک کرده اید که به کامپیوتر شما می گوید که فایل در کدام بخش از فضای دیسک قرار داشته است.
افکارنیوز: اگر از کارکشتگان کار با کامپیوتر یا اینکه کاربری تازه کار و مبتدی هستید ، ۱۵ نکته ضروری وجود دارد که می بایست بدانید:

۱- روی هر چیزی دبل کلیک نکنید.

دبل کلیک کردن زمانی است که می خواهیم آیتمی در ویندوز باز کنیم .دبل کلیک برای مواردی مانند کلیک روی صفحات وب ، dialog box و بسیاری مواردی دیگر کاربردی ندارد و چه بسا در مواردی تبعاتی نیز در بردارد مانند فایل های زیپی که حاوی اطلاعات مهمی هستند و ممکن است که باز شوند یا اینکه باعث شود فرمی را دوبار ارسال کنیم اگر نیازی به در نظر گرفتن این مورد برای خود نمی بینید آن را برای کسی که مرتکب آن می شود بازگو کنید.


۲- از اسلش و بک اسلش در موارد مناسب استفاده کنید.

بیاییید به این مورد نگاهی بیندازیم: / این علامت اسلش است. و این شکل بک اسلش .بک اسلش عموماً در مسیرهای فایل ویندوز (C:Program FilesWhatever ) در حالی که اسلش ها برای آدرس های اینترنتی کاربرد دارد. (http://www.seemorgh.com/home.html)

۳- پیغام های خطا را بدرستی ثبت کنید.

زمانی که کامپیوتر شما crash(از کار افتادن) می شود ، سیستم سعی می کند چرایی این واقعه را به شما بفهماند اگر چه این امر را به صورت ردیف های از اعداد یا علامت هایی بیان می کند که ممکن است کاملا برای شما نامفهوم باشد تمامی متن پیغام خطا را یادداشت کنید (یا اینکه در صورت امکان از آن عگس بگیرید) تا بدینوسیله آن را در گوگل جستجو کنید یا اینکه آن را به یک متخصص نشان دهید. اگر کامپیوتر شما خطاها را نمایش نمی دهد به قسمت Action Center واقع در کنترل پنل بروید ومطمئن شوید که نمایش پیام های بایگانی شده ‘View archived messages’ یا بخش نمایش گزارش مشکلات ‘View problems to report’ فعال هستند یا نه.

۴- فایل های به ظاهر پاک شده را بازیابی کنید.

هنگامی که یک فایل را از کامپیوتر یا کارت حافظه پاک می کنید ، آنرا واقعا از فضای دیسک خود حذف نکرده اید. در واقع اطلاعاتی را پاک کرده اید که به کامپیوتر شما می گوید که فایل در کدام بخش از فضای دیسک قرار داشته است. با این عمل شما به کامپیوتر اجازه می دهید که آن قسمت از فضای دیسک را برای قرار دادن اطلاعاتی جدید اختصاص دهد و اطلاعات جدید را جایگزین اطلاعاتی کند که به ظاهر پاک کرده اید. اگر تصادفا چیزی را پاک کردید، ابزارهای بازیابی مانند Recava می توانند به شما کمک کنند تا فایل ها را بازیابی کنید اما به شرطی که اطلاعات جدیدی روی آنها نوشته نشده باشد.

۵- قبل از آنکه از شر هارد دیسک خود راحت شوید اطلاعات آنرا به طور کامل پاک کنید.

از آنجایی که کامپیوتر شما فورا تمامی فایل های حذف شده را نابود نمی کند از اینرو نمی توانید هارد دیسک خود را قبل از فروش یا تعویض، صرفا فرمت کنید، زیرا شخص دیگری می تواند این امکان را داشته باشد تا ازابزارهای بازیابی جهت بازیابی اطلاعات حساس و مهم شما استفاده کند. به همین جهت انواع متنوعی از ابزارها وجود دارند که اطلاعات را به طور کامل از درایوها پاک می کنند. یک نسخه از این دست نرم افزارها Darik’s Boot and Nuke است.

۶- تیک Box ها را قبل از نصب نرم افزار بردارید.

بسیاری از نرم افزارهای مفید در فرآیند نصب خود الحاقات دیگری نیز دارند مانند تولبارهای جستجو و افزونه ها (Add Ons) . بعضی از آنها اصرار دارند که نشان دهند، بسیار مفید هستند و اینستالر(برتامه نصب کننده) نیز طوری تنظیم شده است که آنها را نصب کند مگر آنکه شما تیک، Box مربوط به آنرا بردارید. افزونه ها نیز از مواردی هستند که کامپیوتر شما به آنها نیاز دارند اما شما شاید دقیقا ندانید که این افزونه ها چه نوع اطلاعاتی را می توانند ارسال کنند. افزونه ها به همراه نرم افزارها ارایه می شوند ، آنها صرفا برای ناشران برنامه ها پولساز هستند نه اینکه قائدتا بتوانند مفید باشند. پس به دقت توجه کنید که قبل از نصب برنامه دقیقا چه چیزی را نصب می کنید و مراقب باشید که اینستالرها، موتور جستجوی شما را تغییر ندهند یا



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:7 :: توسط : زرین

اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِاسْمِکَ یا حافِظُ یا بارِئُ یا ذارِئُ یا باذِخُ یا فارِجُ یا فاتِحُ یا کاشِفُ یا ضامِنُ یا امِرُ یا ناهی

خدایا از تو خواهم به حق نامت ای نگهدار، ای پدید آرنده‌،ای آفریننده،  ای والامقام، ای غمزدا ای کارگشا ای برطرف کننده اندوه‌،ای ضامن بندگان،ای فرمان ده‌،ای قدغن



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 12:38 :: توسط : زرین



فارغ از آن
فارغ از اين
فارغ از هر كيش و آيين 
مهرباني را بياموز.....

 



 

هرگاه بنده ام مرا بخواند
چنان به او گوش مي سپارم
كه گويي بنده اي جز او ندارم
اما....
بنده ام همه را چنان مي خواند
كه گويي همه خداي اويند
جز من......

 



10۰ ماده غذايي كه چهره شما را زيباتر ميكند

 
در این مطلب ده ماده غذایی كه نه تنها به شما كمك می كند احساس خوبی داشته باشید بلكه كمك می كند چهره ای زيبا نیز داشته باشید معرفی می شود.
به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان امروز، همان طور كه می گویند شما همان چیزی هستید كه میل می كنید درست غذا خوردن به حفظ یك زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم كمك می كند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی كه میل میكنید دارید و زمانی كه موادی كه مصرف می كنید برا یشما مفید است . این شانس را دارید كه از چهره ای كه می خواهید بر خوردار باشید.

آب

نوشیدن مقادیر كافی آب در هر روز به پوست كمك می كند كه ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر كلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس ورم می كنید ممكن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن كمك می كند.

ویتامین c

ویتامین c به بدن كمك میكند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت كرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع م.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 12:7 :: توسط : زرین

10فایده هویج برای سلامتی قرص‌های ویتامین A را فراموش کنید. این میوه نارنجی رنگ، ویتامین A مورد نیاز شما را تامین کرده و فواید بیشمار دیگری نیز برای سلامت پوست، پیشگیری از سرطان و مقابله با پیری دارد. اگر می‌خواهید بدانید چطور بیشترین استفاده را از این سبزیجات فوق‌العاده ببرید، با ما همراه باشید.

فواید هویج

۱. تقویت بینایی

تصور قدیمی که هویج برای چشم‌هایتان خوب است کاملاً درست است. هویج سرشار از بتا-کاروتین است که در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A در قرنیه چشم به رودوسپین تبدیل می‌شود که رنگدانه‌ای بنفش رنگ لازم برای بینایی است.

بتا-کاروتین در برابر زوال ماکولا و آب‌مروارید ناشی از بالا رفتن سن نیز محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه مقدار زیادی بتا-کاروتین مصرف می‌کنند، تا ۴۰ درصد کمتر در معرض زوال ماکولا قرار می‌گیرند.

۲. پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که هویج خطر بروز سرطان ریه، سینه و روده را کاهش می‌دهد. محققان به تازگی فالکارینول و فالکاریندیول را کشف کرده اند که



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 11:42 :: توسط : زرین

   
 



زندگي بافتن يك قاليست
نه همان نقش ونگاري كه خودت ميخواهي
نقشه را اوست كه تعيين كرده
تو در اين حين فقط ميبافي.....
نقشه را خوب ببين
نكند آخر كار قالي زندگيت را نخرند!!

 



آشنایی با 4 ماده غذایی برای سلامت استخوان‌ها


  کلسیم و ویتامین D در سلامت و تراکم استخوان‌ها نقش اساسی بر عهده دارند.

برخی مواد غذایی حاوی ویتامین D و کلسیم هستند که در این بخش به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

1- شیر

این نوشیدنی حاوی کلسیم و ویتامین D است. همچنین مصرف محصولات فرآوری شده از شیر، مانند پنیر و بستنی برای سلامت و تقویت استخوان‌ها توصیه می‌شود.

البته قابل ذکر است بیشتر مصولات فرآوری شده از شیر، دارای مقدار مناسبی کلسیم بوده ولی از مقدار کمی ویتامین D برخوردارند.

اگر می‌خواهید به طور منظم شیر مصرف کنید، نوع کم چرب آن را انتخاب کرده تا از حداکثر خواص مفید آن بهره‌مند شوید.

2- آجیل و مغزها

معمولا این مواد غذایی سرشار از منیزیم هستند که به سوخت و ساز کلسیم در بدن کمک خوبی می‌کنند.

3- گردو

گردوها دارای ترکیبات بسیار مفیدی مانند اسیدهای چرب امگا3 و آمینو آلفالینولئیک هستند که برای تقویت استخوان‌ها بسیار مفیدند.

4- هویج


مواد مغذی موجود در هویج آلفا-کاروتن و بتاکریپ‌ توکسانتین است. هویج را به صورت خام مصرف کنید تا از حداکثر خواص آن بهره‌مند شوید.


 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 19:2 :: توسط : زرین

مصرف روزانه يك ليوان آب پرتقال سلامت پوست، مو و ناخن را افزايش مي‌‌دهد.

به گزارش جهان، كارشناسان تغذيه معتقدند آب پرتقال به دليل اين كه حاوي ويتامين C، پتاسيم و اسيد فوليك است، مي‌‌‌تواند در سلامت پوست، مو و ناخن تاثير بسزايي داشته باشد.

به گفته كارشناسان تغذيه، رنگ دانه‌هاي زرد موجود در پرتقال در كاهش تخريب‌هاي پوستي ناشي از نور آفتاب موثر است و در ارتقاء انعطاف پذيري پوست تاثير خواهد داشت.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ايندين تايمز، پزشكان به افراد توصيه مي‌كنند مصرف مواد مغذي به خصوص مواد خوراكي كه حاوي ويتامين C هستند به داشتن پوست، مو و ناخن سالم كمك مي‌‌كند و گنجاندن آنها در رژيم غذايي روزانه مفيد اس



 
تکنیک چینی "جین جی دو"
اگر نتوانید با چشمان بسته بیش از 10 ثانیه روی یک پا بایستید، اندام های داخلی شما باهم هماهنگی ندارند و بدن شما به سمت پیری است.انجام روزانه این تمرین - روزی یک دقیقه – توصیه شده است. گفته شده که ایمنی بدن بالا می رود، فشار و قند خون تنظیم می شود، بیماریهای شانه ها و ستون فقرات کاهش می یابد و از تحلیل قوای فکری جلوگیری می شود
لابد تصور می کنید کار ساده ای است! در این صورت بهتر است یک بار امتحان کنید



 گرانبهاترین آپارتمان آمریکا + عکس

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۰
قیمت این پنت هاوس را حدود 100 میلیون دلار تخمین زده اند. 6 اتاق خواب، 9 حمام، اتاق غذاخوری 20 نفره و یک اتاق کنفرانس از دیگر ویژگی های این خانه به شمار می رود.
به گزارش افکارنیوز، تصاویری که در زیر مشاهده می کنید قسمت هایی از گرانبها ترین خانه آمریکا در نیویورک را به تصویر می کشد. این خانه مساحتی معادل 8000 فوت مربع دارد و با داشتن تراسی به مساحت 3000 فوت مربع و 135 پنجره نمایی متفاوت را به رخ بینندگان می کشد.

قیمت این پنت هاوس را حدود 100 میلیون دلار تخمین زده اند. 6 اتاق خواب، 9 حمام، اتاق غذاخوری 20 نفره و یک اتاق کنفرانس از دیگر ویژگی های این خانه به شمار می رود.















منبع :برترین ها

کد مطلب: 129270
Share/Save/Bookmark

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 17:59 :: توسط : زرین

 

 

بزرگترین قرآن چاپی جهان +عکس

کتاب - بزرگترین قرآن چاپی که در قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان قراردارد به محل دیگری منتقل خواهد شد، این قرآن یک و نیم در دو متری دارای 632 صفحه و به وزن 800 کیلوست.

سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس نوشت: این کتاب مقدس برای مسلمانان را به شهر بولغار منتقل می‌کنند که در قرن دهم مذهب رسمی آن، اسلام نامیده شد. در آن زمان در اراضی تاتارستان کنونی کشور قرون وسطی بولغارهای ولگا قرار داشت.

کشور بولغارهای ولگا از قرن دهم تا سیزدهم وجود داشت. در این دوره استادکاران جواهر ساز، سنگ تراشان و چرم سازان و آهنگران بولغار از شهرت و آوازه زیادی برخوردار بودند. زیور آلات، پوست و عسل و زره های زنجیری ساخت بولغار در کشورهای زیادی مشهور و از تقاضای زیادی در آنجا برخوردار بودند. تاجران بولغاری به تجارت بزرگی با کشورهای زیاد اروپا و آسیا می پرداختند. به نوبه خود، تاجران از چین و بغداد و دمشق و اسپانیا برای شرکت در بازار مکاره سالانه در بولغار به آنجا می آمدند. تعداد زیادی از بازرگانان خارجی از شهرک ها و خیابانهای خاص خود برخوردار بودند.

 

در زمان حاضر بولغار شهری با یادبودهای تاریخی زیاد است. کتاب قرآنی که نامش وارد کتاب رکوردهای گینس شده است یک زیور دیگر این شهر خواهد شد. قرآن یک و نیم در دو متری دارای 632 صفحه و به وزن 800 کیلوست. برگ های این کتاب مقدس برای مسلمانان از کاغذ اسکاتلندی تهیه شده و برای تزیین جلد های آن از یشم، مالاخیت و سنگ های نیمه قیمتی و نخ های طلا ونقره استفاده شده است.

 

 

قرآن دو متری بطور موقت در سالن طبقه اول مسجد « قل شریف» در کرملین قازان قرار داشت. قبل از آنکه این کتاب مقدس برای مسلمانان به بولغار برده شود، شخصیتهای مذهبی تاتارستان ختم قرآن را به انجام می رسانند، یعنی آن را از اول تا به آخر می خوانند. درست کردن بزرگترین قرآن جهان یک پروژه مشترک کشور، عرصه تجاری و سازمان های مذهبی و جامعه با سرمایه حدود 160 میلیون دلار بود.

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 17:49 :: توسط : زرین

مهمترین عاملی که باعث چاقی افراد می شود خوردن غذاهای ناسالم و پر کالری است که اگر با غذاهای خوب جایگزین شود می تواند مقدار کالری ورودی را کاهش دهد و شما لاغرتر می شوید.
به گزارش افکارنیوز به نقل از مشرق، لاغری بی دردسر آرزوی تمام افرادی است که می خواهند وزنشان را کاهش دهند. در اینجا نگاهی داریم به تعدادی از جایگزین های غذایی که می توانند به چربی سوزی شما کمک کند.

آب

آب به طور طبيعي جلوي گرسنگي را مي گيرد. تحقيقات فراواني نشان داده نوشيدن آب فراوان، به كاهش سريع تر وزنتان كمك مي كند. طبق بررسي هاي محققان آلماني با خوردن روزانه ۴۸۱ گرم آب، متابوليسم بدن ۳۰درصد افزايش مي يابد: درضمن نوشيدن آب جلوي گرسنگي را هم مي گيرد و تا حدي سيركننده است.

چاي سبز

به جاي اينكه معتاد به مصرف چاي سياه و قهوه به دليل كافئين بالا شويد، چاي سبز بنوشيد. تحقيقات نشان داده است مصرف چاي سبز متابوليسم بدن را افزايش مي دهد و به كاهش وزن كمك مي كند. اين نوشيدني پرفايده خواص ضدسرطاني دارد و جلوي ناراحتي هاي قلبي- عروقي را مي گيرد.

شير

تحقيقات اخير پژوهشگران نشان داده كلسيم به كاهش وزن كمك مي كند. البته هنگام خريد لبنيات بايد اين نكته را مدنظر بگيريد كه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 17:43 :: توسط : زرین

 بسیاری از مواد شیمیایی و مواد سمی که در دنیای خارج از بدن شما وجود دارد در بال مرغ انباشته می‌شوند و شما با خوردن این قسمت لذیذ مرغ، خود را دچار بسیاری از بیماری‌ها می‌کنید. به طیور معمولا آنتی‌بیوتیک می‌دهند، آنتی‌بیوتیک‌ها آن‌ها را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند و هم باعث می‌شود به اصطلاح زودتر وزن بگیرند و رشد کنند به همین دلیل توصیه می‌شود، زمانی دام و طیوری که از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرده‌اند ذبح شوند که نیمه عمر دارو سپری شده باشد تا وقتی‌که این گوشت‌ها به بازار مصرف ارائه می‌شوند، این آنتی‌بیوتیک‌ها به انسان‌ها منتقل نشوند، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد این نکته رعایت نمی‌شود به همین علت بسیاری از افراد در مقابل انواع آنتی‌بیوتیک‌ها از خودشان مقاومت نشان می‌دهند بدون این‌که خودشان علت آن را بدانند، دریافت این آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند از طریق شیر، گوشت و انواع منابع حیوانی باشد.
 
علت خوشمزگی بال مرغ، چربی زیادی است که در آن‌ قسمت‌ها انباشته شده و هرچیزی که خوشمزه باشد یک لذت آنی و یک حسرت دائمی ایجاد می‌کند. در رابطه با گردن مرغ هم گفته می‌شود که گردن محل عبور خیلی از بافت‌های اعصاب است و بسیاری از غدد لنفاوی در گردن قرار دارد که احتمالا این‌ها می‌تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب‌ها را فراهم کند که برای انسان مضر است و توصیه می‌شود که خانم‌ها و دخترخانم‌ها میل نکنند.



مسلمانان به آراستگی و پاکیزگی بسیار توصیه شده اند. پوشیدن لباس پاکیزه و مناسب از لوازم آرامش خاطر است.
 جهان، از کتاب مفاتیح الحیاه آمده است:
 
رسول خدا (ص) می فرماید: برای حضور در میان برادران و خواهران دینی، لباستان را آراسته و لوازم خود را به اصلاح آرید به گونه ای که در میان مردم در نظافت برجسته باشید؛ زیرا خدا زشتی و زشت نمایی را دوست ندارد؛
 
 
همچنین می فرماید: لباس سفید از هر لباسی برای شما بهتر است، پس آن را بپوشید و مردگانتان را در آن کفن کنید؛
 
 
امیر مومنان (ع) می فرماید: لباس پنبه ای بپوشید، چرا که آن لباس رسول خدا (ص) و لباس ما (اهل بیت) است و آن حضرت لباس پشمین و مویین را جز هنگام بیماری نمی پوشید. البته این بدان معناست که هر یک از لباس پشمی و پنبه ای در مورد مناسب خود سزاوار پوشیدن است.
 
راوی گوید: هرگاه امام حسن (ع) برای اقامه نماز برمی خاست بهترین لباس را می پوشید. پرسیدند: چرا بهترین لباس خود را می پوشید؟ فرمود: خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد، پس خود را برای پروردگارم زیبا می کنم و او می فرماید:«در هر مسجدی خود را بیارایید»، از این رو، دوست دارم بهترین لباسم را بپوشم.
 
امام صادق(ع) می فرماید: کتان از جمله لباس پیامبران است؛
 
 
همچنین می فرماید: روز جمعه خود را بیارایید و پاکیزه ترین لباستان را بپوشید.



شخيص و نگهداري زعفران اصل
جام جم آنلاين: زعفران گياهي گرانقيمت و پرخواهنده است بنابراين مثل هر چيز گران و پرطرفدار، انواع تقلبي هم دارد.

‌ مواظب باشيد! برخي متقلبان از جا زدن پودر آجر هم به جاي زعفران ابا ندارند! برخي كاكل ذرت را رنگ مي‌كنند و... ‌ شايع‌ترين شيوه تقلب، استفاده از گل گلرنگ است كه رنگي بسيار شبيه به زعفران توليد مي‌كند و ظاهري همانند آن دارد. ‌

براي تشخيص، برخي يك رشته آن را بين كاغذ‌كاهي يا روزنامه فشار مي‌دهند؛ آنها به ‌جا نماندن اثر چربي بر كاغذ را نشانه مرغوبيت مي‌دانند. ‌

برخي تار و رشته‌اي از آن را در آب حل مي‌كنند: اگر پس از رنگين شدن آب، اليافي نخ‌مانند از رشته باقي باشد آن را تقلبي مي‌دانند. ‌

 زعفران اصل، رنگي زرد و مايل به نارنجي و قرمز دارد. مزه آن كمي تلخ اما مطبوع است. بويي تازه، تند و نافذ دارد و پودر آن در آب گرم كاملا حل مي‌شود. بوي كم علامت كهنگي يا ناخالصي آن است. ‌

از نظر ظاهري، سرشاخه‌هايي كلاله‌مانند و سه‌‌شاخه دارد كه در قسمت بالا به شكل شيپور و در قسمت‌هاي پايين‌تر باريك‌تر است. ‌

زعفران دسته‌اي، مرغوب‌تر است اما حمل و نقل نادرست باعث خرد شدن و در نتيجه كاهش مرغوبيت و ارزش اقتصادي آن مي‌شود؛ در قيمت خريد اين نوع سرتان كلاه نرود.

زعفران را پودر شده نخريد چون تشخيص آن مشكل است. ‌ در صورت مشاهده وزن كمتر، يا ذرات نمك، شكر، شن، حشرات، قارچ، كپك و رشته‌هاي نخ‌مانند از خريد آن اجتناب كنيد. ‌

از ذكر تمام اطلاعات پي آمده، در انواع بسته‌بندي‌شده مطمئن شويد: نشاني كامل كارخانه، شماره تلفن، شماره پروانه ساخت، نام و ثبت تجاري، سري ساخت يا توليد، تاريخ توليد و انقضا، وزن خالص، نوع و درجه‌بندي زعفران، علامت استاندارد، علامت تاييد وزارت بهداشت. ‌

در مصرف زعفران زياده‌روي نكنيد. در هر نوبت با فاصله زياد مجازيد تا 12 رشته يا نزديك به يكدهم زعفران ميل كنيد.

خوردن يك گرم آن سبب تهوع و استفراغ، بيش از پنج گرم سبب خونريزي‌هاي داخلي يا حتي مرگ جنين و بيشتر از آن براي خودتان هم كشنده و مرگ‌آور است. ‌

زعفران بايد دور از نور و رطوبت، در ظروف فلزي يا شيشه‌هاي رنگي نگهداري شود. ظروف پلاستيكي اسانس آن را از بين برده، از مرغوبيتش مي‌كاهند. عطر زعفران پودر شده زودتر تبخير مي‌شود؛ آن را زودتر مصرف كنيد.(جام جم)



برای جلوگیری از ترک خوردن سیب زمینی هنگام پختن، با یک وسیله چند نقطه از آن را سوراخ کنید.
افکارنیوز: اگر می خواهید ماکارونی، برنج و اسپاگتی هنگام پختن به هم نچسبد قبلا دو قاشق روغن خوراکی به آب آن اضافه کنید، مشکل شما حل خواهد شد.

چگونه تلخی کاهو را بگیریم؟

- برای سالم ماندن کاهو، کاهو را می توانید داخل روزنامه بپیچید.

- راه دیگر سالم ماندن کاهو، کاهو را داخل کیسه فریزر گذاشته و در داخل یخچال بگذارم.

- برای از بین بردن تلخی کاهو آن را به مدت ۱۵ دقیقه درداخل آب سرد و نمک قرار دهید تا تلخی کاهو گرفته شود.

- برای از بین بردن پلاسیدگی کاهو و کرفس، آنها را درون آب سردی که مقداری آبلیمو ریخته اید خیس کرده و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا تازگی خود را به دست آورد.


جلوگیری از پلاسیده شدن هویج

قبل از آنکه هویج را داخل یخچال قرار دهید دو سر آن را ببری زیرا نوک هویج رطوبت را گرفته و آن را خشک می کند و با این کار از خشک شدن آن جلوگیری



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, :: 1:10 :: توسط : زرین

شما هم عبارت «سم‌زدايي از بدن» را شنيده‌ايد؟ اما با چه موادي مي‌توان مواد سمي بدن را تصفيه كرد؟
به گزارش افکارنیوز ،به نقل از سايت تبيان " بهتر است بدن خود را با این شش ماده غذایی سم‌‌زدایی كنيد و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید. اگر می‌‌خواهید وزنتان را کاهش دهید و یا به انرژی بیشتری نیاز دارید و یا می‌خواهید رنگ چهره‌تان شاداب‌تر شود و یا درصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با این مواد سم‌زدایی کنيد:

لیمو:

لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آن که سرشار از آنتی ‌اکسیدان ویتامین C است و بر پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد و با بیماریهای ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و دوم آن که اثر قلیایی بر روی بدن دارد؛ به این معنا که به تعادل PH بدن کمک مي‌کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کنيد تا بدنتان سم‌‌زدایی و شسته شود.

زنجبیل

اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌ تنها حالت تهوع را برطرف بلکه به عمل گوارش کمک مي‌كند و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد.

سیر

مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, :: 1:4 :: توسط : زرین

امشب قمر در عقربی است در آسمان+تصاویر

یکی ازصورت های فلکی جنوب آسمان تابستان، صورت فلکی عقرب یا کژدم است که یکی از ۱۲برج دایرة البروج است. 

شاید بتوان گفت کژدم ، شبیه ترین تصویر آسمانی به نامش است. چون دم آن به خوبی تصویر یک عقرب را درذهن تداعی می کند 


خوشبختانه یافتن این صورت درآسمان تابستانی به دلیل نزدیکی آن به راه شیری وحضور ستاره پیروسرخ رنگ قلب العقرب (باقدرظاهری۱٫۰۳) که ازستارگان پر نور آسمان شب است بسیار آسان است. 

این ستاره سومین و پرنورترین ستاره بر روی بدن عقرب است که درآسمان به رنگ نارنجی- قرمز دیده می شود. 

صورقوس و میزان ، همسایگان عقرب د



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, :: 1:54 :: توسط : زرین

مرد در حالى که داشت روزنامه می‌خواند رو به زنش کرد و گفت: در روزنامه نوشته بررسي هايى که به عمل آمده نشان می‌دهد زن ها روزانه ۳۰,۰۰۰ کلمه حرف می‌زنند در حالى که اين ميزان در مورد مردها فقط ١٥٠٠٠ کلمه است.
زن گفت: علتش اين است که ما بايد هر چيز را دوبار تکرار کنيم تا مردها بفهمند.
مرد گفت: چی؟



در دنيای پروردگار شفقت هرگز پايان نمی پذيرد .

 عشق هرگز متوقف نمی شود ، شکيبايی هيچ وقت تمام نمی شود .
 فقط در دنيای انسانها خوبی محدود است



جسد مومیایی دختر 15 ساله به همراه دو بچه کوچکتر که در دستانش جا داشتند در نمایشگاهی در آرژانتین به نمایش گذاشته شد.


این مومیایی از انواع نادری است که بسیار سالم مانده و با وجود سال‌های سال هنوز خون در رگ‌ها وجود دارد و مغز کاملا سالم است.

یخ زدگی شدید منطقه‌ای که جسد این دختر در آنجا قرار داشت باعث سالم ماندن آن عنوان شده و پزشکان تحقیقات گسترده خود را به زودی آغاز خواهند کرد.

کنار این اجساد مقدار زیادی اجناس با ارزش و طلا نیز یافت شده که متعلق به صدها سال پیش است.

محققان این اجساد را در غاری سنگی در کوه آتشفشانی در ارتفاع 22 هزار فوتی از سطح دریا کشف کرده‌اند.

نمایش این مومیایی خشم چند گروه بومی که برای جلوگیری از نمایش آن تلاش می‌کردند را برانگیخته است.

میگل سوارز از قبایل دره کالچاکیز در ناحیه سالتا به آسوشیتدپرس گفت که نمایش مومیایی "اشتباهی بزرگ" است و اظهار امیدواری کرد که بازدیدکنندگان به مرده احترام بگذارند.

امپراطوری اینکاها زمانی بخش اعظم آمریکای جنوبی از جمله پرو و بولیوی امروزی تا مرکز شیلی و بخش‌هایی از آرژانتین را در بر می‌گرفت.



بهترین ورزش در ماه رمضان

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۲
بسیاری از رشته های ورزشی به خصوص ورزش های سنگین حرفه ای در مدت روزه داری باید متوقف شود.
به گزارش افکارنیوز، برای پیش گیری از ضعف قوای جسمانی در ماه مبارک رمضان، از انجام حرکات سنگین ورزشی اجتناب کنید. فعالیت زیاد فرد روزه دار در ماه مبارک رمضان، به صرف انرژی بیشتر و افزایش تعریق طی ساعات روز منجر می شود که می تواند موجب عطش فراوان و افت فشارخون فرد شود.

بهترین ورزش در طول ماه مبارک رمضان، شنا و پیاده روی پس از صرف افطار است چرا که از گرفتگی عضلات و بروز یبوست پیش گیری می کند. ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند.

روزه داری با شرط رعایت نکات تغذیه ای و جلوگیری از پایین آمدن فشار و قندخون ، بخصوص در ساعات بعد از افطار بسیار مناسب می باشد. مصرف تمام گروه های اصلی غذایی (شیر و لبنیات، نان و غلات، سبزیجات و میوه جات، گوشت، تخم مرغ و حبوبات بدون پوست) در ماه مبارک رمضان برای افراد روزه دار تأکید می شود.

به‌ افرادی که امکان تغییر برنامه ورزشی خود را ندارند نیز توصیه می‌شود که در هنگام سحر و افطار مقدار بسیار زیادی آب بنوشند تا علاوه بر اینکه این نیاز بدن را مرتفع کرده باشند ، مقداری آب در بدن ذخیره کنند تا در موقع نیاز و از دست رفتن آب بدن، از آن بهره مند شوند.

روزه دارانی که علاقمند به ورزش هستند، می توانند از غذاهای پر کالری و زود هضم مصرف کنند. در افطار می توانند، نان ، پنیر و گردو ، خرما ، نان و سبزی تازه استفاده کنند. و در هنگام شام نیز از یک غذای ساده مثل سوپ و حلیم استفاده کنند.

بیشتر انرژی ب



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 15:5 :: توسط : زرین

بر: ۱۲۴۴۳۹

تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
دکتر محمود احمدی نژاد و رئیس هیات امنای دانشگاه ویژه فرهنگیان، طی حکمی دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا و دکتر سوسن کشاورز را به عنوان سه عضو هیات امنای این دانشگاه تعیین کرد.
مهر: دکتر محمود احمدی نژاد و رئیس هیات امنای دانشگاه ویژه فرهنگیان، طی حکمی دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا و دکتر سوسن کشاورز را به عنوان سه عضو هیات امنای این دانشگاه تعیین کرد.

رئیس جمهور بنابر اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان این اعضا را منصوب کرد.

بر اساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، ترکیب اعضای هیات امنای این دانشگاه عبارتند از رئیس جمهور (رئیس هیات امنا)، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور یا معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برحسب مورد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 7 مرداد 1391برچسب:, :: 10:33 :: توسط : زرین

كم‌مصرف‌هاي خطرناك
جام جم آنلاين: با توجه به مزاياي اقتصادي استفاده از لامپ‌هاي كم‌مصرف پيش‌‌بيني مي‌شود عده بيشتري از مردم به استفاده از لامپ‌هاي كم‌مصرف روي بياورند كه كاملاً طبيعي است، ولي استفاده از اين لامپ‌ها بايد با رعايت ملاحظات و توصيه‌هاي بهداشتي و ايمني باشد كه مردم با رعايت آنها مي‌توانند با خاطري آسوده از اين لامپ‌ها استفاده كنند.

اولين ملاحظه بهداشتي كاربرد لامپ‌هاي كم‌مصرف، انتشار پرتوهاي فرابنفش (UV)‌ از اين لامپ‌هاست كه مقدار پرتوهاي فرابنفش حاصل از اين لامپ‌ها به قدري پايين است كه نمي‌تواند خطري را متوجه سلامت انسان كند. در عين حال رعايت فاصله 30 سانتي‌متر يا بيشتر از اين لامپ‌ها توصيه مي‌شود كه در هر حال بايد رعايت شود.

دومين

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 7 مرداد 1391برچسب:, :: 10:29 :: توسط : زرین

 

۶ راز طب چینی برای زیبایی پوست
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۳
در چین باستان ملکه‌ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده‌های پس از خود منتقل می‌کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند
۶ راز طب چینی برای زیبایی پوست

افکارنیوز: در این فصل از سال پوست شما در معرض بادهای سرد و سوزان در بیرون از خانه و هوای گرم و خشک در داخل منزل قرار دارد و شما هر روز از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنید. با این وصف به نظر نمی‌رسد که احساس خوبی در مورد پوست خود داشته باشید. در این مقاله ۶ راز طبیعی برای داشتن پوستی نرم، صاف و زیبا ارائه شده است.

۱-آیا نحوه‌ی زندگی شما پوستتان را تخریب می‌کند؟

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 10:5 :: توسط : زرین

5 ماده غذایی ضد خستگی


سلامت نیوز: اگر همیشه بعد از خوردن احساس بی‌حالی و خستگی می‌‌کنید، ناشی از خوردن غذاهای نادرست است. ترفند آن این است که غذاهایی را انتخاب کنید که انرژی را تدریجاً آزاد می‌كنند و به آرامی‌ و در طولانی‌مدت آن‌ را افزایش می‌دهند و از مصرف غذاهای دارای قند بالا که قند آنها به‌سرعت آزاد می‌شود، بپرهیزید.

شما می‌‌توانید با هر لقمه غذایی که می‌‌خورید به جنگ خستگی بروید. این پنج ماده غذایی نیز به‌علت هضم آسان و غنی بودن از مواد مغذی و تبدیل غذا به انرژی، به بدن کمک اساسی نموده و برای افراد مفید می‌‌باشند.

بــلــغــــور جـــو

بلغور جو تقریباً برهر غله‌ای در صبحانه برتری دارد و جزء بیشترین تولیدات غلات سبوسدار صبحانه است و نیز به‌عنوان ماده غذایی عالی در جهت حمایت از سلامت سیستم گوارش نگریسته می‌‌شود. به دلایل فوق بسیاری از متخصصین داخلی و تغذیه نه تنها به بیماران دیابتی اجازه خوردن بلغور جو را می‌‌دهند، بلکه در واقع آنان را تشویق نیز می‌‌نمایند، به‌خصوص اینکه به حفظ سطح قند خون طبیعی کمک می‌‌نماید.

چگونگی عمل
فیبر در سلامت دستگاه گوارش مفید است .
علاوه بر فیبر بالا، جودوسر حاوی سه نوع ماده غذایی مهم منیزیم ، پروتئین و فسفر است و بر سطح انرژی تاثیر می‌‌گ

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 4 مرداد 1391برچسب:, :: 9:57 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم