ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

امروز همگام با ملت شهید پرورمان در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت وبا حفظ اتحاد و یک پارچگی انقلابمان را در برابر هر نوع حادثه ای ایمن خواهیم کرد.



ابتهاج تعریف میکرد:در مراسم کفن ودفن شخصی شرکت کردم ،دیدم قبل از اینکه بذارنش تو قبر، چیزی حدود یک وجب سرگین و فضولات تر گوسفند ،توی کف قبر ریختن.از یک نفر که اینکار رو داشت انجام میداد، سوال کردم که : این چه رسمی ست که شما دارید؟ گفت: توی رساله نوشته که این کار برای فرد مسلمان مستحبه و ما مدتهاست برا مرده هامون اینکار رو انجام میدیم .میگفت که چون برام تعجب آور بود،سریع گشتم یه رساله پیدا کردم و رفتم سراغ طرف،بهش گفتم :کجاش نوشته؟ طرف هم میره تو بخش آیین کفن و دفن میت،آورد که بفرما.دیدم نوشته" کف قبر مسلمان،مستحب است یک وجب پهن تر باشد" 

 

 

"شفیعی کدکنی"

التماس تفکر



مقام معظّم رهبری:

 

 ✅ بنده دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم؛ من این تقسیم‌بندی را غلط می‌دانم.

 

✅نقطه‌ی مقابل اصولگرا، اصلاح‌طلب نیست؛ نقطه مقابل اصلاح‌طلب، اصولگرا نیست.

 

✅نقطه‌ی مقابل اصولگرا، آدم بی‌اصول و لاابالی است. نقطه‌ی مقابل اصلاح‌طلبی، افساد است.

 

✅ بنده معتقد به اصولگرای اصلاح‌طلبم؛ اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روش‌ها به صورت روزبه‌روز و نو به‌ نو.

 

۱۳۸۴/۲/۱۹



یادم می آید اولین بار که در راهپیمایی شرکت کردم،اول دبیرستان بودم،با ترس ولرز با چند تن از دوستانم از مدرسه بیرون آمدیم و به مردمی پیوستیم که شعار می دادند:ایران شده فلسطین   مردم چرا نشستین؟  یا " خواهرم حجاب تو سنگر است    مقام زن در اسلام از همه بالاتر است"



 

همانطور كه بارها گفته ام، مردم در انتخابات آزادند و احتياج به قيم ندارند، و هيچ فرد و يا گروه و دستهاى حق تحميل فرد و يا افرادى را به مردم ندارند. جامعۀ اسلامى ايران، كه با درايت و رشد سياسى خود جمهورى اسلامى و ارزشهاى والاى آن و حاكميت قوانين خدا را پذيرفته اند و به اين بيعت و پيمان بزرگ وفادار مانده اند، مسلّم قدرت تشخيص و انتخاب كانديداى اصلح را دارند. البته مشورت در كارها از دستورات اسلامى است. و مردم با متعهدين و معتمدين خويش مشورت مى نمايند. و افراد و گروهها و روحانيون در حد تذكرات قبلى در حوزۀ خود مى توانند كانديدا معرفى نمايند؛ ولى هيچ كس نبايد توقع داشته باشد كه ديگران اظهار نظر و اظهار وجود نكنند.

صحيفه امام؛ ج 21 ص 10

 

 



مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو

یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو

 

گفتم ای بخت بخفتیدی و خورشید دمید

گفت با این همه از ساب



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 9 بهمن 1394برچسب:حافظ شیرین سخن, :: 10:59 :: توسط : زرین

ناصر خسرو تا چهل سالگی شراب می خورد... در چهل سالگی بود که خواب حج میبینه و مرد دین میشه و به سفر حج میره .

پنج بار به سفر حج میره که جمعا 15سال از عمرش رو در سفر حج گذروند.

پس از 5 سفر ، دیگه به حج نرفت ! 

 

مردم به ناصر خسرو گفتن چرا دیگه به حج نمیری ؟ 

گفت ؛ در سفر آخرم در راه رفتن به حج در میانه راه یکی از همسفران غذا نداشت و رویش نمیشد تا از کسی غذایی طلب کند، دیدم به یکباره از شدت ضعف در حال موت است؛ خرمایی داشتم به او دادم و حالش بهبودی یافت . . . در آن لحظه به ناگاه گمان کردم که کعبه را طواف میکنم

و در همان هنگام بود که این شعر را سرود :

" همه روز روزه بودن همه شب نماز کردن

همه سال حج نمودن سفر حجاز کردن

ز مدینه تا به کعبه سر و پابرهنه رفتن

ز ملاهی و مناهی همه احتراز کردن

شب جمعه ها نخفتن به خدای راز گفتن

به خدا که هیچکس را ثمر آنقدر ندارد

که به روی نا امیدی در بسته باز کردن "



ابوالحسن نجفی، زبان‌شناس و مترجم برجسته ایرانی در هشتاد و شش سالگی در بیمارستان مهر تهران درگذشت. او طی حدود نیم قرن فعالیت حرفه‌ای خود در چندین زمینه تلاش کرد و آثار ارزشمندی از جمله "غلط ننویسیم"، ترجمه "شازده کوچولو" و "خانواده تیبو"، و "فرهنگ فارسی عامیانه" بر جای گذاشت. ابوالحسن نجفی علاوه بر تدریس در دبیرستان‌های اصفهان و سپس دانشگاه‌های اصفهان، تهران و علامه طباطبایی، در مؤسسه فرانکلین، دانشگاه آزاد ایران، مرکز نشر دانشگاهی، دانشنامه جهان اسلام و شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیما، فعالیت داشت. او از سال ۱۳۶۹ تا پایان عمرش، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب بود.

 

روحش شاد



بالابلند عشوه گر نقش باز من

کوتاه کرد قصه زهد دراز من

 

دیدی دلا که آخر پیری و زهد و علم

با من چه کرد دیده معشوقه باز من

 

می ترسم از خرابی ایمان که می برد

محراب ابروی تو حضور نماز من

 

گفتم به دلق زرق بپوشم نشان عشق

غماز بود اشک و عیان



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:حافظ،گریه, :: 8:5 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم