ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 

این روز‌ها نظریه‌های نوینی در سطح دنیا مطرح شده که تمام باورهای ما را درباره تغذیه به چالش می‌کشد.
 این روز‌ها نظریه‌های نوینی در سطح دنیا مطرح شده که تمام باورهای ما را درباره تغذیه به چالش می‌کشد. نظریه «خوب و سیر بخورید تا لاغر شوید» یکی از آن‌هاست که پروفسور منوچهر جعفریان چهره نام‌آشنای تغذیه از آن می‌گوید. او می‌گوید چاقی ربطی به خوردن ندارد بلکه این هورمون‌ها هستند که ما را چاق می‌کنند و معتقد است اگر افراد بیاموزند عادت‌های اشتباه تغذیه‌ای خود را اصلاح کنند نه تنها دچار چاقی نمی‌شوند بلکه می‌توانند از موهبت عمر طولانی بهره‌مند شده و عمر ۱۲۰ سال را همراه با سلامت تجربه کنند. پروفسور جعفریان که ۴۵ سال پیش جلای وطن کرده و در سوئیس تحقیقات علمی خود را در زمینه تغذیه ادامه داده ۲۵ سال از عمرش را در آزمایشگاه‌ها مشغول مطالعه و تحقیق بوده است. حاصل تلاش علمی او علاوه بر تالیف چند کتاب در زمینه تغذیه، دستاوردهای علمی نوینی ا‌ست که پنجره جدیدی را در باب تغذیه و ارتباط تنگاتنگ آن با سلامت جسم و روح، روی ما گشوده است. او که فارسی را با لهجه آلمانی صحبت می‌کند و در حاشیه نخستین همایش تغذیه روح و جسم که به همت انجمن «راهیان مولانا» و با حضور استادان عرفان و تغذیه در تالار اندیشه

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 تير 1391برچسب:تغذیه,چاقی,سبوس,بنج,گندم, :: 16:52 :: توسط : زرین

 

 

پوست سیب موجب کاهش چاقی می‌شود

پوست سیب موجب کاهش چاقی می‌شود
تغذیه > آشنایی با خواص خوراکی‌ها  - همشهری آنلاین:
دانشمندان ماده‌ای طبیعی در پوست سیب مشاهده کرده‌اند که می‌تواند تا حدی در برابر چاقی و برخی از پیامدهای مضر آن حفاظت کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محققان دانشگاه آیووا در تحقیقاتی که در نشریه علمی پلوس وان منتشر شد به این نتیجه رسیده اند که ماده اسید اورسولیک موجود در پوست سیب ضمن افزایش میزان عضلات و چربی قهوه ای - دو بافتی که به کالری سوزی معروف هستند - موجب کاهش چاقی و پیامدهای مضر آن برای سلامت می‌شود.

تا همین اواخر، محققان بر این باور بودند که این تنها نوزادان هستند که چربی قهوه ای دارند و این چربی در طول دوران کودکی از بین می رود. با پیشرفت فناوریهای عکسبرداری از بافت های انسان مشخص شده که بزرگسالان نیز میزان کمی از این چربی را بیشتر در ناحیه گردن و بین شانه ها حفظ می کنند.

همچنین این تحقیقات نشان داد ا

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 17:21 :: توسط : زرین

فصل تابستان فرا رسيده و بسياري از ما به دليل شرايط بهتر هوا مشتاق هستيم كه زماني از روز را به ورزش كردن اختصاص دهيم.درحالي ‌كه طرفداران ورزش كردن در هواي آزاد و فضاهاي سبز در اين فصل از سال بيشتر مي‌شود كارشناسان بهداشت عمومي تاكيد مي‌كنند كه براي ورزش كردن در هواي گرم حتما بايد توصيه‌هاي زير را جدي بگيريد:
- نوشيدن مايعات زياد را هرگز فراموش نكنيد. از آنجا كه در اين فصل هوا در فضاي آزاد بسيار گرم‌تر مي‌شود احتمال اينكه بدنتان آب بيشتري از دست بدهد افزايش مي‌يابد و گاهي اوقات بدون اينكه خودتان متوجه باشيد اين اتفاق مي‌افتد. همچنين ترجيحا از آب و نوشيدني‌هاي بدون كافئين استفاده كنيد.
- هرگز خودتان را گرسنه نگه نداريد. خوردن مواد غذايي سالم، امري حياتي است. ممكن است به دليل افزايش دماي هوا، اشتهاي شما كاهش يابد. در اين شرايط سعي كنيد از وعده‌هاي غذايي با حجم سبك‌تر و كم‌تر استفاده نماييد اما از گرسنگي طولاني مدت پرهيز كنيد.
- حتما در هنگام ورزش كردن لباس‌هاي سبك، روشن و آزاد بپوشيد. در اين مواقع پوشاك و البسه از جنس كتان، بهترين انتخاب هستند. اگر فعاليت بدني در فضاي آزاد باعث مي‌شود زياد عرق كنيد بهتر است پوشاكي را انتخاب كنيد كه براي دفع عرق بدن، طراحي شده باشند.
- قبل از خروج از منزل هرگز ضد آفتاب را فراموش نكنيد.
- از ورزش كردن به مدت طولاني در ساعات صبح خودداري كنيد و ترجيحا بعدازظهر را براي اين كار انتخاب كنيد.
- هنگام ورزش كردن نمك از دست رفته بدن را با انتخاب نوشيدني‌هاي مناسب، دوباره جايگزين كنيد.
- براي ورزش كردن مسيرها يا جايگاه‌هايي را انتخاب كنيد كه سايه دارند و از تماس مستقيم با نور خورشيد حتي‌المقدور خودداري كنيد.



هندوانه ناراحتی قلبی را کاهش می‎دهد

مطالعات نشان می‌دهد هندوانه می‎تواند باعث کاهش تصلب شرایین (سختی رگ‎ها) شود.

به گزارش برنا، یک مطالعه جدید پیشنهاد کرده است که هندوانه می‎تواند تصلب شرایین (یا همان سختی رگ‌ها که با رسوب لیپید و مواد دیگر بر روی دیواره داخلی برخی رگ‌ها مشخص می‌شود) را کاهش دهد.

بر اساس گزارش زی‎نیوز، محققان دانشگاه کنتاکی ادعا کرده‌اند که در یک گروه آزمایشی از موش‌‎ها همزمان با رژیم غذایی حاوی کلسترول بالا، به مدت 8 هفته آب هندوانه داده شد. نتیجه تحقیقات نشان داد وزن بدن این گروه کمتر از گروه دیگری از موش‎ها بود که با آب معمولی تغذیه شده بودند. همچنین میزان توده چریی و غلظت کلسترول پلاسما در گروه اول به میزان قابل توجهی پایین‌تر بود.
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 23:0 :: توسط : زرین

با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید


سلامت نیوز : فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می‌دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن‌ها را مصرف کنید.

قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن‌ها را برملا می‌کنیم و اطلاعاتی به شما می‌دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.
فیبرها : کدام، چرا و چگونه؟

باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاس
بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: تغذیه:با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید::.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 22:40 :: توسط : زرین

کد خبر : 48736     تاريخ ارسال : 29ارديبهشت1391 - 8:58     نسخه قابل چاپ
14 روش بـرای سـوزانـدن 200 کـالـری


سلامت نیوز: اهل ورزش کردن نیستید؟ وقت کافی برای ورزش یا ثبت‌نام در کلاس‌های بدنسازی ندارید؟ آیا می‌دانید برخی از کارهای روزانه بدون آنکه متوجه باشید به کاهش وزن شما کمک می‌کنند؟ این 14 توصیه را که هر کدام از آنها می‌توانند باعث سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی در روز شوند، امتحان کنید...


1.جاروبرقی بکشید: جاروبرقی کشیدن فعالیت لذت‌بخشی نیست اما به هر حال لازم است پس چه بهتر که از آن نهایت استفاده را ببرید. البته هنگام جاروبرقی کشیدن، مرتب جارو را از یک دست به دست دیگر بدهید و اگر منزلتان خیلی کوچک است، کف زمین را هم تی بکشید. یک ساعت جاروبرقی‌زدن و تی‌کشیدن مساوی است با سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی.

2.فرزندتان را به پارک ببرید: وقتی با بچه‌ها به پارک می‌رویم بدون آنکه متوجه باشیم، راه م




ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 6:43 :: توسط : زرین

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم