ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 

کاشت دندان جایگزین در کمتر از یک ساعت با تکنیک‌های نوین

سایر مطالب - ایسنا نوشت:

دبیر انجمن ایمپلنتولوژی گفت: با ورود تکنیک‌های نوین کاشت دندان، امروزه می‌توان دندان را در مدت کمتر از یک ساعت جایگزین کرد.
 

 دکتر کاوه سیدان اظهار کرد: امروزه به کمک کامپیوتر و دستگاه تراش کوچک که به صندلی دندانپزشکی متصل می‌شود مي‌توان پروتز(روکش) ایمپلنت را در مدت 18 تا 30 دقیقه طراحی و ساخت.
وی ادامه داد: هم اکنون بزرگترین دستاورد در ایمپلنت های دندانی جراحی‌های میکروسکوپی است و مواد پیوند با استحکام جدید است و این که بلافاصله پس از کشیدن دندان ایمپلنت را جایگزین کرد.
مسوول کمیته بین الملل کنگره ICOI گفت: در تهیه پیچ ایمپلنت از سیستم کامپیوتری به 2 روش استاتیک و دینامیک استفاده می‌شود در نوع استاتیک براساس راهنمای شابلون ساخته می‌شود و پیچ در استخوان فک گذاشته می‌شود در نوع دیگر با راهنمایی لیزری به کمک کامپیوتر ایمپلنت جراحی و درون استخوان گذاشته می‌شود.
 


ريیس انجمن پروستودنتیست‌ها با بیان این که در ایمپلنت‌های جدید از مواد جدیدی چون زیگون استفاده می‌شود، ادامه داد: در ایمپلنت‌هایی کنونی تیتانیوم به کار رفته است که نور را از خود عبور نمی‌دهد این در حالی است که دندان عضوی است که نور را از خود عبور داده و سبب زیبایی دندان می‌شود از این رو در دندانپزشکی امروز به جای فلز تیتانیوم از نوعی سرامیک به نام «زیگون» استفاده می‌شود تا دندان جایگزین زیبایی دندان طبیعی را داشته باشد.



به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تاپ سانته فرانسه در گزارش اخیر خود روش جدیدی را برای مصرف مواد غذایی ارایه کرده است که از سویˈ آلن دلابوˈ دکتر و مبتکر روش تغذیه ای به نام ˈکرونوˈ توصیه شده است.

بر اساس این روش تغذیه ای، می توان در تمام روز نان، پنیر، شکلات، استیک و سیب زمینی خورد، لاغر شد و لاغر ماند.

گفته شده این هنر مصرف مواد غذایی در ساعات مختلف روز است؛ اوقاتی که برای ساختار بدن و داشتن وضعیتی بهتر توصیه می شود.

درصورتی که بر اساس عملکرد طبیعی بدن رفتار کنیم، نیازهای بدن به انرژی تامین و سوخت و ساز بدن بهتر انجام می شود و ذخیره سازی نیز صورت نمی گیرد.

در این روش خوردن مواد غذایی چرب در ساعات صبح، مواد غذایی سبک تر در ظهر، مواد غذایی شیرین در ساعات بعدازظهر و مواد غذایی سبک در شب توصیه می شود.

از میان ترشحات آنزیمی و هورمونی که در ساعات شبانه روز و حالات مختلف شب بیداری یا خواب متوالی و دمای هوا میزان آنها متفاوت است، ترشح کورتیزول (هورمونی که نقش مهمی در متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد) اهمیت زیادی دارد.

به گفته دکتر دلابو، روند چهار وعده غذایی روزانه قرار داده شده در این روش، در واقع بر اساس میزان ترشح کورتیزول در زمان های مختلف توصیه شده است.




5 غذا برای تسریع سوزاندن چربی شکم

ورزش و غذا خوردن مناسب نتایج بسیار خوبی را در برابر سوزاندن چربی شکم ارائه می دهند. سوزاندن چربی شکم کاری دشوار است و خوردن غذای مناسب برای سوزاندن چربی آن بسیار مهم است:

 1. سالاد و سبزیجات

 بعد از مشورت با پزشک تغذیه خود می توانید یک وعده غذایی را با یک سالاد سنگین حاوی بیشتر سبزیجات برگ سبز جایگزین کنید.  این غذاها در سوزاندن چربی شکم موفق عمل می کنند زیرا می توانند حس پر شدن شکم را زودتر به شما بدهند. این حس باعث می شود از پرخوری پرهیز کنید و همچنین به طور منظم مواد مغذی به بدن می رساند.

 2. ماست

 باکتری مفید گوارشی در ماست کمک می کند تا سموم سیستم گوارشی خود را از بین ببرید ومواد مغذی غذا بهتر جذب بدن شود. در میان مواد غذایی موثر برای سوزاندن چربی شکم ، ماست در بالای لیست قرار می گیرد چراکه می تواند سوخت وساز شکم را به طور موثر سرعت دهد.

 3. آرد جو دوسر

آرد جو دوسر را می توانید به عنوان ناهار یا شام بخورید ، به گزارش نیک صالحی علاوه براین برای صبحانه نیز می تواند مصرف شود. از آنجا که آرد جو دوسر منبع غنی کربوهیدرات است می تواند به غدد تیروئید بدن کمک کرده تا هورمون های خنثی کننده چربی تولید کنند.

 4. تخم مرغ

 کارشناسان مشاهده کرده اند افرادی که سفیده تخم مرغ را برای صبحانه روزانه خود مصرف می کنند بیشتر از کسانی که نان می خورند وزن کم می کنند. آیا می دانید چرا این غذا یکی از غذاهای اصلی سوزاندن چربی شکم است؟ زیرا منبع غنی ویتامین B12 و پروتئین است و به سوخت و ساز بدن کمک کرده و در مقابل باعث سوزاندن چربی شکم می شود.

 5. خشکبار

 این مواد غذایی در حقیقت شمشیر دو سر هستند. اگر از آن دسته هستید که خشکبار را به صورت سرخ شده با نمک فراوان مصرف می کنید ،مشکل را دوچندان می کنید .به گزارش نیک صالحی خشکباری نظیر، بادام، پسته ، گردو و... بهترین مواد غذایی برای سوزاندن چربی شکم محسوب می شوند اگر به میزان تجویز شده مصرف شوند. در غیر این صورت کلسترول را بالا می برند.

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 5:54 :: توسط : زرین

اگر با خستگی، کلسترول بالا، سرماخوردگی، اختلالات خواب و غیره مواجه هستید دارچین را دریابید. این ادویه را که می‌توان در بیشتر غذا‌ها و شیرینی‌جات استفاده کرد، برای سلامتی بی‌نظیر است.
 در این مطلب ۷ دلیل خوب ارائه می‌دهیم که هر کدامش برای تشویق به مصرف بیشتر این ادویه کافی است.

۱- دارچین برای مقابله با سرماخوردگی و گریپ خوب است

دارچین سرشار از «آلدئید سینامیک» است که یک آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی محسوب می‌شود. این ادویهٔ معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

روش مصرف: یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو عدد چوب می‌خک را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد.

سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. به این محلول آب نصف لیموترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگیتان درمان شود.

۲- دارچین نفخ را از بین می‌برد

ه‌مان طور که گفتیم دارچین خواص ضدعفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند.

روش مصرف: ۱۵۰ میلی لیتر آب را روی ۱ قاشق چای‌خوری چوب دارچین خرد شده یا پودر دارچین ریخته و در ظرف را بگذارید. اجازه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, :: 5:39 :: توسط : زرین

دفع مسمویت:

پرهیز از خوردن و نوشیدن باعث می شود که بدن به حالت استراحت رفته و انرژی ای که معمولا صرف هضم غذا می کرده، اکنون برای پاکسازی، از بین بردن سموم، درمان زخم های کهنه و ساختن سلولهای جدید صرف کند. در این حالت، بدن برای رساندن مواد لازم به سلولها مجبور به استفاده از انرژی ذخیره شده در گلیکوژن می گردد.

از آن جهت که بیشتر چربی ذخیره شده، شکسته شده است، بدن از مواد شیمیایی و سمومی که به واسطه مصرف مواد غذایی جذب بدن شده اند، پاک می شود. بدین صورت سم زدایی طبیعی در روده بزرگ، کلیه ها، ریه، غدد لنفاوی و پوست رخ می دهد.

گوارش:

هنگامی که در طول روز انرژی ثابتی دریافت نمی کنیم، بدن از انرژی ذخیره شده گلیکوژن در کبد استفاده می کند. استفاده از گلیکوژن کبد باعث می شود سطح قند خون پایین آمده و احساس ضعف، بی حالی و رخوت بر انسان چیره شود. اما در همین حال دستگاه گوارش مشغول پاکسازی خود است و هضم بهتر و جذب مواد مغذی نتیجه آن خواهد بود. پوشش داخلی معده و روده ها نیز برای ترمیم غدد و ماهیچه ها و پاک سازی مواد زائد کار می کنند.

کلیه های روزه داران در روزهای اول، نمک و آب بیشتری از دست می دهند که باعث افزایش ادرار و پایین آمدن فشار خون می شود. همچنین افزایش ترشح هورمون های ضد پیری و کاهش دمای بدن بدلیل کاهش سرعت سوخت و ساز، از دیگر فرآیندهای ایجاد شده در هنگام روزه گرفتن است.



10۰ ماده غذايي كه چهره شما را زيباتر ميكند

 
در این مطلب ده ماده غذایی كه نه تنها به شما كمك می كند احساس خوبی داشته باشید بلكه كمك می كند چهره ای زيبا نیز داشته باشید معرفی می شود.
به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان امروز، همان طور كه می گویند شما همان چیزی هستید كه میل می كنید درست غذا خوردن به حفظ یك زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم كمك می كند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی كه میل میكنید دارید و زمانی كه موادی كه مصرف می كنید برا یشما مفید است . این شانس را دارید كه از چهره ای كه می خواهید بر خوردار باشید.

آب

نوشیدن مقادیر كافی آب در هر روز به پوست كمك می كند كه ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر كلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس ورم می كنید ممكن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن كمك می كند.

ویتامین c

ویتامین c به بدن كمك میكند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت كرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع م.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 12:7 :: توسط : زرین

10فایده هویج برای سلامتی قرص‌های ویتامین A را فراموش کنید. این میوه نارنجی رنگ، ویتامین A مورد نیاز شما را تامین کرده و فواید بیشمار دیگری نیز برای سلامت پوست، پیشگیری از سرطان و مقابله با پیری دارد. اگر می‌خواهید بدانید چطور بیشترین استفاده را از این سبزیجات فوق‌العاده ببرید، با ما همراه باشید.

فواید هویج

۱. تقویت بینایی

تصور قدیمی که هویج برای چشم‌هایتان خوب است کاملاً درست است. هویج سرشار از بتا-کاروتین است که در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A در قرنیه چشم به رودوسپین تبدیل می‌شود که رنگدانه‌ای بنفش رنگ لازم برای بینایی است.

بتا-کاروتین در برابر زوال ماکولا و آب‌مروارید ناشی از بالا رفتن سن نیز محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه مقدار زیادی بتا-کاروتین مصرف می‌کنند، تا ۴۰ درصد کمتر در معرض زوال ماکولا قرار می‌گیرند.

۲. پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که هویج خطر بروز سرطان ریه، سینه و روده را کاهش می‌دهد. محققان به تازگی فالکارینول و فالکاریندیول را کشف کرده اند که



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 11:42 :: توسط : زرین

مصرف روزانه يك ليوان آب پرتقال سلامت پوست، مو و ناخن را افزايش مي‌‌دهد.

به گزارش جهان، كارشناسان تغذيه معتقدند آب پرتقال به دليل اين كه حاوي ويتامين C، پتاسيم و اسيد فوليك است، مي‌‌‌تواند در سلامت پوست، مو و ناخن تاثير بسزايي داشته باشد.

به گفته كارشناسان تغذيه، رنگ دانه‌هاي زرد موجود در پرتقال در كاهش تخريب‌هاي پوستي ناشي از نور آفتاب موثر است و در ارتقاء انعطاف پذيري پوست تاثير خواهد داشت.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ايندين تايمز، پزشكان به افراد توصيه مي‌كنند مصرف مواد مغذي به خصوص مواد خوراكي كه حاوي ويتامين C هستند به داشتن پوست، مو و ناخن سالم كمك مي‌‌كند و گنجاندن آنها در رژيم غذايي روزانه مفيد اس



مهمترین عاملی که باعث چاقی افراد می شود خوردن غذاهای ناسالم و پر کالری است که اگر با غذاهای خوب جایگزین شود می تواند مقدار کالری ورودی را کاهش دهد و شما لاغرتر می شوید.
به گزارش افکارنیوز به نقل از مشرق، لاغری بی دردسر آرزوی تمام افرادی است که می خواهند وزنشان را کاهش دهند. در اینجا نگاهی داریم به تعدادی از جایگزین های غذایی که می توانند به چربی سوزی شما کمک کند.

آب

آب به طور طبيعي جلوي گرسنگي را مي گيرد. تحقيقات فراواني نشان داده نوشيدن آب فراوان، به كاهش سريع تر وزنتان كمك مي كند. طبق بررسي هاي محققان آلماني با خوردن روزانه ۴۸۱ گرم آب، متابوليسم بدن ۳۰درصد افزايش مي يابد: درضمن نوشيدن آب جلوي گرسنگي را هم مي گيرد و تا حدي سيركننده است.

چاي سبز

به جاي اينكه معتاد به مصرف چاي سياه و قهوه به دليل كافئين بالا شويد، چاي سبز بنوشيد. تحقيقات نشان داده است مصرف چاي سبز متابوليسم بدن را افزايش مي دهد و به كاهش وزن كمك مي كند. اين نوشيدني پرفايده خواص ضدسرطاني دارد و جلوي ناراحتي هاي قلبي- عروقي را مي گيرد.

شير

تحقيقات اخير پژوهشگران نشان داده كلسيم به كاهش وزن كمك مي كند. البته هنگام خريد لبنيات بايد اين نكته را مدنظر بگيريد كه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 17:43 :: توسط : زرین

 بسیاری از مواد شیمیایی و مواد سمی که در دنیای خارج از بدن شما وجود دارد در بال مرغ انباشته می‌شوند و شما با خوردن این قسمت لذیذ مرغ، خود را دچار بسیاری از بیماری‌ها می‌کنید. به طیور معمولا آنتی‌بیوتیک می‌دهند، آنتی‌بیوتیک‌ها آن‌ها را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند و هم باعث می‌شود به اصطلاح زودتر وزن بگیرند و رشد کنند به همین دلیل توصیه می‌شود، زمانی دام و طیوری که از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرده‌اند ذبح شوند که نیمه عمر دارو سپری شده باشد تا وقتی‌که این گوشت‌ها به بازار مصرف ارائه می‌شوند، این آنتی‌بیوتیک‌ها به انسان‌ها منتقل نشوند، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد این نکته رعایت نمی‌شود به همین علت بسیاری از افراد در مقابل انواع آنتی‌بیوتیک‌ها از خودشان مقاومت نشان می‌دهند بدون این‌که خودشان علت آن را بدانند، دریافت این آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند از طریق شیر، گوشت و انواع منابع حیوانی باشد.
 
علت خوشمزگی بال مرغ، چربی زیادی است که در آن‌ قسمت‌ها انباشته شده و هرچیزی که خوشمزه باشد یک لذت آنی و یک حسرت دائمی ایجاد می‌کند. در رابطه با گردن مرغ هم گفته می‌شود که گردن محل عبور خیلی از بافت‌های اعصاب است و بسیاری از غدد لنفاوی در گردن قرار دارد که احتمالا این‌ها می‌تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب‌ها را فراهم کند که برای انسان مضر است و توصیه می‌شود که خانم‌ها و دخترخانم‌ها میل نکنند.



شما هم عبارت «سم‌زدايي از بدن» را شنيده‌ايد؟ اما با چه موادي مي‌توان مواد سمي بدن را تصفيه كرد؟
به گزارش افکارنیوز ،به نقل از سايت تبيان " بهتر است بدن خود را با این شش ماده غذایی سم‌‌زدایی كنيد و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید. اگر می‌‌خواهید وزنتان را کاهش دهید و یا به انرژی بیشتری نیاز دارید و یا می‌خواهید رنگ چهره‌تان شاداب‌تر شود و یا درصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با این مواد سم‌زدایی کنيد:

لیمو:

لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آن که سرشار از آنتی ‌اکسیدان ویتامین C است و بر پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد و با بیماریهای ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و دوم آن که اثر قلیایی بر روی بدن دارد؛ به این معنا که به تعادل PH بدن کمک مي‌کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کنيد تا بدنتان سم‌‌زدایی و شسته شود.

زنجبیل

اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌ تنها حالت تهوع را برطرف بلکه به عمل گوارش کمک مي‌كند و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد.

سیر

مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, :: 1:4 :: توسط : زرین

كم‌مصرف‌هاي خطرناك
جام جم آنلاين: با توجه به مزاياي اقتصادي استفاده از لامپ‌هاي كم‌مصرف پيش‌‌بيني مي‌شود عده بيشتري از مردم به استفاده از لامپ‌هاي كم‌مصرف روي بياورند كه كاملاً طبيعي است، ولي استفاده از اين لامپ‌ها بايد با رعايت ملاحظات و توصيه‌هاي بهداشتي و ايمني باشد كه مردم با رعايت آنها مي‌توانند با خاطري آسوده از اين لامپ‌ها استفاده كنند.

اولين ملاحظه بهداشتي كاربرد لامپ‌هاي كم‌مصرف، انتشار پرتوهاي فرابنفش (UV)‌ از اين لامپ‌هاست كه مقدار پرتوهاي فرابنفش حاصل از اين لامپ‌ها به قدري پايين است كه نمي‌تواند خطري را متوجه سلامت انسان كند. در عين حال رعايت فاصله 30 سانتي‌متر يا بيشتر از اين لامپ‌ها توصيه مي‌شود كه در هر حال بايد رعايت شود.

دومين

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 7 مرداد 1391برچسب:, :: 10:29 :: توسط : زرین

 

۶ راز طب چینی برای زیبایی پوست
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۳
در چین باستان ملکه‌ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده‌های پس از خود منتقل می‌کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند
۶ راز طب چینی برای زیبایی پوست

افکارنیوز: در این فصل از سال پوست شما در معرض بادهای سرد و سوزان در بیرون از خانه و هوای گرم و خشک در داخل منزل قرار دارد و شما هر روز از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنید. با این وصف به نظر نمی‌رسد که احساس خوبی در مورد پوست خود داشته باشید. در این مقاله ۶ راز طبیعی برای داشتن پوستی نرم، صاف و زیبا ارائه شده است.

۱-آیا نحوه‌ی زندگی شما پوستتان را تخریب می‌کند؟

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 10:5 :: توسط : زرین

5 ماده غذایی ضد خستگی


سلامت نیوز: اگر همیشه بعد از خوردن احساس بی‌حالی و خستگی می‌‌کنید، ناشی از خوردن غذاهای نادرست است. ترفند آن این است که غذاهایی را انتخاب کنید که انرژی را تدریجاً آزاد می‌كنند و به آرامی‌ و در طولانی‌مدت آن‌ را افزایش می‌دهند و از مصرف غذاهای دارای قند بالا که قند آنها به‌سرعت آزاد می‌شود، بپرهیزید.

شما می‌‌توانید با هر لقمه غذایی که می‌‌خورید به جنگ خستگی بروید. این پنج ماده غذایی نیز به‌علت هضم آسان و غنی بودن از مواد مغذی و تبدیل غذا به انرژی، به بدن کمک اساسی نموده و برای افراد مفید می‌‌باشند.

بــلــغــــور جـــو

بلغور جو تقریباً برهر غله‌ای در صبحانه برتری دارد و جزء بیشترین تولیدات غلات سبوسدار صبحانه است و نیز به‌عنوان ماده غذایی عالی در جهت حمایت از سلامت سیستم گوارش نگریسته می‌‌شود. به دلایل فوق بسیاری از متخصصین داخلی و تغذیه نه تنها به بیماران دیابتی اجازه خوردن بلغور جو را می‌‌دهند، بلکه در واقع آنان را تشویق نیز می‌‌نمایند، به‌خصوص اینکه به حفظ سطح قند خون طبیعی کمک می‌‌نماید.

چگونگی عمل
فیبر در سلامت دستگاه گوارش مفید است .
علاوه بر فیبر بالا، جودوسر حاوی سه نوع ماده غذایی مهم منیزیم ، پروتئین و فسفر است و بر سطح انرژی تاثیر می‌‌گ

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 4 مرداد 1391برچسب:, :: 9:57 :: توسط : زرین

روغن خالص دانه انگور، تركيبي فوق‌العاده موثر براي فعال‌سازي مجدد رشد پياز مو است كه با ماساژ دادن آن روي پوست سر مي‌توانيد به تاثير سودمند اين روغن پي ببريد.

امروزه محصولات متنوع و بسياري در بازار موجود هستند كه اكثر توليدكنندگان آنها ادعا مي‌كنند، استفاده از اين محصولات در مدت‌ كوتاهي موجب پرپشت شدن موي سر مي‌شود.

 

 

به گزارش سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بخشي عمده‌اي از اين محصولات، روغن‌هاي مو هستند. تنوع اين محصولات در اكثر موارد باعث مي‌شود كه مصرف‌‌كنندگان در انتخاب گزينه مناسب و موثر به اشتباه بيفتند.

 

 

به گزارش سايت اينترنتي اونلي ماي هلت، شما هم اگر به دنبال چاره‌اي مناسب و بي‌ضرر براي افزايش رشد موهايتان هستيد، مي‌توانيد با مطالعه اين مقاله به اطلاعات مفيدي درباره بهترين و مفيدترين روغن‌هاي طبيعي براي رشد مو دست پيدا كنيد.

 

 

متخصصان پوست و مو در اين مقاله تاكيد كردند:

 

 

- ر براي رشد موها است چون ريشه‌هاي مو را به خوبي تغذيه مي‌‌كند و براي تقويت رشد تارهاي مو موثر است.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 9:52 :: توسط : زرین



هزار و چهار صد سال پیش اسلام گفت که قبل از خواب و بعد از خواب آب بخورید. شب داخل ظرفی آب بریزید زیر آسمان بگذارید و صبح هنگام بیدار شدن مقداری از آن آب بخوریدو با بقیه آن وضو بگیرید و نماز بخوانید.

امروزه علم پزشکی ثابت کرده که ۹۰ درصد سکته های قلبی هنگام صبح به خاطر این است که ما قبل از خواب و یا عصر روز قبل آب نخورده ایم یک لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب کمک می کند که ارگان های بدن فعال بشوند.

خوردن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا به هضم آن کمک می کند.

خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.

خوردن یک لیوان آب قبل از خواب از سکته قلبی جلوگیری می کند.



پوشیدن لباس های روشن رنگ در تابستان خطری جدی برای سلامتی است.
مهندس علی گورانی، در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش تابش اشعه ی خورشید در این فصل گفت: زاویه ی تابش و میزان تابش نور خورشید به گونه ای است که موجب می شود بالاترین میزان اشعه ی ماوراء بنفش به سطح زمین برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: در کشور ما، به دلیل شرایط جغرافیایی و تابش شدید نور آفتاب، بالاترین میزان شیوع سرطان پوست رو به افزایش است.

کارشناس مسئول بهداشت تشعشعات وزارت بهداشت با بیان این که مردم برای فرار از گرما بیشترین تمایل به پوشیدن لباس های رنگ روشن در محیط خارج از منزل را دارند گفت: اشعه ی ماوراء بنفش از لباس های روشن رنگ رد شده و به سطح پوست آسیب می رساند.

وی در ادامه با تاکید بر پوشیدن لباس های تیره رنگ در فصل تابستان و در فضاهای رو باز گفت: لباس های تیره رنگ و با آستین بلند ، استفاده از چتر و کلاه لبه دار از مهم ترین اقدام در پیشگیری از آسیب رساندن اشعه ی ماوراء بنفش به پوست است./ح



 

27 خاصيت كشمش را بشناسيد!

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

انگور خشک‌شده که همه آن را به نام "کشمش" می‌شناسند از قرن‌ها پیش شناخته شده است . کشمش در ایران و مصر در 2000 سال قبل از میلاد، تولید شده و دارای خواص فراوانی است.

 

 

به گزارش ايسنا به نقل از سايت روزنه در اینجا به 27 مورد از خواص كشمش اشاره می‌کنیم :

 

1. کشمش، میوه‌ای خشک و مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می‌شود.

 

2. کشمش، یک غذای پرانرژی، کم‌چرب و کم سدیم است و برای افرادی که رژیم‌های کم سدیم را باید رعایت کنند بسیار مفید.

 

3. کشمش در سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

 

4. کشمش، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند.

 

5. کشمش، با وجود اين که شیرین و چسبناک است بر دندان اثر مخربی ندارد، حتی می‌توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می‌کند.

 

6. کشمش، منبع خوب ویتامین‌ها و عناصر مغذی بدن است . عناصر و ویتامین‌هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.


 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:22 :: توسط : زرین

5 دلیل شگفت‌انگیز برای خوردن شکلات بیشتر!

5 دلیل شگفت‌انگیز برای خوردن شکلات بیشتر!
تغذیه > شیرینی‌ها  - همشهری آنلاین:
مطالعات اخیر نشان می دهند که خوردن شکلات می‌تواند مزایای زیادی برای سلامت شما داشته باشد از سلامت قلبتان گرفته تا لاغر نگه داشتن شما.

به گزارش ایسنا، بسیاری از فواید شکلات نظیر تقویت روحیه، کاهش استرس و کمک به رفع علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) به خوبی شناخته شده اما برخی خواص آن کمتر شناخته شده‌اند.

بث ریردون، مدیر قسمت تغذیه منسجم از مرکز پزشکی دوک، بخشی از نظام سلامت دانشگاه دوک می‌گوید: شکلات سزاوار لقب بهترین ماده غذایی برای سلامت است البته این امر برای همه‌ی شکلات‌ها یکسان نیست.

متخصصان معتقدند؛ پنج دلیل شگفت انگیز برای خوردن شکلات بیشتر وجود دارد:

- شکلات باعث افزایش دید می‌شود. محققان بریتانیایی دریافته‌اند که شکلات تیره نسبت به شکلات سفید باعث کسب امتیاز بیشتر در تست‌های مرتبط با بینایی و همچنین بهبود حافظه می‌شود.

- شکلات به بهبود سرفه‌های مداوم کمک می‌کند.

- شکلات از پوست شما محافظت می‌کند. مطالعه‌ی یک محقق آلمانی در سال 2006 نشان داد که فلاونول‌ها در شکلات تیره می‌تواند پوست را از اثرات مضر نور UV محافظت کند. همچنین یک مطالعه در سال 2009 در بریتانیا نتایج مشابهی در برداشت اما اشاره کرد که سطح فلاونول‌های مورد نیاز برای محافظت از پوست شما بالاتر از میزانی است که در شکلات‌های استاندارد وجود دارد.

- شکلات مانع از ابتلا به اسهال می‌شود.

- شکلات به سلامت قلب شما کمک می‌کند.



 

انبه میوه بیضوی شکل با طعمی شیرین و حاوی ویتامین‌های زیادی برای سلامت در افراد مختلف محسوب می‌شود.
 باشگاه خبرنگاران: ندا بهرام‌پور، متخصص تغذیه گفت: انبه حاوی مواد غذایی مانند آب، چربی، کلسیم، آهن، انواع ویتامین‌ها است که علاوه بر این خواص غذایی می‌توانند جایگزین خوبی برای برخی دارو‌ها باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: مصرف انبه موجب شادابی پوست می‌شود برای رفع بوی بد دهان مفید است یبوست‌ها را برطرف می‌کند، موجب کاهش سردرد و سرگیجه می‌شود و بهترین رفع کننده تشنگی است.

بهرام‌پور اظهار داشت: مغز هسته انبه باعث داشتن طبع خشک و سرد آن برای درمان سرفه‌های خشک، از بین بردن حالت تهوع و بهترین رفع کننده کم خونی در زنان است.
 

 



  خواهش میکنم توجه کنید

و عادت بد نوشیدنی سرد خوردن همراه با خوراک را تغییر دهید
 
چيني ها و ژاپني ها هنگام غذا خوردن چاي گرم مي خورند نه آب سرد. شايد زمان آن فرا



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 7:19 :: توسط : زرین

 

باغچه
 
فواید و خواص خیار
 
 

خیار گیاهی است علفی و یکساله دارای ساقه خزنده وپوشیده از خارهای نازک و خشن است . برگهای آن بزرگ و دارای زاویه و دندانه دار است . گلهای آن زرد رنگ که به دو صورت نر و ماده روی یک پایه قرار دارند میوه آن سبز رنگ و بسته به نوع و نژادهای مختلف ممکن است کوچک و یا دراز باشد .
این گیاهی استوائی در همه ی قسمتهای جهان در دسترس است.خیار ، دارای بوته بوده و از خانواده خربزه ، کدو سبز و دیگر کدو مسما ها ست. میوه آن استوانه ای شکل با طولی تقریباً در حدود 15 تا 23 سانتیمتر است. پوست خیار معمولا سبز و درون میوه از سبز کم رنگ تا سفید متغیر است.
در برخی از فرهنگها خیار بیشتر برای تهیه خیار شور مورد استفاده قرار می گیرد اما باید توجه داشت که در این صورت بیشتر مواد غذائی آن از دست می رود .
برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی ها در کنار سایر میوه ها استفاده می کنیم و

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:50 :: توسط : زرین

تابستان نوشيدني‌ سرد نخوريد
 از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های بسیار سرد در تابستان اجتناب کنید زیرا این نوع غذاها علاوه بر اثرات سوئی که بر کبد می‌گذارند، ناراحتی‌های معده و مری ایجاد می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين از وزارت بهداشت، یک کارشناس تغذیه گفت: در حالت عادی درجه حرارت بدن بین 36 تا 38 درجه است، گرمازدگی به حالتی گفته می‌شود که دمای بدن به مدت طولانی و به دلایل محیطی و استعداد فردی به بیش از 40 درجه افزایش یابد.

وي افزود: کاهش مایعات در بدن سبب گرمازدگی می‌شود و ما همزمان با از دست دادن مایعات در بدن، سدیم و املاح را از دست می دهیم بنابراین نمی توانیم آب ساده را جایگزین کنیم و یکی از علت هایی که در فصل تابستان افراد تمایل به خوردن مایعات شیرین مانند شربت دارند نیز همین امر است.

وی توصیه کرد: بهتر است در فصل گرم سال افراد ب



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:40 :: توسط : زرین

پیش از این اثر مفید توت فرنگی بر پیشگیری از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی ثابت شده بود اما برای اولین بار است که ثابت شده توت فرنگی می‌تواند با فعال کردن پروتئین Nrf2 بدن را در مقابل بیماری مصون دارد.

محققان چگونگی عملکرد توت فرنگی را در افزایش مکانیسم دفاعی بدن و سلامت نگه داشتن سلول‌ها و رگ‌ها کشف کردند و امیدوارند بتوانند از این طریق به بیماران قلبی و دیابتی کمک کنند.

به گزارش مهر، پروفسور پل تارنلی سرپرست تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی وارویک می‌گوید توت فرنگی پروتینی به نام Nrf2 را در بدن فعال می‌سازد. این پروتئین میزان آنتی اکسیدان های بدن را افزایش و چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

پیش از این اثر مفید توت فرنگی بر پیشگیری از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی ثابت شده بود اما برای اولین بار است که ثابت شده توت فرنگی می‌تواند با فعال کردن پروتئین Nrf2 بدن را در مقابل بیماری مصون دارد.

پروفسور تارنلی به نیوز مدیکال گفت ما موفق شده‌ایم چگونگی عملکرد توت فرنگی در افزایش مکانیسم دفاعی بدن و سلامت نگه داشتن سلول‌ها و رگ‌ها کشف کنیم و امیدواریم بتوانیم از این طریق به بیماران قلبی و دیابتی کمک کنیم.

اقدام بعدی تیم تحقیقاتی دانشگاه وارویک بررسی گونه های مختلف این میوه و معرفی مفیدترین نوع آن برای بدن است.



 

 

آشنایی با 4 روش فوق‌العاده برای پوست -2

  آشنایی با 4 روش فوق‌العاده برای پوست -2
با ساخت و استفاده از لایه‌بردارهای طبیعی دست و صورت پوستی لطیف و شاداب داشته باشید.

1- اسکراب بادام و شکر مخصوص صورت

لایه‌برداری مرتب صورت، به از میان برداشته شدن سلول‌های مرده پوست (که باعث خستگی چهره می‌شوند)، کمک می‌کند و در نتیجه پوست نرم‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد.

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری خامه تازه

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 12:20 :: توسط : زرین

راه شگفت انگیز جوان ماندن

مطمئنا شما برخی از اسرار طول عمر را می توانید حدس بزنید، از قبیل: غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه ، حفظ وزن ایده‌آل و اجتناب از کشیدن سیگار. اما عوامل دیگری هم می توانند بر طول عمرتان اثر داشته باشند. اگر شما خواهان جوان تر شدن و سالم ماندن هستید، این مطلب را بخوانید.

مطمئنا شما برخی از اسرار طول عمر را می توانید حدس بزنید، از قبیل: غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه ، حفظ وزن ایده‌آل و اجتناب از کشیدن سیگار. اما عوامل دیگری هم می توانند بر طول عمرتان اثر داشته باشند. اگر شما خواهان جوان تر شدن و سالم ماندن هستید، این مطلب را بخوانید.

 
1- شنا کنید.

بر اساس تحقیقات دانشگاه کارولینا، همه ورزش ها تاثیر یکسانی در احساس جوانی ندارند.

 
در این تحقیق که بر روی چهل هزار زن و مرد 20 تا 90 ساله انجام گرفت، مشخص شد که شناگران نسبت به دوندگان و پیاده روی کنندگان، 50 درصد کمتر می میرند.
 
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 11:56 :: توسط : زرین

9 دلیل خوب برای مصرف بیشتر روغن زیتون

9 دلیل خوب برای مصرف بیشتر روغن زیتون تغذیه > موادغذائی  - همشهری آنلاین:
همه‌ افرادی که مشتری دائم روغن زیتون هستند کمابیش با خواص آن نیز آشنا هستند. این مطلب بیشتر برای افرادی است که لب به این روغن نمی‌زنند و یا این که تازه شروع به مصرف آن کرده‌اند.

برای اینکه بدانید چرا باید روغن زیتون بیشتری مصرف کنید با ما همراه باشید.

1. روغن زیتون: ضددرد طبیعی

محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که روغن زیتون صد در صد طبیعی دارای خواص ضدالتهابی مشابه ایبوپروفن است. برای ه



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 21:56 :: توسط : زرین

 


 
بدون رژیم گرفتن لاغر شوید
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۲۰
یکی از راههای داشتن اندامی متناسب رعایت رژیم غذایی است، اما گنجاندن تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده های غذایی کار دشواری است.

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ممکن است شما برای انتخاب رژیم غذایی مناسب دچار مشکل شوید. در ادامه، این مطلب نکاتی را به شما پیشنهاد می کند، که با رعایت آنها تقریباً نیازی به رعایت رژیم های سخت، ندارید.

میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید

ممکن است تعجب کنید، اما یکی از راههای کم کردن وزن،‌ خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. سعی کنید امشب به جای یک نوع، سه نوع سبزیجات را همراه شام خود میل کنید تا خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. بدین ترتیب فیبر و آب بیشتر و کالری کمتری جذب کرده اید.
سبزیجات را با

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 23:30 :: توسط : زرین

 

این روز‌ها نظریه‌های نوینی در سطح دنیا مطرح شده که تمام باورهای ما را درباره تغذیه به چالش می‌کشد.
 این روز‌ها نظریه‌های نوینی در سطح دنیا مطرح شده که تمام باورهای ما را درباره تغذیه به چالش می‌کشد. نظریه «خوب و سیر بخورید تا لاغر شوید» یکی از آن‌هاست که پروفسور منوچهر جعفریان چهره نام‌آشنای تغذیه از آن می‌گوید. او می‌گوید چاقی ربطی به خوردن ندارد بلکه این هورمون‌ها هستند که ما را چاق می‌کنند و معتقد است اگر افراد بیاموزند عادت‌های اشتباه تغذیه‌ای خود را اصلاح کنند نه تنها دچار چاقی نمی‌شوند بلکه می‌توانند از موهبت عمر طولانی بهره‌مند شده و عمر ۱۲۰ سال را همراه با سلامت تجربه کنند. پروفسور جعفریان که ۴۵ سال پیش جلای وطن کرده و در سوئیس تحقیقات علمی خود را در زمینه تغذیه ادامه داده ۲۵ سال از عمرش را در آزمایشگاه‌ها مشغول مطالعه و تحقیق بوده است. حاصل تلاش علمی او علاوه بر تالیف چند کتاب در زمینه تغذیه، دستاوردهای علمی نوینی ا‌ست که پنجره جدیدی را در باب تغذیه و ارتباط تنگاتنگ آن با سلامت جسم و روح، روی ما گشوده است. او که فارسی را با لهجه آلمانی صحبت می‌کند و در حاشیه نخستین همایش تغذیه روح و جسم که به همت انجمن «راهیان مولانا» و با حضور استادان عرفان و تغذیه در تالار اندیشه

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 تير 1391برچسب:تغذیه,چاقی,سبوس,بنج,گندم, :: 16:52 :: توسط : زرین

استفاده از چای سبز به طور موضعی بر روی پوست به مدت دو ماه تاثیر در جوانسازی آن دارد.
 باشگاه خبرنگاران: دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری‌ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: «برخی از افراد از پیر شدن پوست خود دچار ناراحتی هستند و مایلند که چین و چروک آن‌ها از بین برود.»

وی تصریح کرد: «روش‌های مختلف زیادی برای جوانسازی پوست مطرح می‌شود که می‌توان به مصرف آنتی اکسیدان‌ها، لیزر، جراحی، ‌سلول‌های بنیادی و نظایر آن اشاره کرد.»

انتظاری عنوان کرد: «بر اساس جدید‌ترین یافته‌ها که به تازگی در سطح آزمایشگاه‌ها مطرح شده، استفاده از چای سبز و نور به صورت موضعی در جدید‌ترین آزمایش‌ها مشاهده شده که پس از دو ماه از مصرف چای سبز به صورت موضعی و از طریق پنبه‌ای که آغشته به چای سبز دم شده روزانه به مدت ۲۰ دقیقه می‌تواند در شادابی و جوان ماندن تاثیر بگذارد.»

وی خاطر نشان کرد: «پس از ۲ ماه از مصرف موضعی چای سبز دم شده بر روی پوست استفاده از لیزر با طول موج ۶۷۰ نانوم‌تر با دوز ۲۴ ژول شادابی و طراوت پوست را به ارمغان می‌آورد و کاهش سطح چروک و روشن شدن رنگ چهره مشهود می‌شود.»



 

آشنایی با خواص بادام هندی

آشنایی با خواص بادام هندی

تغذیه > آشنایی با خواص خوراکی‌ها  - همشهری آنلاین:
کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل‌های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است.

این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل است که در پایین یا زیر میوه‌ی درختی که بلارد نام دارد، یافت می‌شود.

با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل است اما در بین مردم تمام جهان محبوب است.

در قرن 16 میلادی، پرتغالی‌ها این دانه را با خود به هند و برخی کشورهای آفریقایی بردند.

امروزه کشورهای هند، تانزانیا، موزامبیک، نیجریه و برزیل تولید کننده‌های بزرگ کاشو هستند.

در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه از این دانه، کره‌ی نرم خوش مزه‌ای درست می‌کنند که بسیار مطبوع است. این

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:بادام هندی, :: 17:58 :: توسط : زرین

 

اين روزها برخي افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمركز، كم‌خوابي يا بي‌خوابي ناشي از تغيير فصل رنج مي‌برند.
به گزارش كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ بنابراين براي تقويت اعصاب و ايجاد آرامش رواني بهتر است از گياهان آرام‌بخشي چون گل‌گاوزبان، سنبل‌الطيب كه اثرات سودمندي دارند استفاده كنيم.

گل‌گاوزبان

گل‌گاوزبان گياهي است خودرو كه اغلب در دامنه كوه‌هاي البرز مي‌رويد و در حال حاضر نيز به شكل صنعتي كشت مي‌شود. اين گياه داراي گونه‌هاي زيادي است و به دليل خواص دارويي فراوان و گل‌هاي زيبا، بسياري از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هايشان مي‌كارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌هاي مصرفي اين گياه را تشكيل مي‌دهند.

گل‌گاوزبان به دليل دارا بودن مقادير چشمگير پتاسيم و كلسيم بسيار ادرارآور بوده و با تحريك بدن، تبادلات سلولي را تنظيم و سيستم اعصاب را آرام و براي درمان ناراحتي‌هاي اعصاب به كار مي‌رود.

جوشانده و دم‌كرده اين گياه حواس پنجگانه را تقويت كرده و بسيار نشاط‌آور، بازكننده رنگ رخسار، كاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و مي‌تواند حواس‌پرتي را رفع و تنگي نفس ناشي از آشفتگي ذهني را بهبود بخشد.

خواص ضد سرطاني

منيزيم موجود در گل‌گاوزبان

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:گل گاوزبان,جوشانده,استرس,اضطراب, :: 17:36 :: توسط : زرین

 

با توجه به تاثیر مطلوب برخی خوراکی ها در کاهش سم های بدن و کمک به عملکرد کبد، بهتر است خوراکی های طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات را بیشتر در برنامه غذایی خود بگنجانید.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روزانه هزاران هزار ماده از غذاهای مختلف وارد کبد می شود که این ارگان حیاتی نسبتا کوچک، به عنوان پالایشگاه بدن، کار سم زدایی را از این مواد انجام می دهد.
 
اکرم پایدار افزود: بر اساس تغییراتی که پالایشگاه بدن بر روی این مواد غذایی انجام می دهد، بخشی از آن ها به مواد مفید و مغذی برای بدن ما تبدیل می شوند و برخی دیگر نیز به صورت مواد مضر و سمی در می آیند.
 
وی ادامه داد: استفاده از خوراکی های حاوی رنگ ها، نگه دارنده ها، افزودنی ها و فست فود ها در رژیم غذایی، میزان تولید سم بدن را نیز افزایش می دهند که در سال های اخیر با ورود مواد شیمیایی و مصنوعی در برنامه غذایی، کبد نیز با امکان خطر تخریب سریع تری مواجه شده است.
 
این کارش
 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:سمی,بدن,فست فود, :: 17:31 :: توسط : زرین

 

وضعیت موهایتان را چگونه می توانید بهبود ببخشید ؟
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک وضعیت موها به طور مستقیم با وضعیت تغذیه در ارتباط است به طوریکه مصرف اسیدهای چرب  امگا 3 و امگا 6 می توانذد به پرپشتی موها کمک کند .

موهای سالم و بانشاط نشان دهنده ی سلامتی بدن است و در بسیار ی از موارد وضعیت موها نشان دهنده ی وضعیت درونی بدن انسان خواهد بود .

وضعیت موها با عواملی تغذیه ای ، محیطی ژنتیکی و برخی از اختلالات و بیماری ها در ارتباط است ولی وضعیت و حالات موها را دارد به طوری که کم پشتی مو هستند که ازاین جمله این منابع می توان ماهی های آب سرد ، جوانه های گندم ، روغن بادام و آفتابگردان را نام برد .

همچین علاوه بر اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، پروتئین ها ، ویتامین ها ، املاح و عناصر معدنی به ویژه آهن و روی نیز به شادابی و سلامت موها کمک می کنند .  /س

 



 

 

پوست سیب موجب کاهش چاقی می‌شود

پوست سیب موجب کاهش چاقی می‌شود
تغذیه > آشنایی با خواص خوراکی‌ها  - همشهری آنلاین:
دانشمندان ماده‌ای طبیعی در پوست سیب مشاهده کرده‌اند که می‌تواند تا حدی در برابر چاقی و برخی از پیامدهای مضر آن حفاظت کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محققان دانشگاه آیووا در تحقیقاتی که در نشریه علمی پلوس وان منتشر شد به این نتیجه رسیده اند که ماده اسید اورسولیک موجود در پوست سیب ضمن افزایش میزان عضلات و چربی قهوه ای - دو بافتی که به کالری سوزی معروف هستند - موجب کاهش چاقی و پیامدهای مضر آن برای سلامت می‌شود.

تا همین اواخر، محققان بر این باور بودند که این تنها نوزادان هستند که چربی قهوه ای دارند و این چربی در طول دوران کودکی از بین می رود. با پیشرفت فناوریهای عکسبرداری از بافت های انسان مشخص شده که بزرگسالان نیز میزان کمی از این چربی را بیشتر در ناحیه گردن و بین شانه ها حفظ می کنند.

همچنین این تحقیقات نشان داد ا

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 17:21 :: توسط : زرین

 

خیلی از خال‌ها مادرزادی هستند و خیلی‌هایشان هم بدون آن‌که متوجه شویم روی پوست ما می‌آیند؛ از کدامشان بترسیم و کدامشان را به حال خود‌‌ رها کنیم؟
 تا همین چند دهه پیش خال یکی از نشانه‌های زیبایی بود و وجود یکی، ‌دو‌تایش در چهره یک ایراد ظاهری به‌نظر نمی‌رسید. اما امروزه افراد ترجیح می‌دهند تمام لکه‌های پوستیشان را چه خال باشد و چه نباشد از بین ببرند و با داشتن یک پوست صاف و بی‌عیب‌ونقص اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنند. برداشتن خال‌ها، فکری است که اغلب افراد در سر دارند اما بسیاری از این افراد به‌دلیل ترس از ابتلا به مشکلات پوستی بعد از برداشتن این خال‌ها، از این موضوع صرف‌نظر می‌کنند. به همین بهانه در ادامه به چند سوال رایج بیماران در این زمینه پاسخ می‌دهیم.


چه خال‌هایی را لیزر و چه ‌خال‌هایی را جراحی کنیم؟

نوع لکه‌های پوستی و دلایل به‌وجودآمدنشان می‌تواند شیوه برداشتن آن‌ها را مشخص کند. پزشکان معمولا 
 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:سرطان,خال,لیزر, :: 17:10 :: توسط : زرین

 

شنایی با خواص مویز

آشنایی با خواص مویز

تغذیه > آشنایی با خواص خوراکی‌ها  - همشهری آنلاین:
به حبه‌های درشت خشک شده‌ی انگور سیاه، "مویز" گفته می‌شود.

در سال‌های اخیر، مویز در آجیل‌فروشی‌ها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و اغلب خانواده‌ها از آن همراه با دیگر مغزها، برای افزایش توان و انرژی به ویژه در فصول سرد سال استفاده می‌کنند، اما سوال اینجاست که آیا مویز را می‌توان جایگزین انگور کرد؟ آیا افراد دیابتی و چاق می‌توانند از این میوه خشک استفاده کنند؟

ا

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 19:17 :: توسط : زرین

 

کد خبر: ۲۵۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
به گفته يك كارشناس تغذيه، مصرف پياز علاوه بر نقش موثر در رشد و سلامت استخوان‌ها، مقابله با عفونت‌ها و سرطان‌ها، قند و كلسترول خون را نيز كاهش مي‌دهد.

يوسف نقيايي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب، افزود: پياز حاوي ويتامين c، كلسيم و فسفر به مقادير متوسط است كه مي‌تواند در رشد استخوان‌ها و سلامت آنها نقش موثري داشته باشد، پياز همچنين حاوي مقداري گوگرد است كه به كاهش عفونت‌ها كمك شاياني مي‌كند.

وي با تاكيد بر مصرف پياز در وعده‌هاي غذايي، اظهار كرد: ميزان انرژي در پياز پايين و حدود 38 كيلو كالري در 100 گرم است.

اين كارشناس تغذيه با اشاره به وجود ماده‌اي به نام گلوكزين در پياز تصريح كرد: اين ماده‌ خواصي شبيه انسولين دارد و مي‌تواند در افراد ديابتي كمك بسيار خوبي در كاهش گلوكز يا قندخون باشد، پياز همچنين كاهش دهنده كلسترول و چربي‌هاي خون است.

وي افزود: پياز همچنين حاوي آنتي اكسيدان‌هاي بسيار موثر و مفيد نظير مواد فنولي و پلي فنولي است كه خاصيت ضد ميكروبي، ضد ويروسي و ضد قارچي دارد و مي‌تواند كمك بسيار موثري براي سيستم ايمني بدن در از بين بردن مواد عفونت‌زا باشد.

اين كارشناس تغذيه در خاتمه خاطرنشان كرد: اين سبزي، همچنين حاوي مقدار كمي آنتي‌اكسيدان از نوع فلاونوئيد مانند آنچه در چاي سبز و سويا وجود دارد، است كه مي تواند از اين طريق خواص ضد سرطاني خود را اعمال نمايد.

 



 


 
دلايل معده درد که به آن بي توجهيم
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۹
بروز درد معده اغلب به دليل مشکلاتي از جمله سندروم بي قراري روده، سوءهاضمه يا مشکلات ماهانه زنان است. بيشتر مردم براين باورند علت درد معده از خود معده ناشي مي شود در حالي که ناراحتي هاي ديگري نيز ممکن است منشاء آن باشد. معده در قسمتي از بدن که انشعابات زياد عصبي قرار گرفته است، قرار دارد بنابراين درد در قسمت هاي ديگر بدن مانند قلب، ريه يا گلو ممکن است به صورت معده درد بروز کند. خوشبختانه، در بيشتر موارد درد معده قابل درمان است اما در صورت مشاهده درد ناگهاني، شديد و طولاني همراه با دفع خون يا سرفه يا استفراغ بايد بلافاصله به پزشک مراجعه کنيد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از خراسان ،در اين مطلب به نقل از «Prevention» به چند علت پنهان معده درد اشاره شده است که خواندن آن جالب و مفيد است.

● احساس نفخ هنگام خوردن: ممکن است ديابت علت اين ناراحتي باشد. در چنين شرايطي عصب هاي دستگاه گوارش تحت تاثير قرار مي گيرد و اين امر موقعي رخ مي دهد که ميزان بالاي گلوکز تغييراتي در بدن به وجود مي آورد و 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 5:25 :: توسط : زرین

فصل تابستان فرا رسيده و بسياري از ما به دليل شرايط بهتر هوا مشتاق هستيم كه زماني از روز را به ورزش كردن اختصاص دهيم.درحالي ‌كه طرفداران ورزش كردن در هواي آزاد و فضاهاي سبز در اين فصل از سال بيشتر مي‌شود كارشناسان بهداشت عمومي تاكيد مي‌كنند كه براي ورزش كردن در هواي گرم حتما بايد توصيه‌هاي زير را جدي بگيريد:
- نوشيدن مايعات زياد را هرگز فراموش نكنيد. از آنجا كه در اين فصل هوا در فضاي آزاد بسيار گرم‌تر مي‌شود احتمال اينكه بدنتان آب بيشتري از دست بدهد افزايش مي‌يابد و گاهي اوقات بدون اينكه خودتان متوجه باشيد اين اتفاق مي‌افتد. همچنين ترجيحا از آب و نوشيدني‌هاي بدون كافئين استفاده كنيد.
- هرگز خودتان را گرسنه نگه نداريد. خوردن مواد غذايي سالم، امري حياتي است. ممكن است به دليل افزايش دماي هوا، اشتهاي شما كاهش يابد. در اين شرايط سعي كنيد از وعده‌هاي غذايي با حجم سبك‌تر و كم‌تر استفاده نماييد اما از گرسنگي طولاني مدت پرهيز كنيد.
- حتما در هنگام ورزش كردن لباس‌هاي سبك، روشن و آزاد بپوشيد. در اين مواقع پوشاك و البسه از جنس كتان، بهترين انتخاب هستند. اگر فعاليت بدني در فضاي آزاد باعث مي‌شود زياد عرق كنيد بهتر است پوشاكي را انتخاب كنيد كه براي دفع عرق بدن، طراحي شده باشند.
- قبل از خروج از منزل هرگز ضد آفتاب را فراموش نكنيد.
- از ورزش كردن به مدت طولاني در ساعات صبح خودداري كنيد و ترجيحا بعدازظهر را براي اين كار انتخاب كنيد.
- هنگام ورزش كردن نمك از دست رفته بدن را با انتخاب نوشيدني‌هاي مناسب، دوباره جايگزين كنيد.
- براي ورزش كردن مسيرها يا جايگاه‌هايي را انتخاب كنيد كه سايه دارند و از تماس مستقيم با نور خورشيد حتي‌المقدور خودداري كنيد.


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم