ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 

این‌ها را بخورید تا چربی‌هایتان راحت‌تر آب شود

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

از چربی‌هایی که به پوستتان چسبیده خسته شده‌اید؟ با وجود این که نمی‌توان ادعا کرد با خوردن یک ماده‌ی غذایی مانکن می‌شوید اما باید بدانید مواد غذایی مفیدی نیز وجود دارند که کمک خواهند کرد شما راحت‌تر چربی‌هایتان را آب کنید.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت تبيان، برای آشنایی بیشتر با مواد غذایی چربی‌سوز با ما همراه شوید.

- شیر، م

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 1:50 :: توسط : زرین

تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می بخشد.
جام جم: تا چندی پیش سبزی خوردن پای ثابت اکثر سفره های ایرانی بود. وقتی سفره پهن می شد اولین چیزی که در مرکز سفره خودنمایی می کرد، یک سبد پر از انواع سبزی های تازه به همراه پیازچه و تربچه نقلی​ قرمزرنگی بود که همچون گل جلوه می کرد؛ سبزی هایی که اشتهای افراد را برمی انگیخت و میل به خوردن غذا را دوچندان می کرد، اما حالا دیگر حضور این سمبل شادابی و طراوت سفره کمرنگ شده است.

انواع سس های سفید، قرمز، خردل، ترشی های مختلف و انواع چیپس ها و اسنک های سبزیجات جایگزین این جلوه طبیعت شده است.

حال وضعیت به گونه ای شده است که عده ای از خانم های جوان خواص تغذیه ای و درمانی سبزی ها را نمی دانند و حتی برخی از اقلام آن را نمی شناسند بنابراین بد نیست با برخی از انواع سبزی خوردن آشنا شده و به خواص تغذیه ای آن پی ببریم و این اطلاعات را به نسل بعد خود نیز انتقال دهیم.

● تره؛ کاهنده فشار و کلسترول خون

این سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم تری دارد. تره ۲ نوع دارد؛ برگ های یکی کوتاه و نازک بوده و اغلب در بهار و تابستان می روید، دیگری تره فرنگی است که برگ های پهن، قوی



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:فواید سبزی خوردن,تره ,گشنیز ,ترخون ,جعفری ,شاهی,تربچه,ریحان ,, :: 10:59 :: توسط : زرین

زرد آلو میوه شیرین و طبیعتی گرم دارد و سرشار از انواع ویتامین های A و C و انواع مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، گوگرد، کلسیم، پتاسیم و آهن است.
 
به گزارش جهان به نقل از سلامت هسته شیرین زرد آلو مغزی است و حاوی مواد پروتئینی، قند، چربی و سرشار از انواع ویتامین A است.

ویتامین B موجود در زرد آلو برای بهبود بیماری های روحی روانی، رفع خستگی ، فراموشی، رفع تشنگی ، تنظیم کننده فشار خون، کنترل بیماری های قلبی و برای درمان کم خونی مصرف آن توصیه می شود.

کسانی که به التهاب معده مبتلا هستند مصرف زرد آلو با هسته (شیرین) آن برای بهبود این بیماری ( التهاب معده) مفید است و همچنین هسته ی شیرین آن برای درمان بیماری هایی مانند سرما خوردگی و افزایش نیروی جنسی مفید است و تنها مصرف زرد آلو برای افرادی که به مشکلات کبدی دارند توصیه نمی شود.



چندی پیش خانمی به نام فاطیما محمدی ، ۲۲ ساله دانشجوی رشته پزشکی را در اوج دوران زیبایی و جوانی به علت عارضه سرطان ریه از دست رفت.بیماری سرطان اکثر اوقات قابل جلوگیری است به شرط آنکه راه مقابله با آن را بدانیم ثواب این کار را هدیه می کنیم به روح فداکار و مهربان فاطیمای عزیز . که تا لحظه آخر در شهر غریب و به دور از خانواده به هیچ کس حتی به خانواده اش نگفت که چه می کشد و راضی به ناراحتی هیچکس نشد. روحش شادنوشیدن آب سرد پس از غذا خوردن سرطان زاست
خوردن یک لیوان نوشیدنی خنک بنظر خیلی مطبوع میرسد . حال آنکه زمانی که شما آب سرد بعد از غذا میل میکنید آب سرد می تواند توده های چربی را که شما با غذا خورده اید سفت و منجمد کند . این عمل فرآیند هضم غذا را کند کرده و نیز زمانی که با اسید معده ترکیب می شود تجزیه شده و بسرعت توسط روده جذب می شود .حتی سریعتر از غذای جامد . این ماده سطح روده را می پوشاند و تبدیل به چربی شده و محمل مناسبی برای سرطان می شود .. پس بهترین کار اینست که پس از خوردن غذا سوپ یا نوشیدنی گرم بخوریم .. علائم مشترک حمله قلبی یک تذکر درباره حمله قلبی اینست که باید بدانیم که هر حمله قلبی لزوما با درد در ناحیه بازوی چپ آغاز نمی شود . بهتر است که به درد شدید در ناحیه آرواره هم حساس باشیم . شما ممکن است که در طول یک حمله قلبی هیچ احساس دردی در ناحیه قفسه سینه نداشته باشید اما تهوع و عرق کردن شدید هم از علائم رایج این بیماری است .. شصت درصد افرادی که در خواب دچار حمله قلبی می شوند هرگز از خواب بیدار نمی شوند . اما درد در ناحیه آرواره میتواند هشدار دهنده باشد و شما را از خواب عمیق بیدار کند . بهتر است که مراقب باشیم . هرچه بیشتر بدانیم به ما شانس بیشتری برای زنده ماندن می دهد . یک متخصص قلب میگوید که هرکس که این مطالب را بخواند و برای ۱۰ نفر از دوستانش بفرستد می تواند مطمئن باشد که جان حداقل یک نفر را از مرگ نجات داده است پس دوست واقعی باشید و این متن را برای همه آنهایی که برایتان اهمیت دارند ارسال کنید



 

داروخانه پروردگار

خواص خوراکیها | داروخانه پروردگار هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد. تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.
 

 

وقتی گوجه فرنگی را از وسط دو نیم می کنید چهار خانه میبینید که قرمز و دقیقا مثل قلب است که آن هم قرمز بوده و چهار بخش مجزا دارد. تحقیقات نشان داده که گوجه فرنگی خون را تصفیه میکند.

 

 

حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب است و هر دانه آن شبیه سلولهای خونی. امروزه تحقیقات نشان داده که انگور برای حیات قلب بسیار مفید است.

 

مغز گردو شبیه مغز انسان است. نیم کره راست و نیم کره چپ. قسمت بالای مغز و پایین مغز. حتی چین خوردگی های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد. در حال حاضر میدانیم که گردو 36 مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز رو گسترش میدهد.

 

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردید؟ شبیه کلیه انسان است! تحقیقات نشان داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی دارد.

 

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد. استخوانها تشکیل شده از 23% سدیم و کرفس هم 23% سدیم دارد. چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود ندارد کرفس میتواند این کمبود را جبران کند.

 

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم در خانمها بسیار موثر میباشد. امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند. جالب است که بدانید 9 ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشد!

 

انجیر پر از دانه است که باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود.

 

سیب زمینی استامبولی شبیه لوزالمعده است که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود.

 

زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.

 

کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.

 

پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد. امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.

 



هندوانه ناراحتی قلبی را کاهش می‎دهد

مطالعات نشان می‌دهد هندوانه می‎تواند باعث کاهش تصلب شرایین (سختی رگ‎ها) شود.

به گزارش برنا، یک مطالعه جدید پیشنهاد کرده است که هندوانه می‎تواند تصلب شرایین (یا همان سختی رگ‌ها که با رسوب لیپید و مواد دیگر بر روی دیواره داخلی برخی رگ‌ها مشخص می‌شود) را کاهش دهد.

بر اساس گزارش زی‎نیوز، محققان دانشگاه کنتاکی ادعا کرده‌اند که در یک گروه آزمایشی از موش‌‎ها همزمان با رژیم غذایی حاوی کلسترول بالا، به مدت 8 هفته آب هندوانه داده شد. نتیجه تحقیقات نشان داد وزن بدن این گروه کمتر از گروه دیگری از موش‎ها بود که با آب معمولی تغذیه شده بودند. همچنین میزان توده چریی و غلظت کلسترول پلاسما در گروه اول به میزان قابل توجهی پایین‌تر بود.
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 23:0 :: توسط : زرین

با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید


سلامت نیوز : فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می‌دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن‌ها را مصرف کنید.

قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن‌ها را برملا می‌کنیم و اطلاعاتی به شما می‌دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.
فیبرها : کدام، چرا و چگونه؟

باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاس
بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: تغذیه:با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید::.



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 22:40 :: توسط : زرین

کاربردهای باور نکردنی روغن زیتون
بازگرداندن درخشش مبلمان چوبی با این روش که گفته می شود امکان پذیر است. دو سوم یک بطری خالی شیشه پاک کن را روغن زیتون و یک سوم آن را آب لیمو یا سرکه سفید بریزید. بطری را تکان دهید تا خوب با هم مخلوط شوند.
افکار: بر روی مبلمان مقداری که مورد نیاز است، بپاشید و با دستمال نخی نرم یا دستمال کاغذی آن را پاک کنید. اگر عجله دارید و می خواهید سریعتر نتیجه بگیرید، روغن زیتون را مستقیماً به دستمال بمالید و بر روی سطح مورد نظر بکشید.

حالت دهنده مو

آیا دارای موهایی خشک و شکننده هستید و از این موضوع رنج می برید؟ با انجام این کار می توانید موهایی نرم داشته باشید. نصف فنجان روغن زیتون راحرارت دهید (توجه کنید که نجوشد)، سپس آرام آن را بر روی موهای خود بمالید. بعد از آن موهای خود را با پاکت فریزر پوشانده، و در یک حوله بپیچید. اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه در همین
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 22:37 :: توسط : زرین

سیگار را ترک کنید.سیگار کشیدن،پوست را از جریان یافتن  طبیعی خون محروم ساخته و سبب انقباض مویرگ های پوستی می شود.همچنین سیگار از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست بدن جلو گیری به عمل می آورد.
 



کد خبر : 48736     تاريخ ارسال : 29ارديبهشت1391 - 8:58     نسخه قابل چاپ
14 روش بـرای سـوزانـدن 200 کـالـری


سلامت نیوز: اهل ورزش کردن نیستید؟ وقت کافی برای ورزش یا ثبت‌نام در کلاس‌های بدنسازی ندارید؟ آیا می‌دانید برخی از کارهای روزانه بدون آنکه متوجه باشید به کاهش وزن شما کمک می‌کنند؟ این 14 توصیه را که هر کدام از آنها می‌توانند باعث سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی در روز شوند، امتحان کنید...


1.جاروبرقی بکشید: جاروبرقی کشیدن فعالیت لذت‌بخشی نیست اما به هر حال لازم است پس چه بهتر که از آن نهایت استفاده را ببرید. البته هنگام جاروبرقی کشیدن، مرتب جارو را از یک دست به دست دیگر بدهید و اگر منزلتان خیلی کوچک است، کف زمین را هم تی بکشید. یک ساعت جاروبرقی‌زدن و تی‌کشیدن مساوی است با سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی.

2.فرزندتان را به پارک ببرید: وقتی با بچه‌ها به پارک می‌رویم بدون آنکه متوجه باشیم، راه م




ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 6:43 :: توسط : زرین

اگر پوست شما چین و چروک دارد ویا این که مایلید از ایجاد

آن روی پوستتان جلو گیری کنیدنکات زیر را رعایت کنید :

1-هرگاه می خواهید از خانه خارج شوید .

2-از صابون استفاده نکنید ،جای آن صورت خود را با کرم بشویید.

3-در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

4-.صبح هنگام پیش از آن که حمام کنید سفیده تخم مرغ راجدا کرده وآن رابا یک قاشق سوپ خوری عسل و یک چهارم قاشق چای خوری آب هویج مخلوط کرده وبه روی صورت خود قرار دهید.



از خمیر دندان برای تمیزشدن، سفید شدن، حذف لکه ها، بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می شود. اما خمیردندان قابلیت های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان های ما دارد. می توان باعث تسکین برخی دردها و خلاص شدن از شر لکه ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر بشود.
 

01) تسکین تحریک ناشی از گزش حشره ها ، زخم ها و تاول ها. ناراحتی های پوست ناشی از گزش حشره ها اغلب باعث خارش می شوند. یک قطره کوچک خمیر دندان بر روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می دهد. همچنین با خشک کردن زخم ها و تاول ها باعث درمان سریع تر آنها می شود. در ادامه 14 استفاده دیگر را خواهید خواند …

 

02) کم کردن سوزش سوختگی: در سوختگی های جزئی خمیردندان می تواند تسکین موقت و خنک کننده باشد. بلافاصله بعد از سوختگی آن را به منطقه آسیب دیده بمالید و به صورت موقت تسکین دهنده خواهد بود.
 
03) کاهش اندازه لکه صورت: می خواهید به بهبود زخم ها و لکه ها سرعت ببخشید؟ قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.
 

 

 

 

 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:47 :: توسط : زرین
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم